- ua
- ru
Технічна оптимізація – це комплекс заходів, спрямованих на поліпшення взаємодії сайту з користувачами і пошуковими системами. Вона дозволяє прискорити завантаження сайту, виправити проблеми з дублями та індексацією, забезпечивши можливість для подальшого розкручування.
Ефективному просуванню сайту може завадити невидима або незначна на перший погляд проблема з кодом. Це може призвести до того, що пошуковий робот не зрозуміє структуру сайту і неправильно проіндексує ресурс. В результаті – ранжирування по пошукових запитах впаде.
Технічна оптимізація сайту – це частина великого комплексу SEO просування, що складається з десятків інших дій. Найголовніші з них – це пошук і усунення помилок коду, прискорення завантаження і видалення дублів сторінок, а також коректне налаштування індексації.
Багато в чому технічну оптимізацію можна назвати доопрацюванням сайту. Часто програміст не розбирається в SEO, і в результаті красивий сайт абсолютно не готовий до відкритого плавання – повільно завантажується, видає помилки при роботі, має неправильну або незручну структуру, що сильно відбивається на юзабіліті, а значить і на відсотку відмов, що в результаті позначається на ранжируванні по запитах – і так по колу до тих пір, поки сайт не випаде з ТОП-100 і не перестане приносити прибуток.
Якщо простіше, то без проведення технічних доопрацювань ефективне просування сайту значно ускладнюється або стає зовсім неможливим.
Банальні помилки, які були допущені програмістом в ході створення сайту, некоректно прописаний файл robots.txt або sitemap, попадання дублікатів сторінок в індекс, повільна робота скриптів, застарілі модулі CMS движків – усе це позначається на роботі сайту.
Якщо зробити детальний технічний аудит сайту, можна виявити усі ці проблеми і поліпшити SEO просування. З чого розпочати? Звичайно ж, із самого початку!
Технічній оптимізації сайту завжди повинен передувати аналіз ситуації. Не знаючи, що робити, навряд чи можна щось виправити, і усебічний технічний SEO аудит якраз і вирішує цю задачу.
Проводиться технічний аналіз сайту як «вручну», так і за допомогою різних автоматичних сервісів. Наприклад, за допомогою валідатора можна виявити незакриті теги, а за допомогою сервісу PageSpeed Insights – з’ясувати швидкість завантаження сайту. Виявлення помилок коду дозволить визначити усі подальші дії й вивести ресурс в ТОП.
Нерідко це велика проблема сайту, що породжує усі інші біди. Іноді ситуацію вирішує проста зміна хостингу – на більш швидший і потужніший. Чим надійніше він буде, тим швидше завантажитимуться сторінки. А чим менше сміття буде в коді, тим більше довіри буде до сайту від пошукових систем.
Повільний хостинг негативно впливає на поведінкові чинники – саме з цієї причини слід усунути такі проблеми і перейти до інших, складніших помилок.
Сьогодні https протокол вважається одним з головних критеріїв безпечного сайту. Це особливий набір правил, які використовуються браузером для обміну інформацією з сервером. SSL-сертифікат не дає шахраям перехопити або підмінити особисті дані користувачів: контактну інформацію, номери банківських карток, логіни, паролі і так далі.
З додаванням SSL-сертифікату міняється і адреса сайту – з http на https. А тому роботу з його додаванням слід об’єднувати з вибором або зміною основного дзеркала сайту.
Для пошукових систем домени з www і без www – це два різні сайти. Так само, як і сайти з http і https. Але оскільки контент, розміщений на них, однаковий, то один з сайтів буде визнаний дублем і стане занижуватися в результатах видачі. Щоб не було проблем, в панелі веб-майстра необхідно вказати правильне дзеркало сайту і настроїти редиректи.
На сайті повинна існувати єдина система урлів, загальна для усіх сторінок – із закриваючим слешем на кінці або без нього.
Наприклад, або так:
або так:
Якщо частина сторінок має «/» на кінці, а частина йде без нього, це неправильно і вважається технічною помилкою.
Сюди ж відноситься і використання кирилічних символів в латинській системі URL. Іноді можна зустріти спецсимволи ?, =, &, які «псують» лінк і роблять його для користувача незрозумілим.
Буде гарно, якщо у внутрішніх посиланнях ресурсу будуть читабельні адреси, після прочитання яких можна буде зрозуміти, чому присвячена сторінка.
Окрім версії з http і https, на сайті можуть бути й інші дублі і афіліати. Іноді CMS генерує сторінки типу site.com.ua/index.php або site.com.ua/index.html. В даному випадку головна сторінка буде доступна відразу по двох адресах, а це необхідно виключити.
Для вирішення проблеми настроюються 301 редиректи, виправляються дані на хостингу, у файлі robots.txt і панелі веб-майстра.
Прискорення завантаження сторінок – один з найважливіших пунктів технічної оптимізації сайту. У 2020 році алгоритм Google Mobile Friendly доповнився індексом Mobile First, а це означає, що незалежно від пристрою, який використовують користувачі, результати з мобільного індексу отримують значну перевагу.
Перевага в пошуковій видачі віддається сайтам, оптимізованим під мобільні пристрої, а тому сторінки сайту повинні завантажуватися максимально швидко – не повільніше, ніж за 2-3 секунди.
Під час технічної оптимізації сайту JavaScrip і деякі частини CSS коду виносяться в окремі файли, задіюється кеш сторінок і їх компонентів, проводиться оптимізація зображень – усе це знижує навантаження на сервер, і в результаті сайт починає вантажуватися набагато швидше.
Щоб ресурс коректного відображався в різних браузерах, треба застосувати єдине кодування на самому сайті та у відповідях сервера.
Кодування задається в певних мета-тегах в коді сторінки – зазвичай це UTF-8.
Це дозволить серверу швидше обробляти інформацію.
Деякі сторінки та розділи сайту не повинні індексуватися. Це, наприклад, можуть бути версії для друку, сторінки користувачів (особистий кабінет на сайті інтернет-магазину), транзакційні сторінки – з міркувань конфіденційності їх треба закривати від роботів.
Під час технічної оптимізації у файлі robots.txt для цього прописуються директиви Disallow.
Через специфіку деявих CMS можуть генеруватися не лише дублікати сторінок, але й виникати помилки в .htaccess, видаватися невірні коди відповідей, а в URL-адресах можуть додаватися параметри сесій.
Частина помилок вирішується налаштуванням 301 редиректу, в інших же випадках потрібно проводити більш тоншу роботу по технічній оптимізації.
Попливше врстання – не єдина проблема в html. Деякі функції сайту можуть просто перестати працювати, і сайт почне неправильно відображатися на різних пристроях, швидкість його завантаження сповільниться. До біди може призвести навіть один-єдиний зайвий або недостатній тег чи знак – той же «/», наприклад.
Код необхідно перевірити на валідність і виявити усі помилки!
Карта сайту – це одна з головних сторінок, від організації якої залежить доля усього сайту, особливо якщо є декілька мовних версій. При неправильному налаштуванні, наприклад якщо карта міститиме не усі сторінки або розділи, деякі з них так і не проіндексуються.
XML-картою користуються пошукові роботи – для поліпшення індексації сайту, а HTML-картою – користувачі – для пошуку необхідної їм інформації. Замовивши технічну оптимізацію сайту, можна виявити усі помилки з Sitemap і дозволити пошуковим роботам побачити усю структуру сайту й швидше індексувати нові сторінки.
Це перший файл, до якого звертаються пошукові роботи, потрапляючи на сайт. У ньому містяться усі інструкції для них – які сторінки треба заносити в пошукову базу, а які ні. У файлі robots.txt вказуються як загальні директиви для усіх ПС, так і для кожної окремо. Наприклад, бот Google може заходити в якийсь розділ, а бот Яндекса – ні.
Перехід на неіснуючі сторінки та відсутність правильно оформленої сторінки з 404 помилкою може принести неприємний сюрприз: користувач піде з сайту. Тут треба не просто пояснити причину помилки, але й підказати, що робити далі – наприклад, розмістити посилання переходу на головну сторінку або розділ, який може бути корисним користувачеві.
Нестандартно оформлена сторінка з 404 помилкою може стати фішкою сайту!
Якщо мова заходить про багатосторінковий інтернет-магазин з десятком розділів і підрозділів, інформація на них може дублюватися. В основному це сторінки пагінації: site.com.ua/page1, site.com.ua/page2, site.com.ua /page3 і так далі, товари з невеликими відмінностями (іноді зовсім незначними), а також сторінки з результатами сортування товарів.
Щоб виключити індексацію дублів, під час технічної оптимізації сайту необхідно вказати атрибут rel=”canonical” на основній (канонічній) сторінці.
Часто під час оптимізації міняється структура сайту – додаються нові розділи, декілька старих зливаються в один або зовсім видаляються. В цьому випадку, щоб не втратити трафік, настроюють редиректи – автоматичне перенаправлення користувачів з однієї сторінки на іншу.
В ході технічної оптимізації можуть застосовуватися 300, 301, 302, 303, 304 і 305 редирект.
Крім того, редиректи застосовуються у разі переїзду сайту на інший домен, а також під час переклеювання дзеркал. Проставляються вони у файлі .htaccess.
Технічне SEO має яскравий ефект і здатне швидко вирішити ситуацію із втратою позицій, підготувавши сайт до подальшого просування. Вона покращує видимість сторінок і прискорює індексацію нового контенту.
Надійна основа потрібна усім сайтам, і проведення технічного SEO стане відправною точкою, з якої розпочинається просування в ТОП. Якщо технічне доопрацювання сайту буде зроблено своєчасно і проведено грамотно, можна розраховувати на швидке зростання позицій і збільшення відвідуваності!
Складно розібратися з помилками в CMS і недоробками на сайті? Замовте повноцінний технічний SEO аудит! Ми проаналізуємо усі важливі аспекти, і в результаті ви отримаєте розгорнутий звіт з рекомендаціями по усуненню недоліків!
© Студія копірайтингу «Ямбус»