Контент – це основа будь-якого сайту. Це інформаційні та рекламні статті, описи товарів і послуг, тексти про компанії, комерційні пропозиції та новини. Писати усі ці тексти треба правильно – звертатися до правильної цільової аудиторії, використовувати правильне подання й правильні ключі. В цьому випадку копірайтинг працюватиме.

правила копирайтинга

Тексти для сайту кардинально відрізняються від газетних або журнальних, а це означає, що й до їх питання написання також слід підходити по-іншому. Читач журнальної статті й інтернет-користувач, що відкрив перед собою статтю на сайті, сприймають інформацію по-різному. Справа тут і в самому форматі тексту (в одному випадку він гортається на екрані, а в іншому надрукований на папері), і в завданнях, що стоять перед читачем (і копірайтером/журналістом).

Спробуємо розібратися – це допоможе навчитися писати ефективні тексти.

Як зробити тексти цікавими

Щоб змусити користувача зупинитися саме на вашій статті, треба докласти немало зусиль. Ось найголовніші правила копірайтингу, дотримання яких дозволить написати ідеальний текст:

  • Правило 1. Визначте цільову аудиторію й пишіть саме для неї, а не для усіх.
  • Правило 2. Пишіть короткі, але інформативні тексти. Відмовтеся від “простирадл”, оскільки статті понад 3000 знаків рідко дочитують до кінця.
  • Правило 3. Факти і конкретика! Найчастіше саме цифри привертають увагу читачів.
  • Правило 4. Чітка структура. Розбийте текст на логічні блоки, використовуйте підзаголовки та візуальні маркери.
  • Правило 5. Заклик до дії. Стаття ні про що й незрозуміло для чого не принесе користі.

А тепер трохи цікавого, про що копірайтери-новачки навіть не здогадуються.

Чим відрізняється поведінка читача журналу і користувача на сайті

На перший погляд, різниці немає. Проте уявіть: ви повернулися додому після важкого робочого дня, лягли на диван і відкрили нещодавно куплений журнал. Проглянувши назви статей, обрали ту, яка вас понад усе притягнула, й почали читання.

Тепер уявіть те ж саме, тільки замість журналу у вас ноутбук. Зміст статей тут нескінченний. На запит, що вас цікавить, пошукова система може видати тисячі сторінок, але притягне вас лише та, заголовок якої найбільш помітний, й який понад усе відповідає вашому інтересу, тобто пошуковому запиту.

Але й це ще не усе. Читаючи обрану статтю, ви можете відволікатися. Справа актуальні політичні новини, вгорі скандальне відео з участю улюбленого актора. Ліворуч пропозиція пройти тест. У такій ситуації складно не піддатися спокусі й не заглянути на сусідню вкладку, і, швидше за все, першу обрану статтю ви так і не дочитаєте до кінця.

Тексти для сайту мають бути цікавими, місткими, легко сприйматися, чіпляти читача й бути написаними в особливому стилі. Журналісти офлайн-видань можуть написати просторовий вступ і лише у кінці статті додати конкретики. У випадку з текстом для сайту цей номер не пройде: текст повинен чіпляти з перших же рядків, мати чітку структуру та мету: дати інформацію, змусити купити, прокоментувати.

Тексти на сайті не читають, а переглядають!

Це дійсно так. Час в інтернеті – це така ж цінність, як і гроші у звичайному світі. У когось лімітний інтернет, у інших болять очі від довгого перебування за монітором. Хтось економить світло або заглянув в інтернет з автобуса, прямуючи з роботи додому. Загалом лише пара хвилин на перегляд. За цей час треба знайти необхідну інформацію, і найпростіший варіант – це пробігти текст по діагоналі в надії вихопити ті слова, які підкажуть, чи слід читати статтю.

Тобто спочатку людина «сканує» текст й лише потім читає, якщо попередній аналіз показав користь від прочитання.

А якими правилами копірайтингу можете поділитися ви?

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3