- ua
- ru
Сайт, який займає верхні позиції в пошуковій системі, завжди в плюсі. Але таку прихильність Google заслужити не так просто, і одним з найважливіших факторів тут є поведінка користувачів.
Оцінюючи поведінкові фактори, Google визначає, чи є сайт корисним для відвідувачів, і приймає рішення, як ранжувати його. Ці фактори базуються на успішності пошуку інформації, а також на якості самого текстового контенту.
Які ж метрики оцінки якості сайту існують і як вони впливають на позиції? Для чого їх потрібно аналізувати і як підвищити? Спробуємо розібратися.
Поведінковими факторами є сукупність показників, що характеризують дії відвідувачів – наприклад, час, проведений на сайті. На їх основі пошукова система оцінює якість сайту і повноту наданої інформації.
Найбільшу увагу Google приділяє таким поведінковим факторам:
Клікабельність (CTR) сніпету
Блок із заголовком і коротким описом сторінки. Ці блоки ви можете бачити після введення запиту в пошуковій системі. CTR покаже, скільки людей переходить на ваш сайт.
Bounce Rate
Показник відмов у користувачів, які залишають сайт протягом перших 15 секунд. Низький відсоток відмов показує пошуковій системі, що читачі задоволені контентом і залишаються, щоб детальніше його вивчити.
Page Depth
Показує глибину перегляду сторінок, їх кількість, переглянуту відвідувачем за одну сесію. Буває, що читач відразу потрапляє на потрібну сторінку, але якщо контент «зачепив», користувач продовжить подорож по сайту. У цьому добре допомагає внутрішня перелінковка і «хлібні крихти».
Тіme on Site
Вимірює загальний час, проведений користувачем на сайті за одну сесію. Тривале перебування – знак для пошукової системи, що даний ресурс цікавий і корисний.
Direct Visits
Прямий захід на сайт за посиланням говорить про його популярність і довіру серед користувачів. Хтось з кимось поділився посиланням – і це один з найкращих показників.
Тобто чим більше часу взаємодіють з вашим сайтом і чим більше сторінок переглядають, тим більше шансів, що його позиції в пошуковій видачі зростуть. Для цього потрібно зовсім небагато.
Якщо сайт корисний, читач не покине його і не піде на інший. Тому важливо зібрати якомога більше інформації про те, що він робить на сайті, куди переходить, які кнопки натискає і так далі, і виявити, в який момент він йде.
Наприклад, при низькій клікабельності можна порівняти свій сніпет зі сніпетами конкурентів, знайти проблему і скорегувати мета-теги Titlе і Description.
Поведінкові фактори можна легко поліпшити за допомогою текстів – це дозволить піднятися в пошуковій видачі.
Зверніть увагу на наступні моменти:
У більшості випадків для формування сніпету Google використовує текст з тегу description, тому опису статті потрібно приділити особливу увагу.
Поведінкові фактори безпосередньо впливають на ранжування сайту і показують, наскільки активно і довго читачі взаємодіють з ним. Якщо ПФ високі, то, на думку Google, сайт корисний і його потрібно рекомендувати якомога частіше.
Поліпшення метрик ПФ через якісний текстовий контент допоможе залучити і утримати відвідувачів. Давайте користувачам релевантну, корисну і достовірну інформацію, яка задовольнить їх запити. Це допоможе сайту стати успішним і піднятися на верхні рядки сторінки видачі результатів.
© Студія копірайтингу Ямбус