- ua
- ru
Чим копірайт відрізняється від рерайта? Чи важливі ці відмінності та який вид контенту підходить для сайту найкраще?
Тексти для сайту бувають різними. Замовляють їх також по-різному. Ті, хто недавно обзавівся сайтом, називають їх просто текстами, досвідчені вебмайстри – копірайтом. Але часто можна почути ще один дивний термін – рерайт. Що це таке? Які взагалі між ними відмінності і чи так вже вони важливі при виборі контенту для сайту?
Для початку візьмемо дві пари термінів та визначимо їх значення: копірайт/копірайтінг та рерайт/рерайтинг. Описують вони різні види текстів та різні принципи їх створення.
Отже, копірайт – це унікальний текст, а копірайтінг – це процес написання, тобто назва відповідної послуги. Так само і у випадку з рерайтом та рерайтингом. Рерайт – це видозмінений, унікальний текст, а рерайтинг – процес, під час якого цей текст з’являється.
Ці поняття не варто плутати. І хоча звучать ці слова схоже, у кожного з них свій сенс. Але якщо з «..інгом» все більш-менш зрозуміло (це процес написання), то копірайт і рерайт для багатьох нерідко означають те саме – текст для сайту. А тим часом різниця між ними суттєва. То чим же рерайт відрізняється від копірайту?
Копірайт перекладається з англійської copyright як “право на копіювання”. Це унікальний текст, написаний автором “з голови” та захищений авторським правом. А от аналога слова рерайт в англійській мові немає – є лише рерайтинг (rewriting) – переписування готового тексту своїми словами. Зате є інші, більш об’ємні і водночас точніші поняття рерайту, які ідеально відповідають ситуації – плагіат і крадіжка (відповідно plagiarism і theft).
На жаль, в інтернеті складається саме така ситуація. На якомусь сайті з’являється унікальний контент (копірайт), а згодом його можна зустріти вже на кількох десятках ресурсів – у трохи зміненому вигляді, але все одно схожому. Проте рерайт, хоч би яким якісним він був, багато в чому поступається копірайту. Ті, хто це розуміє, не публікують такі тексти на своєму сайті, віддаючи перевагу ефективнішому копірайту.
Тут все досить просто. Копірайт має характеристики, які роблять його більш ефективним:
Багато в чому популярність рерайту пояснюється ціною, адже вартість послуг копірайту набагато вища, так як передбачає більші затрати часу та сил. Звичайно, бажання заощадити для багатьох виправдане. Але непростимо. Загвоздка тут у тому, що заощаджувати на контенті в жодному разі не можна. Копірайт – це не витрати, а справжнісінька інвестиція, і від того, скільки ви вкладете у свій проект, залежатиме й віддача.
Сайт з унікальним контентом набагато швидше потрапить в ТОП, а читати такі тексти набагато цікавіше!
© Студія копірайтингу “Ямбус”
хочю с вами работать!
Как заказчик или как копирайтер?
Татьяна, Вам бы сначала орфографию выучить…