- ua
- ru
Яким має бути копірайтер? Що він повинен вміти і які якості мати? Що відрізняє хорошого копірайтера від поганого?
Текстовий контент – чудовий спосіб розповісти про свій бізнес: проте не всі тексти “працюють”, і в цьому багато хто переконався, що називається, на своїй шкурі: оплатили роботу копірайтера, отримали тексти, а вони чомусь не приводять клієнтів… Причина банальна – неякісний текст не здатний генерувати трафік на сайт.
Вирішується все досить просто – заміною райтера. Однак складність тут полягає в тому, що хоча різниця між поганим і хорошим копірайтером зрозуміла на підсвідомому рівні, зрозуміти, як їх можна відрізняти, наймаючи на роботу, досить складно. У цьому й спробуємо розібратися. Тож як визначити хорошого копірайтера і випадково не найняти поганого?
Неприборкане прагнення працювати – риса, яка подобається в копірайтерах багатьом замовникам. Насправді ж подібна ситуація жодних плюсів не принесе, й оцінювати авторів за цією характеристикою взагалі не варто. Бажання писати тексти на замовлення – це не те саме, що вміння їх писати. Тобто всі ті якості копірайтера, на які потрібно звертати увагу, належать більше до технічних моментів – знань та вмінь.
Отже, що найважливіше в копірайтерській справі, окрім вміння складати літери у слова?
Щоб писати якісні тексти, копірайтер повинен не просто вміти викладати свої думки на папері, а й розбиратися в маркетингу, психології та SEO, а також бути трохи дизайнером та контент-менеджером, вміти готувати для свого тексту ілюстрації та публікувати їх на сайті. Це, звичайно, якщо ми говоримо про написання текстів “під ключ”.
Тепер по порядку.
Тут слід зрозуміти, що красномовство в копірайтерській справі далеко не головний фактор, адже розповідати можна годинами, але так нічого й не продати. Онлайн-продажі вимагають особливих навичок, і, щоб написати «правильний» текст, потрібно визначити найбільш ефективний спосіб подачі матеріалу, підібрати продажну формулу (наприклад, ODC – Offer, Deadline, Call to Action).
У кожного тексту має бути мета, й їй має все підкорятися – від подачі до обсягу. Не кожен копірайтер вміє продавати, як і не кожен продажник – писати захоплюючі тексти. Адже кожна стаття – це реклама. При слабких знаннях копірайтера в маркетингу продажними тексти не стануть. Звичайно ж, райтер не обов’язково повинен мати другу профільну освіту, але розуміти суть онлайн-продажів – повинен.
Найголовніше у написанні статей для сайту – це коректно визначити цільову аудиторію. Необхідно відчути її, підібрати правильні слова, аргументи, стилістику тексту, його обсяг, ілюстрації та інші психогачки. Важливо не просто написати текст, а й стати на місце потенційного клієнта – це дозволить зрозуміти, що він хоче і яка саме інформація йому потрібна.
Виправдавши його надії, можна досягти лояльності та готовності купувати.
Мабуть, ніщо так не відрізняє копірайтера від простого журналіста, як пізнання в SEO. Написати текст, оптимізований під пошукові системи, не зможе навіть найрозкрученіший журналіст із Нью-Йорк Таймс чи Блумберг. Вони просто не знають, як це робити.
Ідеальний копірайтер повинен хоча б загалом уявляти, як працює сайт, розуміти, чим тексти для інтернет-магазину відрізняються від текстів для Landing Page або сайту-візитки, вміти прописувати тайтли, дескріпшени та Alt-атрибути для ілюстрацій, вміти аналізувати сайти конкурентів, порівнювати тексти та розуміти, що потрібно зробити, щоб текст піднявся у ТОП.
Безумовно, додати ключі до тексту може і звичайний копірайтер, але звідки він їх візьме, а якщо десь і добуде, то чи правильними вони будуть? І хоча SEO – це окрема дисципліна, що вміщує величезний пласт знань, проте хороший копірайтер повинен хоч трохи, але розумітися на цьому.
Варіантів безліч – біржі копірайтингу, оголошення, сарафанне радіо, сайти копірайтерів-фрілансерів та студій копірайтингу. Але спочатку потрібно визначити, які якості повинен мати копірайтер, і тільки потім приступати до пошуків. Погодьтеся, шукати топового автора на біржі контенту буде безглуздо – за копійки вони не працюють.
Ну і по-друге, слід визначитися, які тексти вам потрібні – просто стаття чи з додатковою оптимізацією під пошукові запити.
Продажні тексти, рекламні та інформаційні статті, опис товарів та послуг – звернувшись до нашої студії, у будь-якому з цих випадків ви отримаєте унікальний контент!
© Студія копірайтингу “Ямбус”