Текст, що надихає продає, або Як викликати прихильність покупців

Одним з перших, хто ввів в ужиток термін «текст, що продає», став Ісаак Меріт Зінгер, який заснував знамениту компанію «Singer». Засновник швацького виробництва в США почав рекламувати своє устаткування, розміщуючи його на програмках з анонсом театральних прем’єр… І це спрацювало.

Продающий текст, или как расположить к себе покупателя Успіх не змусив себе довго чекати – представниці прекрасної статі, приходячи в театр, були вкрай уражені цією дивовижною швацькою фабрикою, створеною саме для них. Таким оригінальним способом Зінгер показав особливість використання в рекламі тексту, що продавав, спрямованого на правильну цільову аудиторію.

Такі тексти не раз піддавалися критиці з боку маркетологів. Чи працюють тексти, що продають, чи ні – про це серед маркетологів досі ведуться дебати. Як би там не було, стандартних правил написання комерційних текстів немає, як немає й професійних авторів продажних текстів, що отримали відповідну освіту (наприклад, в якій-небудь Академії копірайтерів чи Інституті написання текстів для Інтернету). Але, не зважаючи ні на що, комерційні тексти дуже популярні.

Цей вид копірайтингу розвивається досить швидко, й на сьогодні активно використовується при проведенні будь-якої рекламної діяльності в Інтернеті.

В силу відсутності наукових коментарів з цього приводу деякі маркетологи й фахівці з реклами все ж висловлюють свої думки. Такі тексти пишуться в основному для сайтів і створюють їх копірайтера різного загартування – і фрілансери-однодневки, і маститі сеошники. Виявити в таких текстах хоча б якісь загальні риси просто неможливо. Єдине, що є загальним для них (за словами самих же авторів), це те, що вони відмінно справляються зі своєю функцією продажу. Чи дійсно це так – вже інше питання.

Як працює комерційний текст?

Ми спробували з’ясувати, чи працює текст, що продає, або все ж є деяким шарлатанством, схожим на фарбовану воду та «цілющі» мікстури.

Як і у будь-якому дослідженні, тут важливо зрозуміти принципи роботи такого тексту, його методи. Проте почати варто з термінології. Текст, що продає – це своєрідний рекламний анонс, головне завдання якого полягає в передачі інформації про послугу або продукт певній групі осіб (цільовій аудиторії) і мотивування їх на купівлю.

Основа тексту, що продає – слова, що продають. Залежно від рівня професіоналізму кожного конкретного копірайтера під цим розуміється різне. Для одного копірайтера словами, що продають, буде «прекрасний», «якісний», «дешевий», «красивий» і «досконалий». Інші ж не використовують в тексті жодного прикметника, вважаючи за краще обробляти читача нейтральніше – не називати причини необхідності купівлі товару, а викликати у читача цю необхідність.

Досить багато копірайтерів при написанні тексту, що продає, продовжують використати побиті вирази й мовні шаблони. Мовляв, спрацювало минулого разу – спрацює і в цей. Проте будь-який текст, що продає, повинен містити в собі велику частку новизни. А це означає, що копіювати тексти конкурентів – затія досить погана.

Текст, що продає, має бути розрахований на тих, хто купує! З визначенням цільової аудиторії впоратися можуть не усі. Особливо ті, хто в копірайтингу всього третій день. Такі фрілансери зазвичай призначають невелику ціну за свої тексти, підкуповувавши цим немало замовників. А тим часом знати правильну мову цільової аудиторії може не кожен. Так що, робимо висновки.

Тексти, що продають – це не експресія, що спонукає купити товар на радощах від прочитаного. Це спланована структура з декількома етапами. Кожна частина тексту, що продає, має свою власну мету й засоби її досягнення – не важливо, чи епіграф це або невеликий абзац у кінці.

Складання текстів, що продають, є мистецтвом чітких і лаконічних формулювань, переконливих аргументів і завуальованих закликів до дії. «Це ідеальний товар! Поспішайте купити»! Текст з подібним змістом мало хто читатиме, йтиме в магазин і шукатиме описаний товар – тим більше.

Проте важливо не лише те, як текст читається, але й те, як він виглядає. Кожне слово має бути на своєму місці, допомагаючи створювати потрібне враження. Прочитавши цей текст, користувач повинен поповнити кількість вже готових вчинити купівлю людей. Це стає можливим завдяки правильному, коректному формулюванню тексту.

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *