Хто такий копірайтер, чим він займається, які навички йому потрібні? Як стати копірайтером і на яку кар’єру можна розраховувати?

Як стати копірайтеромХоча візуальний контент з роками стає все популярнішим, проте текстовий контент, як і раніше, необхідний. Він передає повідомлення потенційним покупцям, дає їм необхідну інформацію для ухвалення рішення, переконує й продає.

Копірайтери не просто так мають великий попит – завдяки їм сайт починає «працювати», а тому ця професія досить затребувана і високооплачувана. Звичайно ж, за умови, якщо райтер має необхідну кваліфікацію для написання текстів.

Як же потрапити до цього конкретного напрямку роботи й стати популярним копірайтером?

Хто такий копірайтер

Копірайтери займаються чималим спектром робіт. Водночас їхню роботу можна узагальнити: це написання переконливого тексту.

Копірайтери змушують споживача клікати, дивитися, купувати, читати та любити бренд. Їхні навички розвиваються з часом, а їхня спрямованість, включаючи гранично вузькі ніші на кшталт написання заголовків, офферів, постів у соцмережі чи буклети, змінюється залежно від проекту чи клієнта.

Чим займається копірайтер

Перед копірайтером стоїть завдання генерувати текстовий контент, який супроводжує рекламні візуальні та фізичні продукти. Його здатність розуміти клієнта, аналізувати його очікування та уподобання, світ навколо нього, продукту чи бренду, стає ключем до успіху виробленої роботи.

Наприклад, копірайтер, який цікавиться інтернет-маркетингом, пише аналітичні статті та огляди, займається написанням листів для електронного розсилання. Копірайтер, який хоче стати фахівцем із IT тем, описує новинки цифрової індустрії. Копірайтер, що займається іміджем бренду та налагодженням зв’язків із цільовою аудиторією, готує пости для соціальних мереж та блогів, а копірайтер-рекламник описує товари та послуги.

Більшість того, що ви читаєте в Інтернеті, можна вважати прикладами копірайтингу.

Як стати копірайтером

Про письменників часто говорять, що вони народилися з пером і чорнилом в руках або з друкарською машинкою на колінах. Це просто метафора, і до реальних завдатків автора це не має жодного стосунку. Копірайтером можна стати, маючи будь-яку освіту – хоч філологічну, хоч технічну. Це просто вплине на те, на які теми буде зручніше писати. Так, з технарів виходять хороші автори технічних оглядів чи описів послуг будівництва, монтажу, виробництва, а з вчителів і менеджерів – копірайтери-продажники.

Для оволодіння мистецтвом копірайтингу потрібна постійна практика та цілеспрямоване відточування навичок та словникового запасу.

Замовити крутий копірайтинг

Продажні тексти з високою конверсією
Замовити

Щоб стати копірайтером, формальна освіта та сертифікати не потрібні – для отримання роботи достатньо зв’язатися з клієнтом, вказати розцінки та показати приклади раніше написаних текстів. Все. Звичайно ж, наявність ступеня бакалавра у суміжній галузі (наприклад, журналістиці, маркетингу чи психології) покаже потенційним роботодавцям, що ви вивчили основи професії та знаєте підхід до цільової аудиторії, проте подібні «кірочки» ніхто ніколи не вимагає, адже вміння копірайтера можна перевірити досить просто – замовити йому пробний текст або переглянути портфоліо з раніше написаними статтями.

Якщо ви хочете стати успішним копірайтером, подбайте про створення портфоліо заздалегідь: оперативне надання прикладів подобається замовникам, і знайти роботу буде набагато простіше.

Які навички потрібні, щоб стати копірайтером

Стати копірайтером досить просто, але крім грамотного написання, вам також знадобиться великий словниковий запас і емпатія, здатність поставити себе на місце інших людей й зрозуміти їх точку зору, бажання та очікування, тобто вміння аналізувати цільову аудиторію та спілкуватися з нею її мовою.

Не менш важливою є здатність приділяти увагу структурі, візуальній складовій тексту, подавати інформацію лаконічно та доступно. Ну і, звичайно, як без SEO! Щоб стати хорошим копірайтером, необхідно хоча б поверхово розбиратися в алгоритмах ранжирування Google і вміти вставляти в текст ключі.

Яка типова кар’єра копірайтера

Як правило, у копірайтерів немає якоїсь стандартної кар’єри. Найчастіше вони працюють самі на себе, беручи участь у проектах обмежений час та переходячи до нових.

Якщо ж розглядати кар’єру копірайтера в рамках однієї компанії, то тут все інакше, і шлях автора має кілька ступенів. Спочатку вони пишуть все підряд, поступово приходячи до розуміння своєї спеціалізації – спічрайтінг, опис товарів, послуг, аналітичні статті, огляди новинок, email-маркетинг або пости в соцмережах.

Потім з початкового рівня вони переходять на середній та пишуть тексти, які виходять в них найкраще. Пізніше копірайтер стає керівником команди копірайтерів, редактором або креативним директором. Багато авторів на цьому етапі йдуть з компанії та засновують свою власну. Починають працювати самі на себе. Багато корпоративних копірайтерів починають консультувати, писати книги і вести власні колонки.

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3