- ua
- ru
В більшості випадків статті (який би сайт ми не взяли, і якого б копірайтера не посадили за роботу) не читають до кінця. Люди настільки зайняті своїми власними справами й проблемами, що лише пробігаються по тексту очима, зупиняючи погляд тільки на виділених фразах і цифрах – ціні або розмірі.
Для того, щоб зробити тексти на сайті більш читабельними, а значить і ефективними, необхідно дотримуватися певних правил, які зроблять їх простішими й доступнішими для читачів.
Я постараюся узагальнити усі рекомендації по написанню ефективних текстів. Отже, поїхали!
Текст – це реклама. Це варто зрозуміти і прийняти. Будь-яка інформація на вашому сайті – це реклама. І від того, як вона подана, залежить і кінцевий вихлоп. Що ж треба зробити, щоб стаття почала діяти, а не стала сміттям?
У 80 % випадків після того, як користувач відкриє статтю, він не стане її читати, а лише прогляне по діагоналі. І закриє вкладку в найближчі 5–10 секунд, якщо текст там занадто великий, переобтяжений термінами і професіоналізмами. Чи якщо він, навпаки, занадто простий. А тому стаття має бути чіткою і конкретною.
Необхідно розуміти, для чого створюється текст. Якщо у вас інтернет-магазин, то для того, щоб притягнути нових покупців. Тому стаття повинна не лише рекламувати товар, але й повідомляти читачеві важливу для нього інформацію. Приміром, розповідаючи про нову лінійку товару, можна згадати про використання водовідштовхувальної тканини, тобто про реальну користь, яку отримає покупець.
Якщо ви готуєте текст в картку товару, там має бути досить інформації для ухвалення рішення про купівлю.
Один з найважливіших параметрів тексту, про який, на жаль, забуває більшість копірайтерів. Не розуміючи, для кого ви пишете (цю картинку постійно треба тримати в голові, поки ви працюєте над текстом) або створюючи текст «для усіх», ви створите сміття, не цікаве жодному користувачеві!
Обдумайте, до кого ви звертаєтеся. Так-так, працюючи над текстом, ви повинні адресувати його конкретному читачеві. І чим вужчою буде ваша цільова аудиторія, тим ефективнішим буде текст.
Вмійте виділити найголовніше. Якщо люди сканують текст за три секунди, спробуйте виділити найголовніше і подати це на початку статті, а другорядні дані виключте. Важливі місця тексту можна виділити жирним або зробити іншим кольором, змінити розмір або шрифт. Втім, особливо сильно захоплюватися такими метаморфозами не варто, оскільки вони можуть засмітити текст, і читати його стане складніше.
Стаття повинна продавати, а тому повинна налаштовувати на позитивний лад. Намагайтеся надихати, приберіть з тексту негативні частки і слова, які несуть в собі негативне значення. Це, до речі, вже з розряду NLP копірайтингу: чим більше в тексті «не», тим вище ризик, що потенційний покупець скаже «ні». Такі слова перевантажують підсвідомість і в потрібний момент випліскуються у вигляді негативної відповіді. Так що будьте обережні.
Те ж саме відноситься і до опису можливих проблем або неприємностей, які можуть статися, якщо людина купить ваш товар. Чесність – це, безумовно, добре, але подано це усе повинно бути в позитивному (наскільки це можливо) ключі.
Якщо ви дотримуватиметеся цих простих правил, ваші тексти з великою часткою вірогідності будуть прочитані до кінця. І ще одне – довіряйте наповнення сайту лише професійним копірайтерам, і успіх гарантований!
© Студія копірайтингу «Ямбус»