Тексти для сайту бувають різними. Замовляють їх теж по-різному. Ті, хто нещодавно обзавівся сайтом, називають їх просто текстами, бувалі вебмайстри – копірайтом. Але нерідко сюди додають ще декілька дивних слів – рерайтинг і копірайтинг, ще сильніше заплутуючи новачків.
Так в чому ж різниця між копірайтом і копірайтингом і чим усе це відрізняється від рерайта і рерайтинга, і чи є взагалі різниця?
Спершу варто чітко розділити дві пари слів: копірайт/копірайтинг і рерайт/рерайтинг. Означають вони абсолютно різні речі. Розпочнемо з першої пари. Копірайт – це текст, а копірайтинг – це процес його написання, а в деяких випадках – назва відповідної послуги. Тобто процес створення автором унікальних текстів. Так само і у випадку з рерайтом і рерайтингом. Рерайт – це переписаний, скомпільований і унікализований текст, а рерайтинг – процес, в ході якого цей текст з’являється.
Ці поняття не варто плутати. І хоча звучать ці слова схоже, у кожного з них свій сенс. Але якщо з “…інгом” все більш-менш зрозуміло (це процес написання), то копірайт і рерайт для багатьох нерідко означають одне й те ж – текст для сайту. А тим часом різниця у них істотна.
Якщо дослівно, то копірайт перекладається з англійської (copyright) як “право на копіювання”. Це унікальний текст, написаний з нуля і захищений авторським правом. А ось аналога слова рерайт в англійській мові немає – є тільки рерайтинг (rewriting) – переписування готового тексту своїми словами. Зате є інші, більше узагальнюючі і в той же час точніші поняття, які ідеально відповідають ситуації – плагіат і крадійство (відповідно plagiarism і theft).
На жаль, в інтернеті складається саме така ситуація. На якомусь сайті з’являється унікальний контент (копірайт), а через якийсь час його вже можна зустріти на декількох десятках ресурсів. Його просто копіюють, іноді дослівно. Проте рерайт, яким би якісним він не був, багато в чому поступається копірайту. Ті, хто це розуміє, хоч якось змінює текст. Але зазвичай це одиниці. Як мовиться, і на тому спасибі.
Чим копірайт краще рерайта
Тут все досить просто. Копірайт має характеристики, які роблять його ефективнішим засобом реклами та PR:
- адаптований під цільову аудиторію;
- написаний для конкретного сайту;
- вміщує потрібний об’єм спеціально підібраних ключів;
- унікальний, а тому цікавий до прочитання.
Багато в чому така ситуація склалася через вартість. Адже ціна копірайтинга набагато вища, ніж вартість переробки вже готового тексту, і бажання заощадити для багатьох виправдане. Але невибачне. Заковика тут в тому, що економити на контенті в жодному разі не можна. Копірайт – це не витрати, а справжня інвестиція, і від того, скільки ви вкладете у свій проект, і залежатиме віддача.
Сайт з унікальним контентом набагато швидше потрапить в ТОП. І, найголовніше, залишиться там, чого не можна сказати про ресурси, чиї власники вирішили обмежитися рерайтингом чужих статей. А тому – обирайте правильний шлях!
© Студія копірайтингу “Ямбус”
хочю с вами работать!
Как заказчик или как копирайтер?
Татьяна, Вам бы сначала орфографию выучить…