- ua
- ru
Нерідко переїзд сайту призводить до катастрофічних наслідків, а тому до подібної міграції слід підходити з особливою уважністю, щоб уникнути здійснення помилок пошукової оптимізації й не зашкодити усьому процесу.
Перенесення сайту на інший домен, зміна дизайну чи внутрішньої структури – це одні з найскладніших й часто лякливих SEO завдань. Якщо процесом займатиметься лише один програміст, помилок і падіння рейтингу сайту не уникнути. Тут важлива не лише технічна грамотність, функціонал і адаптивний UX-дизайн, але й не менш грамотні SEO рішення.
Щоб після переїзду сайт не впав у видачі, треба робити все правильно – не допускати поширених помилок, які можуть призвести до втрати трафіку та доходів. Що ж може статися і як з цим боротися?
Є безліч причин, по яких бренди починають переїзд сайту, проте незалежно від поставлених цілей така міграція – справа непроста й вимагає опрацювання усіх дрібниць.
Переїзд сайту зв’язаний з багатьма ризиками: може впасти видимість і рейтинг сайту в результатах пошуку. Значно впаде прибуток. Й навіть більше – постраждає репутація бренду.
Оскільки у більшості випадків подібний переїзд – це щось нестандартне, то більшість команд стикаються з цим уперше й просто не знають, як все робити правильно.
Найбільша помилка при переїзді сайту – це спроба зробити все швидко. Щоб було непомітно для користувачів. В результаті саме користувачі й страждають: колись інформативний і зручний сайт більше не вирішує їх проблем і в результаті втрачає свою аудиторію. Поспіх тут – остання справа, яка призводить до підвищення ризиків. Просто тому, що частина питань опускаються або залишаються на потім, в той час, коли вони повинні вирішуватися в першу чергу.
Існує безліч чек-листів для перенесення сайтів, але ми зупинимося лише на найбільш важливих моментах.
Отже, основні проблеми при переїзді сайту:
А тепер детальніше про кожного з них.
Швидше за все при переїзді сайту з’явиться багато несподіваних проблем, і щоб не зав’язнути в цьому хаосі, відволікаючись на малозначимі алерти, правильнішим буде дотримуватися заздалегідь визначеного алгоритму дій. Так процес перестане бути неконтрольованим.
Наприклад, якщо частина сторінок видалятиметься, логічно настроювати редиректи ще до фізичного видалення сторінок – щоб потім не кусати лікті й не згадувати URL.
Тут проблем цілих дві. По-перше, займатися копірайтингом одночасно з рішенням технічних проблем на сайті дуже незручно. Треба відволікатися на складання ТЗ для копірайтера, а потім, коли нові тексти з’являться на оновлених сторінках, розбиратися, яким старим сторінкам вони відповідають.
Тобто міняти контент треба вже після переїзду сайту на нову колію.
По-друге, зміна текстового змісту безпосередньо впливає на рейтинг сайту й його позиції в пошуковій видачі. Переїзд – це шок сам по собі. Такі зміни відразу позначяться на видимості сторінок, й одночасне нашарування другої зміни, текстової, призведуть до неможливості зрозуміти, що викликало негативну реакцію Google – переїзд чи новий контент.
По-третє, оновлення текстового контенту має бути грамотним, проте не в плані граматичних помилок, а в плані SEO. Необхідно провести якісну аналітику пошукової видачі, зібрати семантичне ядро й правильно його сегментувати, підготувати дійсно цікаві та корисні тексти й розставити в них ключі – правильно і з розумінням, навіщо це робиться.
Контент може стати ключовим чинником при відновленні позицій після переїзду сайту.
Внутрішні посилання часто залишаються непоміченими під час переїзду сайту, але їх ігнорування вважається великою помилкою в SEO.
Необхідно зберегти внутрішню структуру посилань, а якщо структура сайту або URL зміняються, настроїти редиректи – тимчасові або постійні. Правильно настроюйте перенаправлення й не допускайте масового редиректу на домашню сторінку, адже це теж неправильно.
Якщо це можливо, взагалі не змінюйте внутрішню структуру посилань. Якщо без змін ніяк не обійтися, постарайтеся звести їх до мінімуму – це скоротить зміну ваги посадочних сторінок і просідання по запитах. Повірте, це дуже важливо.
Те ж саме з головним меню. Якщо ви прибираєте частину розділів з меню, будьте готові, що ці сторінки просядуть: навігація по меню – це сильний сигнал для Google, й подібні експерименти можуть стати проблемою.
Новий сайт – це нові ризики. Чим більше ви щось змінюєте, тим складніше діагностувати причину падіння. Не бійтеся відкладати переїзд, якщо є якісь критичні проблеми або якщо ви сумніваєтеся, що врахували усі моменти.
Перевірте код на валідність – банальна зайва або забута дужка може забезпечити немало клопоту. Перевірте усі теги, переконайтеся, що усі редиректи запущені, а noindex відключений – йому немає місця на новому сайті. Прогляньте файл robots.txt – ви ж не хочете, щоб Google проіндексував адмінку або, навпаки, не проіндексував нові сторінки? Проаналізуйте Canonical, коректність налаштування мовних версій.
Google бачить усі помилки й відповідно до їх кількості та важливості й ранжирує сайт.
Більшість серйозних проблем з переїздом помітна не завжди. Вони можуть бути неочевидними, а тому потребують ретельної перевірки. Протестуйте сайт відразу після запуску, перевірте пізніше того ж дня або наступного дня. Перевірте через тиждень – про всяк випадок. Швидше за все, знайдуться помилки.
Зробіть переїзд якомога простим і «чистим». Розгляньте можливість оновлення текстового контенту місяць по переїзду, коли з технічними виправленнями буде покінчено. Робіть все обдумано й змінюйте не просто дизайн – покращуйте SEO показники сайту, й тоді перехід буде позитивним!
© Студія копірайтингу «Ямбус»