SEO та реклама – популярні інструменти для розкрутки бренду в інтернеті. Задіяти їх можна як окремо, так і в комплексі, об’єднуючи плюси обох каналів в одній стратегії просування.

Вважається, що рекламу найкраще використовувати в разі несформованого попиту або пропозиції нішевого авторського продукту, а оптимізацію за ключовими словами, зокрема й за брендом, слід здійснювати вже на другому етапі, коли ім’я компанії або назва товару стануть більш відомими.

Це неправильно. Ця стратегія просування бренду докорінно помилкова. Як саме потрібно застосовувати рекламу і SEO, в якій черговості і на що робити ставку – нижче в описі.

Переваги реклами

Реклама бренду є нативним типом маркетингу. Вона не нав’язує клієнту товар, а виявляє потреби покупця й задовольняє їх через цінність продукту, ідею та імідж.

Грамотний симбіоз PR і маркетингу допомагає вибудувати високу репутацію бренду серед цільової аудиторії і таким чином досягти збільшення продажів.

З одного боку, рекламне повідомлення інформує споживача про продукт, його характеристики та переваги, спонукаючи купити або замовити. PR-складова “завойовує серце” покупця та формує його прихильність і лояльність до бренду.

У будь-якому разі, перевага реклами полягає у швидкому отриманні заявок тут і зараз, використанні різних каналів – контекстні блоки, банери на інших сайтах, газети, радіо, телебачення, соціальні мережі та YouTube. Це можливість сегментувати свою цільову аудиторію за віком, статтю, освітою й можливість досягти буму продажів у сезон і свята.

З мінусів – дорожнеча і загалом зав’язаність на бюджет: є гроші – є трафік на сайт, перестали платити – трафіку і продажів немає.

PR реклама чи SEO

Переваги SEO

SEO допомагає оптимізувати сайт під пошукові запити. Це одноразовий процес, хоча комплексне SEO передбачає досить великий план дій.

SEO оптимізація передбачає роботу над внутрішніми і зовнішніми критеріями ранжування. Внутрішня оптимізація спрямована на роботу з кодом, юзабіліті та контентом. Зовнішня оптимізація зводиться до купівлі посилань на авторитетних ресурсах, соціальних сигналах і підвищенні довіри пошукових систем.

Серед основних переваг SEO:

  • більша довіра до сайту;
  • одноразові вкладення;
  • вигідніша ціна ліда.

Користувачі, які прийшли на сайт з органічного пошуку – це “теплі” клієнти, які прийшли з конкретним запитом і зацікавлені в купівлі або отриманні послуги. Конверсія буде вищою, ніж від тих, хто прийшов за рекламою, водночас залучення нових користувачів коштуватиме не те, що дешевше, а й, по суті, буде безкоштовним.

На відміну від контекстної реклами, SEO не дає миттєвого результату, адже для індексування і зміни ранжирування оптимізованих сторінок потрібен час – іноді це тижні, а іноді місяці.

SEO та реклама – плюси комплексного використання

Як і будь-який інший маркетинговий інструмент, OnPage оптимізація та контекстна реклама мають сильні та слабкі сторони.

Для молодого інтернет-магазину грамотна реклама допоможе сформувати імідж, отримати перших лояльних клієнтів і прибуток. Маркетологи працюють з думками та емоціями, але не роблять жодних змін на сайті.

А ось SEO – це насамперед саме внутрішні зміни, націлені одночасно на користувача (якість і повнота інформації, юзабіліті) і пошукові системи (відсутність технічних помилок у коді, якість та унікальність текстів, поведінкові фактори).

В результаті приходимо до висновку, що це послідовні дії – етапи, що йдуть один за одним, а не різнонаправлені процеси, які мають на увазі лише один вибір. Підтвердженням цього стає розповсюджена практика, якої дотримується кожна професійна pr агенція – задіяння саме поєднання цих каналів, що дозволяє сформувати імідж бренду, викликати інтерес до товару та при нагоді знайти сайт, використавши певний пошуковий запит.

SEO – спрямоване на середньо- і довгострокову перспективу і передбачає одноразові вкладення. Мета оптимізації – підняти позиції сайту в органічному пошуку.

Реклама – спрямована на короткострокову перспективу і вимагає систематичної оплати кожен день своєї роботи. Мета реклами – продажі тут і зараз.

Що в підсумку?

За грамотної оптимізації можна істотно скоротити вкладення в сайт. В ідеалі – взагалі звести витрати до нуля: користувачі самі знаходитимуть його в результатах видачі та ділитимуться посиланням по сарафанному радіо.

Водночас на початкових етапах, навіть якщо ви замовили SEO у суперкрутого фахівця, ніякого приросту трафіку не буде. Результат буде помітний лише через тижні та місяці. Таке очікування – прекрасний час для старту контекстної реклами. Вона здатна прискорити індексацію сторінок сайту і буде продавати, поки кочегариться SEO. Тобто в комплексі контекстна реклама і SEO здатні створити невпинний цикл продажів, поліпшити поведінкові показники і привести покупця до конкретної цільової дії: передплати, заявки, покупки тощо.

Використовувати PR-рекламу і SEO в одній стратегії – можна і потрібно, особливо якщо ви плануєте масштабуватися і розвивати бізнес. SEO-оптимізація робить сайт зручнішим, інформацію на ньому більш корисною і релевантною, а реклама допомагає оперативно привести на нього потенційних покупців.

Не варто чекати, поки бренд стане більш відомим – це даремне марнування часу. За одночасного запуску реклами та робіт з SEO оптимізації вдасться отримати безперервний потік трафіку, а в майбутньому, коли сторінки, нарешті, переіндексуються та почнуть ранжуватися за ключовими запитами, відмовитися від платної реклами та скоротити витрати на просування бренду.

© SEO студія Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3