- ua
- ru
З чого складається вартість контенту, яким є ціновий діапазон на копірайтинг, і як по ньому розподілені копірайтери. Як взагалі підходити до забезпечення сайту контентом?
Усі, хто ставив перед собою завдання наповнення сайту текстами й пошуку відповідного копірайтера, стикалися з цікавим ціноутворенням на подібні послуги. При поверхневому розгляді комерційних пропозицій висновок напрошується такій: на цьому ринку божевільний кожен другий, адже один і той же кілознак може бути оцінений в діапазоні від десяти гривень до пари сотень.
Новачкові, що тільки-но обзавівся власним сайтом, складно розібратися, в чому тут причина. Копірайтери ж, щоб продати свої тексти, іноді наводять до непристойності абсурдні приклади про відмінності в підходах до написання, про три філологічні освіти або ергономічну клавіатура, яка дозволяє писати тексти зі швидкістю 160 км в годину. Але реально обґрунтувати ціну на тексти ніхто не намагається. А тому спробуємо розібратися, скільки ж повинен коштувати копірайт і де його краще замовляти – в професіональній контент-студії чи фрілансера.
Почати треба з того, що будь-який сайт, навіть якщо це не інтернет-магазин, а звичайний блог, що не має нікого стосунку до продажів або надання послуг – це бізнес, який в першу чергу створений для отримання прибутку. Якщо з інтернет-магазином все зрозуміло, то у випадку зі звичайним інформаційним сайтом це коментарі, лайки та цитування і вже в другу та в третю чергу – усе інше.
Досягати цілей можна по-різному, але безперечне те, що найефективніше це буде з використанням якісного контенту.
Знайти фанатика-копірайтера, який безкоштовно писатиме тексти – мрія багатьох власників сайтів. І у деяких випадках цілком здійснима: часто копірайтингом підробляють навіть школярі, готові працювати мало не задарма. Проте подібна економія до добра не доводить, і сайт, як мовиться, і нині там.
Тексти починають працювати, тільки коли авторові комфортно їх писати. У копірайтера має бути обладнане робоче місце, хороший комп’ютер або ноутбук, виділений доступ в інтернет з хорошою швидкістю, зручне крісло з підлокітниками, та сама ергономічна клавіатура, врешті-решт, і ціла низка інших дрібниць, що роблять творчий процес більш приємнішим і продуктивнішим. Зрозуміло, що усе це не з’являється з повітря, а отримується за гроші.
Але це якщо говорити про копірайтера-одинака, фрілансера. У студіях копірайтингу до цього додається ще декілька пунктів – яких саме, спробуємо розібратися.
Найпростіше розібратися в ситуації, склавши невеликий порівняльний кошторис.
Давайте уявимо, що перед вами як замовником стоїть завдання наповнити сайт десятьма SEO статтями. Кого ж вибрати? Фрілансера або студію копірайтингу, що складається з дюжини чоловік. Що буде дешевше, швидше ті якісніше?
Ми вибрали сім випадкових фрілансерів і студій копірайтингу, чиї пропозиції знайшли й в першій десятці Гугла за запитом «копірайт», «замовити копірайт» і «купити SEO статтю».
Середній показник ціни SEO статті у фрілансерів складає 27 грн за тисячу знаків без пробілів, тоді як в студії копірайтингу ціна оптимізованого тексту складатиме вже 53 грн.
Не менш важливий показник, здатний урівноважити вартість написання контенту. Якщо десять SEO статей в студії копірайтингу здолають за день (а можливо й раніше), то фрілансери працюватимуть над тим же об’ємом два з половиною дні.
Звичайно ж, можна заощадити й доручити написання статей не одному фрілансерові, а відразу десятьом, але в цьому випадку не буде ні стильової схожості, ні гарантії якісного виконання.
Ну і, мабуть, найважливіша складова – фахівці, які будуть підключені до проекту. Багато в чому якість текстів залежатиме саме від цього показника. Так само, як і сама їх працездатність, адже чим “вужчий” фахівець, тим ефективнішим буде його продукт, а в SEO текстах цей показник особливо важливий.
Загальна вартість роботи в студії копірайтингу буде удвічі дорожча, але й час очікування буде набагато менше. Над текстами одночасно працюватиме 5 чоловік (копірайтер, коректор або редактор, SEO фахівець і менеджер проектів, на чиї плечі лягає вибір необхідної стратегії), завдяки чому не буде друкарських помилок, граматичних, пунктуаційних і стилістичних помилок, а тексти вийдуть максимально працездатними.
І, звичайно ж, як тут не згадати про гарантійні зобов’язання! Повернути текст фрілансеру навряд чи вийде, та й на доопрацювання мало хто погодиться. А ось у випадку зі студією копірайтингу на це цілком можна розраховувати, адже репутація – не менш значима плата, ніж фінанси. Та й договір про співпрацю можна підписати, зафіксувавши усі домовленості на папері.
Ось і виходить, що ціна на копірайт – це інвестиція, а не плата за товар. І чим професійніший копірайтер, тим ефективніший текст!
© Студія копірайтингу “Ямбус”