Трастовість, або траст – це рівень довіри пошукових систем до сайту. Що вищий траст, то краще.

У Google високий траст отримують сайти, що відповідають вимогам якості контенту, юзабіліті, спаму, безпеки та іншим показникам.

Висока довіра сприяє виходу сайту в топ пошукової видачі, тому в SEO просуванні дуже важливо стежити за показниками трасту сайту і намагатися підтримувати їх на високому рівні.

Це показник, що оцінює загальну репутацію сайту, де до уваги береться його технічний стан, вік, дизайн, хостинг, якість контенту, кількість і якість зовнішніх посилань з інших авторитетних ресурсів, користувацький досвід та інші фактори.

Траст сайту важливий і для інтернет-магазинів, і для корпоративних сайтів, і для новинних ресурсів, і для особистих блогів. На основі трастовості пошукові системи ранжують сторінки сайту в результатах пошуку. Що вищий траст, то вищі позиції і більший органічний трафік.

траст сайта

Що впливає на траст

Точних критеріїв, які впливають на довіру – немає: кожна пошукова система визначає їх самостійно і тримає в таємниці. Водночас можна виділити основні характеристики сайту, які завжди мають бути на висоті:

  • доменна зона – має збігатися з регіоном, де проживає ваша цільова аудиторія;
  • вік сайту – пошукові системи більше довіряють “старим” сайтам, яким понад одного року. Тут та сама ситуація: що старший, то краще;
  • швидкість завантаження – навіть 2 секунди очікування мають значення. Пошукові системи суворо ставляться до повільних сайтів і знижують їх у рейтингу;
  • дизайн – хороші бали отримують сайти з унікальним, брендовим дизайном. Шаблонні сайти, навпаки, отримують мінус;
  • юзабіліті – сайт має бути функціональним і зручним для користувачів, мати зрозумілу структуру і навігацію;
  • адаптація під мобільні пристрої – користувачеві має бути комфортно працювати з сайтом з будь-якого гаджета. Повинна зберігатися робота кнопок і коректне відображення всіх елементів;
  • хороша кількість посилань – на сайт повинні посилатися інші ресурси зі схожою тематикою і високим авторитетом;

Також трастовість сайту визначається і низкою неявних характеристик.

По-перше, це поведінка відвідувачів: скільки часу вони проводять на сторінці, чи читають до кінця, як часто користуються сайтом, з якою періодичністю коментують. Кількість і активність постійних користувачів сприяють більшому нарахуванню трастових балів. По-друге, це технічна якість: відсутність вірусів і спаму, а також безперервна доступність сайту 24/7.

Як перевірити траст сайту

Інструменту, який оцінює всі фактори, що впливають на авторитет сайту, не існує. Кожну характеристику доведеться аналізувати окремим сервісом. Деякі з них дають змогу оцінити траст сайту в онлайн-режимі, інші необхідно встановлювати на ПК. В основній своїй масі це платні сервіси з різними тарифами – для особистого використання для аналізу одного сайту або корпоративні – для декількох.

Низка сервісів має безкоштовний тариф – з обмеженим функціоналом або пробний період, після закінчення якого все одно доведеться платити.

Ahrefs – популярний сервіс для SEO фахівців, який показує довіру до домену, кількість зворотних посилань тощо.

Serpstat – показує популярні ключі, за якими ранжується сайт, позицію сайту у видачі, трафік і перелік конкурентів.

Check-Trust – визначає вік домену, санкції, швидкість завантаження, посилання та інші дані. Високим тут вважається показник трасту вище 60 одиниць.

Xtool – аналізує відвідуваність, зовнішні та внутрішні посилання, а також інші параметри, що так чи інакше впливають на траст. Відмінний показник – оцінка понад 7 одиниць.

Megaindex – аналізує видимість сайту в пошукових системах, досить непогано визначає трафік.

Існують й інші сервіси, що дають змогу аналізувати трастовість сайту, проте наведені вище – найбільш зручні та інформативні.

Як підняти довіру до сайту

Назавжди завоювати високу довіру до сайту – неможливо. Це ситуація, яку потрібно постійно контролювати через моніторинг досить великої кількості показників, систематичне оновлення контенту і поліпшення загальної якості сайту.

Контент має бути якісним і унікальним, CSS і HTML код – валідним, а поведінкові фактори – високими. Необхідне створення комфортних умов через швидке завантаження сайту, зручну і зрозумілу навігацію, гарне оформлення та інтуїтивно зрозумілі функції.

Високий траст сайту неможливо отримати за один день – це тривалий процес з безліччю факторів.

Крім того, важливо мати якісну On-Page оптимізацію:

  • технічна оптимізація – відсутність дублів сторінок і битих посилань, наявність безпечного https-протоколу тощо;
  • пошукова оптимізація – наявність мікророзмітки, релевантних метаданих title description і заголовків рівня h1-h3;
  • якісний контент – унікальні авторські статті, доповнені фото та відеоматеріалами, які буде цікаво читати.

Щоб сайт отримав хороший траст, був успішним і займав високі позиції у видачі, важливо не зациклюватися на одних лише ключах. Висока довіра – це наслідок наполегливої праці та постійного вдосконалення якості сайту в усіх його напрямках: від технічних моментів і дизайну до наповнення.

© SEO студія Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3