- ua
Якщо є сайт, має обов’язково бути правильна стратегія його просування. Інакше ніяк, інакше це просто трата часу та грошей. І які б там нові методики не з’являлись, SEO-оптимізація в цьому контексті залишається одним із ключових інструментів, за допомогою якого ви зможете отримати і органічний трафік, і цільову аудиторію, і, як результат, продажі та стабільний дохід.
Просування вебсайту в пошукових системах – це завдання комплексне та багатоетапне. Звичайно, якщо у вас немає бажання чи можливості займатись цим питанням самостійно, краще звернутись до SEO-фахівця, який допоможе все налаштувати. Однак, незалежно від тематики ресурсу чи географії, для всіх проєктів працює універсальна схема, яку ми детально розглядаємо далі.
Перш за все, потрібно проаналізувати, в якому стані сайт перебуває на даний момент. Деякі слабкі сторони ресурсу можна побачити візуально, наприклад, недосконалу структуру, відсутність перелінковки, деякі ж виявляються при використанні спеціальних інструментів. Без Google Search Console тут просто не обійтись. Цей сервіс виявляє сторінки з помилками, проблеми індексації та надає дані про позиції сайту в пошуку.
Під час аудиту варто звернути увагу на такі аспекти:
Виглядає як багато роботи. Насправді так і є. Але поки ви не будете розуміти, які проблеми має ваш ресурс, ви не зможете розробити та впровадити ефективну стратегію просування. Ми ні в якому разі не рекомендуємо робити все руками. Для аналізу кожної метрики є корисні помічники: Screaming Frog SEO Spider виявляє «биті» посилання, PageSpeed Insights аналізує швидкість завантаження сторінок на різних пристроях, Google Analytics надає детальну статистику по трафіку.
Джерело: benchmarkone.com
Дізнались все про свій сайт, тепер йдемо на сайти конкурентів. Для чого? Щоб зрозуміти, що працює добре, що не дуже, які техніки вартують уваги, а які не приносять результату. Чудовим помічником при проведенні такого аналізу може стати сервіс від Ahrefs. Алгоритм роботи доволі простий.
Аналіз конкурентів – це не одноразова акція. Ми рекомендуємо своєчасно повертатись до цього завдання, щоб бачити, як змінюються позиції вашого сайту у порівнянні з іншими. Окрім Ahrefs можна використовувати й інші інструменти, наприклад, Semrush, SimilarWeb, Serpstat, Google Trends.
Внутрішня оптимізація – це все, що всередині сайту. Ваше завдання – зробити так, щоб ваш ресурс був, по-перше, зручний для користувача, по-друге, видимий та зрозумілий для пошукових алгоритмів. Рекомендуємо звернути особливу увагу на такі аспекти:
Давайте розглянемо приклад. Припустимо, ви маєте сайт про подорожі. Звичайно, тут було б логічно розмістити красиві зображення країн, міст та ін. Але якісні фото доволі «важкі». Рекомендуємо «полегшити» їх, переформатувавши в png або webp. Не забудьте також прописати атрибути , щоб пошуковики краще розуміли зміст фото.
Ваш сайт має бути грамотно наповнений релевантними ключовими фразами, за якими і відвідувачі, і пошукові алгоритми зможуть вас ідентифікувати. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазину одягу, то рекомендуємо включати як високочастотні загальні запити «купити сукню», так і низькочастотні й більш конкретні «купити вечірню сукню червоного кольору в Україні».
Джерело: ag.marketing
В цьому контексті важливо подумати про те, щоб користувачу було зручно знаходити потрібну інформацію та переходити з головної сторінки на інші розділи. Якщо ви продумаєте структуру сайту, ієрархію, додасте категорії та підкатегорії, це позитивно вплине не лише на користувацький досвід, а й на індексацію сторінок пошуковими роботами.
В 1996 році Білл Гейтс написав есе під назвою «Контент – король». Ця фраза ідеально описує значення контенту для просування сайту. Чим якісніший контент розміщений на вашому ресурсі, тим більше часу відвідувачі проводитимуть, споживаючи його.
Хороший контент має відповідати таким вимогам:
Контент буде працювати, якщо він цікавий та корисний для читача. Ще кілька років тому були популярні статті на 2500 символів в середньому з великою кількістю ключових фраз. В 2025 році пошукові роботи набагато розумніші, і такий матеріал не сприймають як цінний. Тому замість генерації десятків «водяних» текстів зробіть акцент на публікації однієї, але розгорнутої, повної статті, щоб після її прочитання у відвідувача не залишалось жодних питань.
Про цей етап поговоримо детально. Тут йдеться про якість профілю та впізнаваність бренду поза межами сайту.
Допоможуть гостьові пости, партнерство з іншими ресурсами, реклама в соціальних мережах. Враховуйте те, що тут має значення не так кількість посилань, як їхня якість. Якщо на ваш сайт вестимуть посилання зі спамних ресурсів, це лише нашкодить.
В контексті зовнішньої оптимізації варто згадати також лінкбілдинг або іншими словами побудова посилань – це ефективна, але часом недооцінена стратегія просування сайтів, яка в 2025 році не втрачає актуальності. Про що тут власне йдеться? Чим більше авторитетних та надійних ресурсів посилається на ваш вебсайт, тим краще він ранжується пошуковими алгоритмами, тим більше органічного трафіку отримує.
Де ж взяти ці посилання? Тут є кілька варіантів. Можна вручну шукати ресурси та писати їхнім власникам чи адміністраторам, або тестувати різні методи лінкбілдингу (аутріч, крауд-маркетинг та ін.). Так, це доволі марудна справа, яка займає багато часу та зусиль.
Є простіша опція – зареєструватись на біржі вічних посилань Collaborator.pro. Перевага цього способу в тому, що тут зібрані якісні та перевірені сайти, які готові розмістити контент із посиланням на ваш сайт. Сконтактуватись з ними дуже просто – через особистий кабінет. Вся співпраця відбувається в межах сервісу.
Переваги використання Collaborator.pro:
Як користуватись платформою? Та дуже просто. Створіть акаунт, додайте ваш проєкт і можете переходити до пошуку майданчиків для розміщення посилань. Фільтруйте, сортуйте, вивчайте інформацію про той чи інший майданчик, оформлюйте замовлення та безпечно купуйте вічні посилання для просування свого сайту/проєкту. До речі, ціновий діапазон теж доволі широкий: є пропозиції на будь-який бюджет. Ви можете розмістити посилання як за сотню гривень, так і за кілька сотень тисяч – все залежить від ваших вимог, очікувань та особливостей вашого проєкту.
Час перебування відвідувача на сайті – надзвичайно важлива метрика, яка дозволить вам зрозуміти, чи контент «чіпляє». Беріть до уваги також відсоток відмов, залишення корзин, кількість переглянутих сторінок. Кожен параметр потребує аналізу. Наприклад, якщо у вас є багато замовлень, де користувач додав товари в корзину, але не оплатив, можливо, на цьому етапі з боку відвідувача виникають якісь проблеми. Це треба виявити та виправити, і чим швидше, тим краще.
Часом деталі мають дуже важливе значення. Втратити користувача можна навіть через невдало розміщену кнопку або недопрацювання в дизайні. Ваш сайт має бути максимально зручним та зрозумілим для відвідувача. Не забувайте додати чіткі заклики до дії. Адаптуйте дизайн під мобільні пристрої, адже значна кількість аудиторії приходить саме зі смартфонів та планшетів.
Тільки грамотна аналітика допоможе вам тримати руку на пульсі: розуміти, які методи просування працюють, які потребують доопрацювання, а які варто викинути в смітник. Звичайно, без помічників у вигляді програмних інструментів та сервісів не обійтись. Ми зібрали список необхідних.
Уявіть ситуацію, коли ви маєте сайт зоотоварів і в рандомний момент помітили, що зріс відсоток відмов. Використайте Google Analytics, щоб дослідити, в чому справа. Це може відбуватись через посилення конкуренції в ніші, підняття цін чи інші фактори. Коли розумієте суть проблеми та її причини, тоді зможете коригувати стратегію та виправляти ситуацію.
Підсумовуємо! Просування сайту в Google в 2025 році потребує комплексного та обдуманого підходу. Первісний аудит – це перший крок для розуміння того, над чим потрібно працювати. Далі має бути чітка стратегія, яка включає і оптимізацію контенту, і пропрацювання структури, і створення сильного профілю через отримання зворотних посилань. Ну і звісно, куди ж без аналітики? Відстежуйте результати і вчасно реагуйте на нові виклики. Тільки так ваш бізнес в інтернеті буде зміцнювати позиції, залишатись конкурентним та приносити вам постійний стабільний дохід. Успіху!
© SEO студія Ямбус