Як написати правильний заголовок: SEO і SMM оптимізація

Упевнені, що вмієте писати красиві й місткі заголовки? А чи «працюють» вони?

Це – справжнє мистецтво, яким володіє небагато копірайтерів. Хороший заголовок зацікавлює з першої ж літери, примушує зупинитися, перейти та прочитати увесь текст. У деяких випадках він відповідає на невисловлене питання читача, даючи потрібну інформацію ще до прочитання основного тексту.

Заголовок – перше, що бачить читач, і цим варто скористатися!

Загалом, якщо ви зібралися публікувати текст, використайте усі можливості оптимізації – і для робота, і для людини. В цьому випадку він дійсно «зачепить», стаття стане більше релевантною, а сама сторінка почне краще ранжуватися у пошукових системах.

Основна трудність полягає в тому, що заголовок має бути не просто інформативним. Він повинен «чіпляти», давати максимум інформації про текст, повідомляючи користувача, що ця стаття буде для нього найкориснішою й дасть повну відповідь на питання, що його цікавлять. Щоб досягти такого результату, заголовок статті має бути написаний не стільки для пошукової системи, скільки для читачів. Він має бути цікавим і привертати увагу, а це набагато складніше, ніж звичайна оптимізація ключовиками.

Давайте подивимося на ситуацію з декількох сторін.

SEO оптимізація заголовка

Чому заголовок тексту має бути SEO оптимізованим? Для того, щоб виконати своє основне завдання – підвищити вагу сторінки в пошукових системах і збільшити CTR, тобто індекс клікабельності.

Оскільки ми прагнемо, щоб користувачі переходили саме на наш сайт, заголовок має бути релевантний основному тексту. Ну, або текст – заголовку.

Оптимізація заголовка під соціальні медіа

Якщо дивитися на правильність написання заголовка з боку соціальних медіа (SMM), то ситуація трохи змінюється. Наше основне завдання в даному випадку зробити заголовок цікавішим, викликати цікавість. Причому не лише для вузької цільової аудиторії, для якої й пишеться уся стаття, але й для більш ширших мас.

Зазвичай читачів притягають заголовки, що розповідають цілу історію. І чим вона детальніша, тим вище інтерес до самого тексту. Прочитавши такий заголовок, користувачі не лише з цікавістю перейдуть на сторінку із статтею, але й захочуть якось відреагувати – поділитися посиланням з друзями або лайкнути. Наша мета – це кліки, переходи та коментарі. Ми повинні платити лише за реальний результат, за цільові переходи з пошукових систем.

Приклади досить прості: «Киянин розпиляв бензопилою запорожець сусіда і 2 дні здавав його на металобрухт», «Мати-одиночка пограбувала банк і шукає чоловіка для створення сім’ї».

Оптимізація під читачів

Ми повинні намагатися притягнути на свій сайт тільки необхідних нам читачів – тих, хто може стати покупцем. Які лояльно віднесуться до нашого ресурсу.

Не варто обманювати читачів, примушуючи їх переходити по посиланню, пропонуючи неправдиву інформацію. Неприємні клікбейти викликають лише роздратування. Це не наша мета. Заголовок має бути чесним і не псувати нічию репутацію.

3 в 1. Як боротися з протиріччями

Якщо враховувати ці усі три нюанси – SEO, SMM і людину, то при написанні заголовка ми, поза сумнівом, прийдемо до деяких протиріч. Ключі, необхідні для SEO оптимізації, дратуватимуть читачів, заголовок стане неприродним і зазвучить якось фальшиво. SMM- орієнтація погано позначиться на оптимізації, а рішення підвищити трафік шляхом клікбейтів зіпсує репутацію. У найближчій перспективі це може й спрацювати, але це не наш випадок.

Як же вирішити усі ці проблеми? Не переживайте, все досить просто. Останнім часом грані між майданчиками розміщення контенту дещо розмиті, тому діємо так:

  • Крок 1: Визначити цільову аудиторію, поставити перед собою чіткі завдання й розставити пріоритети. Але тут все елементарно просто: головне – це клієнти. А то, звідки вони – з органіки або з соцмереж, абсолютно не важливо. Клієнт – він клієнт і є.
  • Крок 2. Оптимізація найбільшого каналу залучення трафіку. Проаналізуйте статистику й визначте, звідки приходять більшість ваших покупців. Туди й тисніть. Головне, щоб це не позначилося на інших каналах залучення клієнтів. Тобто одночасно працювати повинні усі три, а ось в якому співвідношенні – вже інше питання.
  • Крок 3: Придумайте простий, але інформативний заголовок. Спробуйте написати елементарний заголовок, який повністю відповідатиме суті вашого тексту. Потім придумайте заголовок, які підійде для використання в соціальних мережах. Потім варіант з входженням потрібного ключа. Швидше за все, усі вони відрізнятимуться.
  • Крок 4: Спробуйте поєднати пари заголовків. «Людський» з SMM-ним. А потім просто додайте до нього ключ. Ваше основне завдання – це привабливий заголовок, що буде запам’ятовуватися. Він має одночасно бути інформативним і цікавим.

І наостанок. У різних соціальних медіа можна знайти цілий спектр корисних інструментів – можливості картки Twitter і засоби розмітки Facebook Markup дозволять «перехопити» сніпети (description) пошукових систем, призначені сторінці із статтею. Тобто один і той же контент отримує різні мета-описання, у тому числі й заголовок, що стане вагомою допомогою в просуванні товарів і послуг.

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *