Чи треба прописувати description

Якісні метаописи на цільових сторінках – один з основних чинників ранжирування сайту по пошукових запитах. Вважається, що без них стаття відпрацьовує не так добре, як могла б, а тому при SEO оптимізації тегу description традиційно приділяється багато уваги.

Чи дійсно він такий важливий і чи треба додавати метаописи на усі сторінки сайту?

Виявляється, що ні. Метаописи важливі, але тільки у ряді випадків, і без них цілком можна обійтися. Ба більше, іноді від їх прописування взагалі краще утриматися. Але – про все по порядку.

Що таке метаописи

Метаописи, або description – це особливий тег, що застосовується для надання пошуковій системі структурованих метаданих про сторінку. Зазвичай вони прописуються на початку html-документу.

Подібні метаописи є досить ефективним способом впливу на представлення сайту в результатах пошуку і використовуються при формуванні сніппету на сторінці видачі.

Нужно ли добавлять description - фото

Але представимо ситуацію: на сайті 3000 сторінок і все без дескріпшена. Чи означає це, що на кожну з таких сторінок треба додавати унікальний метаопис? Витратити купу часу на складання осмислених 155 символьних текстів? Чи краще витратити цей час на щось інше?

Іноді так дійсно буде краще. І ось чому.

5 випадків, коли метаописи не потрібні

1. Зміна алгоритмів ранжирування

Google постійно змінює алгоритми ранжирування сторінок й тестує різні способи їх відображення в результатах видачі. То 150–165 символів, то 260, то знову 165. Можна знайти безліч самовчителів, практик й SEO енциклопедій, де вказаний «виключно вірний варіант».

Подібні горе-поради призвели до того, що оптимізація сайту стає неправильною й не лише не допомагає, але й шкодить просуванню. Подальші виправлення, особливо якщо вони занадто часті, лише погіршують ситуацію. Крім того, переіндексація та переранжирування усіх цих змін вимагає значного часу.

Ось і виходить, що у більшості випадків доцільніше було б залишити короткі дескріпшени й зайнятися чимось іншим, кориснішим.

2. Обмежені ресурси

Хоча Google настійно рекомендує оптимізовувати кожну сторінку на сайті, є речі більш важливіші – сам контент.

Google без вивертів повідомляє, що тег опису сторінки «іноді використовується для створення фрагмента результатів пошуку, якщо він вміщує усю необхідну для користувача інформацію». Кодове слово тут – іноді. Тобто пошукова система їх може просто ігнорувати.

В той же час Google повідомляє, що користь і цінність контенту завжди для нього на першому місці.

Так що ж доцільніше – згаяти час на написання оптимізованих метаописів, які тільки іноді використовуються пошуковими системами, або на написання оптимізованого контенту, проаналізувавши який, Google сам визначить, що виводити в сніппет? При обмежених ресурсах компанії відповідь тут очевидна.

3. Description – не указ

Все вірно. Google сам вирішує, чи виводити метаописи, чи ні, вивести його повністю або тільки фрагмент. У більшості випадків він формує свій власний метаопис, не звертаючи увагу, написали ви щось у відповідному мета-тезі, чи ні.

Найчастіше при формуванні сніппета Google використовує дані з першого абзацу тексту.

4. Неякісний description

SEO оптимізація сторінки – це правильне рішення, але діяти тут треба дуже акуратно та зважено. Деякі написані вручну дескріпшени здатні лише відлякувати користувачів – якщо копірайтер підійшов до справи безвідповідально. Чи просто не знав, як писати метаописи.

По-друге, якщо старатися максимально точно представити сенс контенту в дескріпшені, можна стати собі ж на хвіст. Сніппет має бути своєрідною загадкою, натяком на цінну інформацію, що спонукає перейти за адресою й дізнатися подробиці. Якщо видати все відразу, сенсу переходити на сайт вже не буде.

Наприклад:

  • Варіант 1: Усі секрети про те, як обрати хороший смартфон, який влаштує вас на усі 100%. Поради від розробника Apple і трохи технічних даних.
  • Варіант 2: Обирати смартфон треба за об’ємом пам’яті й частотою ядра. Розробники Apple рекомендують чотирьохядерні процесори.

У другому випадку відповідь вже міститься в дескріпшені, й, отримавши усю необхідну інформацію, користувач вже не захоче переходити на сайт. Згодом сторінка, що потрапила в ТОП пошукової видачі, але не одержала переходів, покине перші позиції.

5. Не усі сторінки однаково важливі для SEO

Це правило одне з найголовніших, але між тим, неявних.

На великих сайтах, де сотні й тисячі сторінок, є такі, що не представляють інтересу для користувача. Наприклад, Політика конфіденційності або Правила взаємодії. Так, там може бути цінна інформація, але писати декскріпшен тут точно не треба. Такі сторінки просто не мають потенціалу для ранжирування по запитах, й написання метаданих буде лише витратою часу.

4 випадки, коли метаописи потрібні

1. Головна сторінка

Домашній сторінці завжди треба приділяти особливу увагу – вона найважливіша. Багато домашніх сторінок мають навігаційний характер, багато посилань на внутрішні розділи й практично не містять текстового контенту. Через це потреба в написанні метаопису лише зростає.

Чим менше тексту на сторінці, тим якісніший і інформативний дескріпшен потрібен. Це дозволяє впливати на сприйняття компанії безпосередньо на сторінці видачі.

2. Основні розділи

Як і домашня сторінка, категорії товарів і послуг є посадочними й повинна оптимізуватися в першу чергу. Якщо ваш сайт розроблявся для продажу товарів або презентації послуг, то сторінки категорій є найбільш важливими для потенційних клієнтів й служать для генерації трафіку.

На SEO оптимізацію й налаштування цих сторінок слід направити усі сили.

3. Підвищення видимості сайту в пошукових системах

Якщо на вашому сайті є 3000 сторінок, але з них успішно ранжируються лише 50, це вірний знак того, що інші не оптимізовані й не мають якісних дескріпшенів. Щоб генерувати пошуковий трафік, сконцентруйте зусилля на таких сторінках, виправіть їх та доповніть.

Добре ранжируватися може навіть старий контент, а кількість показів при цьому зросте.

4. Сторінки без текстового змісту

Сучасний сайт може мати не лише текстовий контент, але й відео. Оптимізувати такі розділи треба точно так, як і звичайні – додавати супровідний текст й місткі, інформативні метаописи.

Сторінки без тексту, де є тільки відеоблок, Google самостійно оптимізувати не може – оскільки там немає контенту, пошуковій системі нічого брати, а тому описовий тег тут особливо потрібен.

Знову ж таки, золоте правило: чим менше тексту на сторінці, тим важливішим стає мета-опис.

SEO – це зважені рішення

В ідеальному світі, де у компанії є власний штат SEO фахівців, проблем немає. В реальності ж сайт – це лише одна-єдина людина, що вирішила зайнятися електронною комерцією або презентацією своїх послуг в мережі. Зосереджуватися на всьому сенсу немає, й єдино вірним рішенням стає звернення в SEO студію.

Іноді користуватися послугами SEO-фахівців нас змушує не лише власне незнання, але й банальне небажання розбиратися в особливостях усіх цих процесів.

Усі ми обмежені в часі й повинні обирати кращу й найбільш ефективну тактику. В одному випадку – робити все самостійно, в іншому – користуватися досвідом інших людей.

Якщо ви не збираєтеся ранжирувати сторінку, метаописи просто не варті зусиль. Якщо ж хочете бути на першій сторінці видачі, цим безперечно треба зайнятися!

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Залишіть заявкуі ми зателефонуємо вам впродовж 5 хвилин
Як вас звати
Куди зателефонувати
ще фішки
Що треба зробити
Куди написати
Що нам варто знати
Або прямо зараз зателефонуйте
Написати коментар