SEM, SMM, SMO, SEA та SEM – 5 китів сучасного інтернет-маркетингу

Інтернет-маркетинг – тема досить велика, із звичайним маркетингом вона стикається лише частково, хоча й походить саме з нього. Але, одного разу з’явившись, інтернет-маркетинг швидко оголосив про свою «незалежність», обзавівся власним, унікальним інструментарієм і відправився у вільне плавання. І, слід сказати, дуже успішне. Сьогодні без нього просування в мережі Інтернет просто неможливе.

SEM, SMM, SMO, SEA, SEMЗакони маркетингу – звичайного маркетингу – в інтернет-просторі не працюють. А якщо і працюють, то абсолютно інакше, по-іншому. Виключення, звичайно ж, є, але в цілому інтернет-маркетинг – це самостійна дисципліна й вивчати її варто в деякому відриві від першоджерела, офлайнового маркетингу. Спільне в них тільки одне: і в звичайному магазині, і на сайті людина платить гроші та отримує за це товар.

Як змусити купити, як підвищити суму чека, що зробити, щоб користувач повернутися та почав купувати знову – способи рішення цих завдань у них абсолютно різні.

Інтернет-маркетинг не припускає ні емоційного контакту при продажі, ні можливості продавця використати свою харизму. Неможлива й робота із запереченнями – якщо людина закрила сайт, то це вже назавжди. Але як би то не було, інтернет-маркетинг спирається на власну базу і власний же інструментарій. Умовно його можна розділити на декілька блоків: SEO, SMO, SEA, SMM і SEM.

Це основа, ази інтернет-маркетингу. Знати їх, що називається «в обличчя», а не тільки по буквах зобов’язаний кожен контент-менеджер, кожен оптимізатор і вебмастер. Раніше, ще на зорі становлення інтернету та інтернет-продажів, цих понять не було. Сьогодні ж вони не лише розділили між собою принципи роботи в інтернет-просторі, але й ведуть між собою справжню війну.

Отже, поїхали!

Що таке SEO

SEO (Search Engine Optimization) – це внутрішня оптимізація ресурсу під пошукові системи.

Сюди можна віднести процес коригування HTML-коду, поліпшення структури сайту, роботу з контентом (текстом, ілюстраціями й іншими елементами), а також постійний контроль зовнішніх чинників з метою відповідності алгоритмам провідних пошукових систем.

Мета SEO оптимізації: вихід ресурсу в ТОП пошукових систем, на перші рядки видачі.

За великим рахунком, до маркетингу SEO оптимізація ніякого відношення не має, проте правильні дії в цій області здатні кардинально поліпшити видимість сайту в мережі і, як наслідок, підвищити відсоток продажів. Чим якісніше попрацював SEO фахівець, тим вище сайт компанії може піднятися в пошуковій видачі, і тим більше цільової аудиторії зайде на його сторінки.

Що таке SMM

SMM (Social Media Marketing) – це соціальний медіа маркетинг, або маркетинг в соціальних медіа.

Це зовнішній блок, ґрунтований на роботі з соціальними мережами, форумами, блогами та співтовариствами. Сюди відносяться й різні сервіси миттєвих повідомлень – Telegram, Skype, Viber, ICQ й інші.

Мета SMM: ненав’язливе знайомство користувачів із продуктом та послугою або, кажучи простіше, розширення загального об’єму цільової аудиторії.

Що таке SMO

SMO (Social Media Optimization) – це громадська медіа-оптимізація або оптимізація під соціальні медіа.

SMO не є роботою в соціальних мережах, це елемент внутрішньої оптимізації сайту. Уся робота полягає в його підготовці до появи користувачів з різних соціальних мереж. Багато в чому це робота з контентом.

Мета SMO оптимізації: зробити сайт цікавим та зручним для користувачів з різних соціальних мереж. Перетворити випадкових відвідувачів на постійних, спонукати їх розповідати про сайт своїм друзям і знайомим, ділитися посиланнями, поширювати та лайкати.

Що таке SEA

SEA (Search Engine Advertising) – це пошукова реклама або так звана контекстна реклама.

Це робота із зовнішніми джерелами, організація банерів, пошук рекламних майданчиків на тематичних сайтах і форумах. Подібний рекламний блок може бути показаний користувачам на сторінках пошукової видачі великих пошукових систем.

В українському сегменті Інтернету краще за все контекстна реклама представлена Google Adsense та меншою мірою Яндекс.Директ.

Мета SEA: притягнути максимальне число цільових користувачів.

ПРоблема SEA лише в одному: вона вимагає значних і при цьому систематичних фінансових вливань. Хочете 1000 відвідувачів на день? Будь ласка! Проте кожен клік коштуватиме 5 центів.

Що таке SEM

SEM (Search Engine Marketing) – це не що інше, як пошуковий маркетинг.

За великим рахунком, SEM об’єднує в собі два блоки – SEO і SEA – і перекриває усі потреби сайту в трафіку, а тому його можна вважати найбільш ефективним методом просування товарів та послуг.

Мета SEM: охопити найбільше число користувачів.

Суть його досить проста: якщо сайт по якому-небудь запиту (наприклад, «купити статтю») знаходиться в топі Яндекса, але в Google взагалі не видний, можна просто купити рекламні оголошення, охопивши максимум аудиторії та привернути увагу користувачів.

SEO, SMO, SEA, SMM і SEM… Подібна різноманітність абревіатур говорить лише про одне: просування сайту – це цілий комплекс заходів, доповнюючих один одного й працюючих на загальну справу. Використовуючи у своїй практиці кожен із цих методів, можна швидко зайняти верхні рядки видачі, підвищити видимість сайту і, як наслідок, його конверсію. Тобто – фінансову віддачу.

Не хочете займатися цим самотужки? Телефонуйте!

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *