Символіка кольору в бізнес-рекламі

Автор: Анна Дарада в Рекламні техніки от 23 Серпня 2019

Символика цвета в бизнес-рекламеЧи знаєте ви, що у кожного кольору – своє значення та символіка? Ні? Тоді скоріше знімайте рожеві окуляри: ваш бізнес під загрозою банкрутства!

Символізм кольору має давню історію. Ще за первісних часів люди вклали в нього особливий сенс. Сприйняття кольору відбилося в міфах і казках практично усіх народів. Яскраво трактуються кольори і в релігійних повчаннях: біле одіяння діви Марії, блакитна шкіра Шиви, чорні долоні богині полювання Артеміди. У кожному випадку колір має глибокий символізм.

Те ж саме і з бізнес-рекламою – і хоча сьогодні ми живемо в час, далекий від міфів, проте продовжуємо розуміти їх так, як їх розуміли наші предки: сприйняття кольорів все ще визначається культурою і мовою, на якій ми говоримо!

Як використати кольори у бізнес-рекламі

Кольори працюють на психосоматичному та архетипічному рівні й дозволяють створити потрібний смисловий акцент. Переважання тієї чи іншої гамми або поєднання конкретних кольорів (дизайн упаковки, колір товару або фон, на якому він представлений) дозволяє створити потрібне емоційне середовище. Не усі бізнесмени розуміють, що колірна гамма впливає на саму підсвідомість, і її можна та треба використовувати для просування товарів і послуг на ринку!

Як же за допомогою кольору сформувати у покупця потрібний настрій?

  • ПРЕСТИЖ І ЗНАЧИМІСТЬ

У більшості випадків успішна реклама елітного товару – це поєднання синього або чорного із золотим. Їх часто можна побачити в логотипах елітних брендів. Такий хід дозволяє зробити ефектний акцент, підвищити престиж, натякнути на елітарність. Це поєднання кольорів часто використовують компанії, які мають у своєму штаті тямущих маркетологів. Наприклад, виробники дорогих спиртних напоїв – віскі Johnny Walker або елітний коньяк Martell.

  • ПОЗИТИВ

Поєднання червоного з жовтим або жовтого з помаранчевим здатне підвищити настрій. Такий тандем викликає відчуття безтурботності, енергійних веселощів, радості й теплоти. Далеко не випадково саме ці кольори можна побачити в логотипі мережі ресторанів McDonald’s.

Якщо ви не знали: найчастіше покупки здійснюються, коли у людини гарний настрій, а тому для формування кращого купівельного бажання психологи радять використати саме ці кольори.

  • НОВИЗНА

Це однозначно зелений, який асоціюється зі свіжістю, кольором травневого ранку й природою як такою. Хочете представити новий товар і показати його оригінальність? Ваша продукція ще й екологічна? Додайте зеленого!

  • ДОВІРА

Підвищення лояльності до бренду та його продукції можна добитися за допомогою небесно блакитного кольору, який сприяє кращому запам’ятовуванню та засвоєнню інформації, дозволяє збудувати дружні взаємовідносини, налагодити діалог з клієнтом. Часто цей колір використовують в ході ділових переговорів – знову ж таки, якщо в компанії є тямущий аналітик.

  • ВІДВЕРНЕННЯ УВАГИ

Синій колір здатний розсіяти увагу і відвернути від непотрібних питань. Якщо у товару є «проблемні характеристики», які хочеться приховати, синій підійде в самий раз! Він розслабляє, заспокоює, дарує почуття безтурботності.

Які кольори не можна сполучати один з одним

Окрім прямої дії кожного з кольорів, існують також колірні пари, які не варто використати в рекламі або оформленні товару, оскільки вони формують у потенційного клієнта негативні або ж непотрібні в даний момент емоції.

Приміром, поєднання помаранчевого та фіолетового викликає відчуття безвиході, а чорного з білим (особливо якщо це білі букви на глухому чорному тлі) викликає асоціації із смертю та суїцидом.

Поєднання сірого з синім привносить почуття спокою і пасивної пригніченості, а сірого та зеленого викликає відчуття небезпеки й страху. Жовтий із зеленим і жовто-зелений з помаранчевим хоча й роблять людину активнішою й добре знімають розумове стомлення, але одночасно з цим привносять і агресію. Великі дози жовтого викликають зайву пожадливість.

Кожен з кольорів несе своє емоційне навантаження, яке слід враховувати в ході рекламної кампанії. При цьому окрема група людей може сприймати кольори та їх поєднання по-своєму, а тому завжди треба брати до уваги соціально-демографічні особливості цільової аудиторії: країну проживання, стать, расу, релігію, вік, освіту, професію й багато що інше – усе це вкрай важливо!

А якого кольору реклама у вас? Поділіться в коментарях. Можливо, у вас інше тлумачення символіки кольорів?

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Понравилась статья? Поделись с друзьями!

2 коментарі до “Символіка кольору в бізнес-рекламі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *