- ua
- ru
У будь-якій рекламі або комерційному тексті завжди є прихована частина, що впливає на підсвідомість, про яку ніхто ніколи не розповідає. SEO фахівцям давно пора взяти її на озброєння. Поїхали?
Вживана техніка так званого недирективного гіпнозу, одна із складових нейро-лінгвістичного програмування, давно стоїть на озброєнні маркетологів, копірайтерів, піарників й навіть політиків! Звісно, хороших маркетологів, хороших копірайтерів, хороших піарників та політиків, які платять хорошим піарникам.
Провівши поглиблений аналіз методів прихованого впливу рекламного тексту на сприйняття людиною інформації, а також серію психологічних тестів у людей, що зіткнулися з проблемою надмірних і абсолютно необґрунтованих покупок, психологи з’ясували, з чим пересічний непідготовлений громадянин має справу. Отже, ось що насправді примушує людей розлучатися з живими грошима, купуючи речі, по суті їм не потрібні.
Називатимемо речі своїми іменами і розберемо все по поличках:
Непряме навіювання
Проводячи суб’єктивну оцінку того, що відбувається, наша свідомість присікає спробу прямої дії на нього. Тоді в хід йдуть приховані команди й посилання до дії. У рекламі акцент в основному робиться на казкових перевагах, які дадуть людині, що отримає цю річ, неймовірні вигоди. Таким чином, питання ціни та актуальності придбання обходиться стороною, як вже очевидний факт, що не ставиться під сумнів. Адже головне – це те, що отримає покупець і як зміниться його життя. До кращого, звісно.
Принцип чотирьох «Так»
Якщо людина погоджується з трьома, на перший погляд, очевидними твердженнями підряд, то в переважній більшості випадків вона погодиться і з четвертим твердженням, під яким замаскована ідея продажу. Так працює наша свідомість, і цим з успіхом користуються хитрі маркетологи та просунуті копірайтери.
Ключові слова
Усі люди люблять красиву і грамотну мову, але не завжди аналізують суть сказаного. Так, фрази «У зв’язку з цим; таким чином; саме тому; отже; інакше кажучи» й безліч інших здатні найдивовижнішим чином надати глибокий смисловий відтінок і залізобетонну переконливість найбезглуздішому твердженню. Перевірено на практиці!
Повторення – мати вчення
Це один з найстаріших й найдієвіших методів програмування свідомості. Варто повторити будь-яке твердження більше трьох разів, і люди мимоволі почнуть в нього вірити. Такий вже принцип роботи нашого мозку, й тямущим копірайтерам про це прекрасно відомо. Ще раз – професійні копірайтери знають хитрі способи оволодіти увагою читача, і їх тексти більш ефективні.
Очевидне не очевидно
У дуже сумнівних ситуаціях копірайтери та рекламники вдаються до чарівних фраз «очевидно; зрозуміло; ясно, що», використовуючи які, усі спірні питання, що зріють в мозку потенційного замовника, раптом стають непорушними фактами, що не підлягають сумніву. Часто люди навіть не додумуються ставити «очевидне» під сумнів й намагатися його спростувати. Це безперечний факт, і тут нічого не поробиш.
Інтригуюча невідомість
Найважливіше в копірайтингу – зачепити увагу людини чимось незвичайним і перервати розповідь на найцікавішому моменті. «Щоб стати найщасливішою людиною у світі, треба усього лише…». Що? Що ж треба?! Саме у цю мить людина й заковтує наживку разом з гачком. Незавершена думка не дає спокою й спонукає самостійно йти назустріч інформації. Маркетингова мета досягнута.
Ілюзія вибору
Цей метод простий, як день, проте працює безвідмовно. Людині пропонується на вибір два варіанти, і обоє з них цілком влаштовують рекламодавця. Або ж ціна товару штучно завищується, а потім, як альтернатива, пропонується цей же товар за нинішньою ціною. Страх переплатити й можливість купити дешевше спонукають купити, навіть якщо людина цього спочатку не планувала.
Пряме посилання
І, нарешті, улюблений метод інформаційного впливу просунутих копірайтерів і сучасних рекламних компаній, що використовується після усієї приведеної вище техніки й підводить людину до придбання товару та замовлення послуги. «Купіть прямо зараз…! Візьміть телефон і зателефонуйте по номеру…! Поспішіть замовити впродовж 10 хвилин…!». Цими фразами у свідомості людини ставиться остаточна крапка, що виключає усі сумніви в доцільності співпраці.
Багато в чому техніка NLP-копірайтингу наслідує маркетингову формулу ODC (Offer, Deadline, Call to action), а тому часто з тямущих маркетологів виходять не менш просунуті копірайтери, які пишуть дійсно яскраві та ефективні тексти. Детальніше про техніку створення комерційного тексту по цій формулі ви можете прочитати тут, ну а поки – не менш цікавий бонус.
Знайдіть 5 місць у цій статті, де використовувалися методи NLP – і отримайте 25% знижку на будь-яку з послуг копірайтингу!
© Студія копірайтингу «Ямбус»