- ua
- ru
Як зробити, щоб текст «лився, немов пісня»? Які методики написання використати, щоб не викликати почуття втоми у споживача? Як змусити текст продавати?
У 9 з 10 випадків тексти не приносять бажаного ефекту. Така сумна ситуація, на жаль, характерна для більшості сучасних сайтів, що є «сучасними» лише частково – за часом, а не по внутрішньому наповненню та якості. Комерційні пропозиції не спрацьовують, тексти, що мають продавати, не надихають, PR-статті не підвищують імідж, а SEO копірайтинг і зовсім призводить до песимізації сайту.
Здавалося б, і копірайтер тямущий: грамотність, цільова аудиторія, ключі, заголовки – все гаразд, але текст чомусь «не чіпляє», і конверсія сайту, як мовиться, й нині там. У чому ж проблема?
Відповіді слід шукати… у поетів. В їхніх віршах. Проте справа йдеться не про рими, а про ритміку.
Змусити текст продавати може не кожен копірайтер. Найближче до розкриття секрету підійшли маркетологи на чолі з Еліасом Левінсом, родоначальником знаменитої системи AIDA, що подарувала ідею тексту з воронкою продажів.
Згідно Левінсу, середньостатистичний споживач товару або послуги, щоб перетворитися на реального покупця, повинен пройти чіткий шлях від привертання уваги до погодження із пропозицією. Цей шлях був маркірований чотирма буквами – AIDA:
Говорячи простіше, маркетологи вирішили «математизувати» текст і створити його комерційну формулу – кістяк, який можна застосовувати до будь-яких пропонованих товарів.
Але як же бути з іншими текстами, автори яких ніколи не були маркетологами і не використали їх методи, але між тим добилися непоганих продажів? Справа тут не лише в правильній структурі тексту, але й у самій наявності таких блоків, що відрізняються один від одного поданням і напористістю – ритмікою.
Читати монотонне простирадло ніхто не буде, а ось текст з вибуховими фразами, що ламають ритміку попередніх пропозицій – запросто! Це працює. Як мінімум – привертає увагу. І тут ми приходимо до важливого висновку.
Тексти, що продають, не повинні бути нудними. І якщо потенційного покупця при прочитанні хилить в сон – прибутку не дочекатися. Працездатний текст повинен захоплювати читача з першої пропозиції, переконувати його не лише в доцільності та актуальності купівлі, але й саму інформацію підносити по-особливому. Робити його причетним, загравати з ним, злити, веселити – грати на почуттях. Викликати емоції! Не давати піти, не дізнавшись, чим же усе це неподобство закінчиться.
У кожного тексту є свій ритм. Подібно до музичних творів, він може бути або монотонним, або живим. Перший – заспокоює. Другий, живіший ритм – бадьорить і приводить читача «в тонус».
Найпростіша й найефективніша техніка комерційного тексту – це розбиття пропозицій на умовні групи:
Пропозиції, довжина яких перевищує 23 слова, треба розбивати на декілька дрібних. Максимально очистити від канцеляризмів і довгих, нудних пасажів завдовжки в абзац.
Щоб добитися ефекту, треба чергувати ці групи так, щоб кількість пропозицій одного типу, що стоять поряд, не перевищувала трьох. На виході виходить красивий, різноманітний текст, який дійсно цікаво читати, який не дає заснути і – згадуємо усе вищесказане – тримає в тонусі.
Під час прочитання таких текстів увага читача концентрується на кожній новій групі. Та й, крім того, невеликі пропозиції набагато зрозуміліші, не вимагають довгого осмислення і, як наслідок, викликають більшу довіру, адже саме це й має бути головною метою копірайтера.
Чергування різних по довжині пропозицій дозволяє максимально ефективно донести до споживача унікальні переваги пропонованого товару. Текст стає ефективним, і прибуток – росте! Спробуйте.
Не хочете? Тоді замовляйте вже готові тексти у професійних копірайтерів.
© Студія копірайтингу «Ямбус»