Займаючись SEO розкруткою, часто створюють кілька сайтів – ідентичних тією чи іншою мірою – для максимального акумулювання трафіку. Тим часом пошукові системи сприймають таку ситуацію як несумлінну спробу монополізувати видачу і накладають афіліат-фільтр.

Афіліати не завжди створюються для маніпулювання пошуковою видачею. Це можуть бути сайти філій або дочірніх компаній – і в цьому разі до створення таких ресурсів слід підходити з особливою обережністю: вони не повинні бути надто схожими один на одного.

Але для початку визначимося із самим терміном – що ж таке афіліація і чим конкретно вона небезпечна.

Афіліат (від англійського. Affiliate – філія) – сайт, який є практично повним аналогом іншого веб-ресурсу й створений з метою зайняти відразу кілька позицій у пошуковій видачі. Афіліати створюють одноманітну видачу. Це позбавляє користувачів вибору, за що Google іх і карає, накладаючи афіліат-фільтр.

Найчастіше афіліати створюють навмисно, і лише інколи через незнання – зазвичай у випадку з сайтами регіональних філій компанії. Покарання в такій ситуації буде не зовсім заслуженим, але негайним.

Мета таких дій – захопити всі позиції в топ-5 і перекрити доступ конкурентам.

Чим загрожує афіліат-фільтр

Всупереч поширеній думці боятися афіліат-фільтра дуже навіть потрібно. Позиції сайту можуть різко впасти, а нові сторінки перестануть індексуватися.

Яскрава ознака санкцій – розташування позицій за запитами в шаховому порядку. Наприклад, перший ресурс за одним із ключів посідає високе місце, а другий – упав нижче сотої позиції, а за іншим ключем – з точністю до навпаки.

Пошукові системи негативно ставляться до афіліатів і борються з ними, видаляючи з видачі сайти-дублікати. І хоча саму наявність афіліат-фільтрів представники Google категорично заперечують (щонайменше їхні формулювання надто туманні), наслідки афіліації помітить навіть неспеціаліст.

Загалом, отримати таке покарання можна дуже швидко, а от зняти санкції вже не так просто. Іноді на це йдуть місяці.

Наведемо приклади, коли з великою часткою ймовірності обидва сайти потраплять під афіліат-фільтр.

  1. Два сайти з абсолютно різним доменним ім’ям. Обидва присвячені продажу однієї й тієї самої групи товарів, асортимент різний, але в контактах – одна й та сама адреса та телефон.
  2. Сайт головної компанії і сайт філії на субдомені. Послуги та контактні дані відрізняються, але в обох сайтів ідентичний дизайн, обидва на одному хостингу.
  3. Компанія продає товари кількох категорій, під кожну з яких створено окремий сайт. Або працює в різних містах, де для кожного створено піддомен.
  4. Два сайти з чудовим доменним ім’ям і дизайном, припарковані на різних хостингах, але контент збігається більш ніж на 70% (тексти майже слово в слово), а в контактах зазначено одну й ту саму пошту, телефон та ім’я.

Усі перелічені ознаки вказують на афілійованість. Тобто сайти мають ті чи інші схожості: ip-адресу, хостинг, контакти, і з погляду пошуковика – дублюються.

Як не потрапити під афіліат-фільтр

Пошукові системи можуть прийняти за афіліати сайти, створені одним і тим самим власником, навіть якщо вони мають різну цільову аудиторію. Такі майданчики все одно ризикують потрапити під фільтр.

Уникнути такої ситуації досить просто – достатньо дотримуватися цих семи правил:

  • використовувати різні доменні імена;
  • розробити різний дизайн і структуру категорій;
  • вказувати різні контактні дані;
  • не публікувати ідентичний, неунікальний контент;
  • не використовувати перехресні посилання;
  • під час лінкбілдингу використовувати різні сайти-донори;
  • зібрати різне семантичне ядро зі збігом до 30%.

Оновіть контактні дані, урізноманітніть контент і дизайн, поміняйте хостинг. Як правило, це допомагає.

Експерти SEO агентства Ямбус не радять експериментувати з афіліатами, просуваючи сайти нечесним шляхом, адже пошукові системи рано чи пізно виявлять порушення і покарають.

На повернення втрачених позицій буде витрачено багато часу і сил, які набагато корисніше вкласти в ефективнішу і безпечнішу SEO стратегію.

І під кінець – залізобетонний доказ: довідка для веб-майстрів Google містить дані про неякісні сайти. Там зазначено, що сторінки з одним і тим самим змістом не несуть користі для відвідувачів, і система не допускатиме їх у видачу.

Тож – афіліатам бій!

© SEO студія Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3