На тему методів оптимізації зламано багато шабель, в далеких же куточках інтернет-поля битви гримлять досі. Під стягами зібралися ключовики у ВЧ, СЧ і НЧ обладунках – щільними лавами вони наступають на позиції гугловського королівства, але раптом падають під вагою напнутих латів. Залишившись без прикриття SEO-кавалерії, генерали сурмлять відступ, та пізно: древнє закляття косить відступаючих, перетворюючи їх на зомбі-канібалів.

Жодної вигадки – ефект канібалізації дійсно існує й боляче б’є по зубах – особливо тих, хто кидається у битву без належної підготовки й хоча б мало-мальскої стратегії.

Отже, що ж це таке – ефект канібалізації запитів?

Канібалізація запитів по-простому

Эффект каннибализации запросов

Майстри-сеошники під цим терміном розуміють застосування однакових ключових слів в ході оптимізації текстового контенту в декількох розділах одного й того ж сайту. Так робить багато хто. Мовляв, чим більше ключів, тим краще. На ділі ж все абсолютно навпаки: ключі немов «поїдають» один одного, нівелюють власне значення, лишаючи сенсу саме поняття посадочної, цільової сторінки.

Правило тут просте: одна посадочна сторінка – одна група унікальних запитів.

Інакше відбувається наступне: виявивши на сайті декілька однотипних сторінок (оптимізованих одними й тими ж ключами), пошукова система у кращому разі видасть на запит користувача тільки одну з них. У гіршому – почне песимізувати обидві. Тобто застосує масове пониження позицій, а вгору підніме ті веб-ресурси, на яких подібної чехарди немає. Не фільтр, але щось дуже схоже.

До чого призводить канібалізація ключових слів

Рознесення семантики по сайту повинен робити професіонал, або ж робити це треба професійно самому, адже неякісна робота може призвести до серйозних наслідків:

  • зниження пошукової видачі;
  • зменшення показників відвідуваності сайту;
  • погіршення поведінкових показників.

Перше, з чим зіткнеться вебмайстер – це падіння по запитах в органічному пошуку. Відсутність явного лідера з тематики впроваджених ключовиків призведе до повного хаосу й змішення бойових порядків. Пошукова система просто не зрозуміє, яка з представлених сторінок найбільш важлива: при однаковій релевантності ключ на ключ дають нуль, а не ключ в кубі. Та й для користувача буде не зрозуміло, чому на запит купити-щось-там йому видало сторінку «Про нас», а не розділ з потрібними для нього товарами або послугами.

За допомогою аналогії зрозуміти це буде набагато простіше: голодний лицар не зможе довго битися. Щоб завдавати ударів і носити обладунки, йому потрібна сила. Якщо роздавати пайок свого лицаря десятку інших вояків – по трошки кожному, сильним не стане ніхто. А ось якщо направити вагу усіх посилань на одну-єдину цільову сторінку, вона швидко підніметься в пошуку.

Ось і виходить, що в результаті спрацьовування ефекту канібалізації ключових запитів сайт стає слабким, неконкурентоздатним і зрештою не приносить своєму власникові належного прибутку. А у випадку із закупленими посиланнями – ще й до втрати інвестицій.

Третя біда приходить як наслідок двох попередніх неприємностей. Погіршення поведінкових показників відбувається через попадання користувачів «не на ті сторінки», адже авторитетність сайту в цьому випадку падає. Канібалізація призводить до підвищення відсотка відмов, що згодом призводить до песимізації сайту в цілому й втраті завойованих раніше позицій.

Як розв’язати проблему канібалізації ключовиков

Повернемося на поле бою. Військо деморалізоване, свої б’ють своїх, і на крики жаху й передсмертні хрипи злітається все більше вороння. Настав час герцогові згадати про бойовий ріг й підключити до битви своїх чемпіонів! Невелика кількість командирів очолить військо і направить його силу в потрібне місце.

Ефективність кожної сторінки вирішується не купою ключів, а правильним їх розмежуванням. Піхота йде в лобову і б’є мечами, кіннота заходить з флангів, а лучники працюють на дистанції.

Краще не допускати канібалізації ключовиків, ніж потім в паніці вирішувати проблему. Для цього необхідно скласти правильне семантичне ядро й розподілити ключові слова так, щоб вони не перетиналися в жодному розділі. Сторінки з товарами треба оптимізувати під «купити», а розділ з прайсом – під «ціну». Ну, наприклад.

Виправляємо текст

Текст – головна рушійна сила сайту, і саме з нього й слід почати. Він має бути осмисленим, мати правильну структуру та вміщувати правильні ключі. Кожен розділ сайту повинен мати свій унікальний текст, релевантний певній групі запитів. При цьому щільність використаних ключів не повинна перевищувати 2–3 %.

Для усунення ефекту канібалізації слід видалити усі найменш цінні сторінки, залишивши лише одну – найбільш цінну. Вона й стане посадочною. Попутно треба настроїти перенаправлення з видалених сторінок на посадочну, використовуючи 301 редирект, якщо текст та ключі «один в один».

Якщо діяти менш кардинально, можна просто переробити контент на другорядних сторінках під інші ключовики, проте це спрацьовує не завжди.

Виправляємо мета-теги

Title і Description в усіх розділах мають бути унікальними, й ключі в них не повинні перетинатися. Зазвичай одного входження ВЧ-ключа вже досить.

Придумувати тайтл і дескріпшен необхідно в тісній прив’язці до семантичного ядра розділу.

У результаті

Якісний проект вимагає якісного опрацювання усіх моментів. А тому, якщо ви націлені на ТОП-10, віднесіться до розподілу ключових слів з належною увагою. Не оптимізуйте сторінки одними й тими ж ключами, а якщо це вже сталося, негайно позбавтеся від них, інакше першої сторінки видачі вам не бачити, як хустинку принцеси.

До речі, вас посвячували в лицарі? Говорять, один феодал одному новоспеченому лицареві вухо відрубав.

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3