- ua
- ru
Текст – головна рушійна сила сайту – інтернет-магазину з описами товарів, лендінга з яскравими мотивуючими текстами, новинного блогу з іскрометними авторськими статтями, сайту-візитки з ефектною й місткою пропозицією співпраці. У будь-якому з цих випадків головним комерційним механізмом стає саме текст, а не дизайн та ілюстрації.
У топ пошукових систем виходять лише сайти з унікальними текстами. У закладки браузера вирушають саме унікальні сторінки, з інформацією, якої немає на жодному іншому сайті. Лайки та шери трапляються тільки з унікальними та по-справжньому цікавими статтями.
Обзавестися такими текстами досить просто – треба лише скласти ТЗ та замовити написання статей копірайтеру. Втім, саме тут і криється головна трудність. Кому ж замовляти тексти – фрілансеру на біржі або райтерам студії копірайтингу?
Одна з можливостей отримати готовий текст – замовити його написання фрілансеру. Для цього треба оформити відповідну заявку на дошці оголошень або сервісі копірайтингу, де розміщуються пропозиції про текстову роботу. Щодня такі оголошення переглядають тисячі фрілансерів-копірайтерів, тому на пропоновану вакансію знайдеться чимало претендентів. Залишиться тільки проглянути портфоліо кандидатів і вибрати найкращого.
Різноманіття кандидатів-копірайтерів дозволить підібрати як відповідні розцінки, так і фахівців, що мають необхідні знання.
Плюси: співпраця з копірайтерами-фрілансерами з фінансової точки зору часто прийнятніша, ніж робота з біржами копірайтингу, оскільки й посередники виключені, й про ціну можна поторговуватися.
Мінуси: зустрівши складнощі при виконанні замовлення, копірайтер-фрілансер може в англійському стилі розірвати відносини із замовником – мовчки та без попередження. У результаті – зупинка «виробництва» й тяжкий пошук нового виконавця.
Можуть статися й інші неприємності:
Деякі замовники вважають за краще працювати саме з біржами копірайтингу. І в цьому немає нічого дивовижного, адже біржі стають ідеальним місцем для укладення угод, що дає гарантію як замовникові, так і фрілансеру.
Плюси: велика база кандидатів, можливість встановити свою ціну або вибрати вподобану. Гарантована здача роботи в строк.
Мінуси: багато сил йде на відсівання фрілансерів, адже на заявку можуть претендувати десятки копірайтерів. На те, щоб ознайомитися з ними детально (проглянути профіль і резюме, погортати портфоліо), може піти немало часу. При цьому варто пам’ятати, що біржа гарантує виконання замовлень як факт, і якісних текстів замовник часто так і не отримує: цей параметр цілком залежить від виконавця, якому замовник віддав перевагу. Тобто формально текст відповідає технічному завданню, проте високий показник унікальності не означає такої ж міри якості.
Є тут ще один нюанс: біржі копірайтингу існують завдяки комісійним зборам, і нерідко під їх дію підпадають не лише замовник, але й виконавець.
Студії копірайтингу можуть впоратися з по-справжньому великими об’ємами текстів і будь-якою тематикою й за своєю суттю є вдосконаленим видом бірж контенту. У таких компаніях, як і на біржах, працюють десятки, а нерідко й сотні копірайтерів, що дає можливість виконувати колосальні об’єми робіт в короткі терміни.
На відміну від бірж студії копірайтингу мають вдосконалений механізм співпраці й більш охоче йдуть на контакт, запрошуючи замовників в офіс на каву та печеньки, тобто є можливість фізично побачити авторів текстів.
Плюси: перефразовуючи технарів-ітеерщиків, студія копірайтингу – це закритий цикл виробництва, що включає і збір матеріалу, і написання тексту, і його вичитування, і перевірку на унікальність.
Говорячи простіше, замовник отримує «текст під ключ», повністю готовий до публікації, а в деяких випадках він і публікується працівниками такої студії.
Мінуси: замовляючи тексти в студії копірайтингу, немає можливості вибрати якогось конкретного виконавця, подивитися його послужний список і особисті дані. Встановлені студією розцінки зв’язують замовника «по руках» і не дають можливість демпінгувати при виборі конкретного виконавця, як на біржі копірайтингу.
Знаючи особливості замовлення текстів на біржах, в студіях копірайтингу або у фрілансерів, ви можете вибрати, де замовляти тексти. Кожен з варіантів має свої плюси й мінуси, і по якому шляху йти, вибирати тільки вам.
При налагодженні контакту з копірайтером ви закладете фундамент для стратегічної співпраці, здатної принести відчутні дивіденди. Втім, купівля статей на біржах контенту може принести не меншу користь, і хто знає – можливо, вам пощастить швидко знайти тямущого копірайтера. Проте найправильніший підхід до справи – це замовлення текстів у спеціалізованих на цьому компаніях – студіях копірайтингу.
Судіть самі: замовникові потрібно лише одне: отримати готовий унікальний текст, а не постійно пояснювати ТЗ (технічне завдання) цілій низці копірайтерів. Набагато простіше один раз пояснити завдання проджект-менеджеру, контактувати тільки з ним, знаючи, що усі побажання будуть враховані.
Студія копірайтингу може забезпечити виконання будь-яких об’ємів, причому у разі особливо великих замовлень можна розраховувати на приємні знижки.
Давайте співпрацювати!
Студія копірайтингу «Ямбус»