- ua
- ru
Ключові слова з довгим хвостом – це низькочастотні запити, які використовують лише кілька разів на місяць. Вони не популярні й поодинці не здатні підвищити трафік на сайт, проте при правильному підході забезпечують приголомшливий результат!
Чималий відсоток людей вважає, що такі ключі неконкурентоспроможні й намагається їх не використовувати. Але є й ті, хто вважає, що просувати сайт потрібно саме такими ключовими словами, адже вони більш конкретні й просуватися простіше. Таких меншість, а дарма.
Що ж собою представляють ключові слова з довгим хвостом і як з ними працювати?
SEO фахівці називають ключовими словами з довгим хвостом пошукові фрази, що містять щонайменше п’ять слів. Це непопулярні фрази, які користувачі шукають лише кілька разів на місяць. Іншими словами, вони включають терміни, що знаходяться в подовженій частині списку ключових слів.
Тобто довгий ключ – це звичайний пошуковий запит, до якого додані додаткові уточнюючі слова:
Піца – вегетаріанська піца – недорога вегетаріанська піца – недорога вегетаріанська піца у Києві
А тепер найважливіше: ключові слова з довгим хвостом становлять понад 80% всього трафіку. А це означає, що якщо зосереджуватись виключно на високочастотниках, ви втратите 80% переходів. Проста математика.
Поодинці ключі з довгим хвостом справді дають практично нульовий трафік, але всі разом вони здатні дати фантастичну конверсію! І навіть якщо такі запити мають незначний обсяг пошуку, то ігнорувати їх все одно не варто.
Алгоритм пошуку Google давно перестав зіставляти ключові слова – тепер він аналізує теми та об’єкти, а тому якщо ви хочете потрапити на першу сторінку, побудуйте контент навколо тематичних кластерів.
Тематичні кластери – це групи пов’язаних ключових слів, організовані в певні ієрархії. Часто такі кластери відділяються в тексті заголовками рівня h2 чи h3. Таке структурування контенту та ключів робить сторінку з погляду пошуковика більш професійною та релевантною.
Наприклад:
Незважаючи на те, що в SEO стратегії рідко використовуються ключові слова з довгим хвостом, вони можуть відігравати важливу роль в розкручуванні сайту. Окремо вони не дають великого трафіку, однак разом можуть змінити ситуацію.
Однією з переваг ключових слів з довгим хвостом є те, що вони відповідають тому, як користувачі виконують пошук в інших середовищах. Більшість людей використовують Google, коли їм потрібні відповіді. Однак існує безліч різних способів пошуку, включаючи голосовий пошук або пошук по зображенням. Усі вони виконуються по-різному. Так, якщо користувачі частіше використовують голосовий пошук, то це здійснюється за допомогою довших ключових фраз.
В текстовому режимі найчастіше використовують запити з коротким хвостом. Наприклад: «Соліст Metallica», а при голосовому пошуку він може бути набагато довшим: «Біографія соліста рок-групи Metallica», адже проговорити його можна швидше, ніж написати і при цьому варіанти відповідей будуть набагато точнішими.
А тепер найважливіше. Якщо ви додасте в контент ключові слова з довгим хвостом, ви зможете отримати трафік, навіть якщо ви не ранжуєтеся за основним ключовим словом. Тобто довгі ключі допомагають краще ранжуватися за пошуковими запитами.
Одна з найбільших помилок, яку допускають при використанні ключових слів з довгим хвостом – це створення окремих сторінок під кожен такий запит.
Правило, коли під один ключ створюють окрему сторінку, дійсно існує, однак так потрібно робити тільки в тому випадку, якщо ключі мають різне значення або відносяться до різних кластерів. В іншому випадку почнеться канібалізм ключових слів – з’являться сторінки з однаковою семантикою, і Google не зможе визначити, яка з них головна і в результаті не виведе втоп жодну з них.
Ключові слова з довгим хвостом – це не чарівні єдинороги, здатні підірвати трафік на сайт, і в одиничному вживанні вони нічого не дадуть. Підходити до застосування таких запитів необхідно комплексно. При правильній SEO стратегії та мікрооптимізації тексту вони допоможуть Google краще зрозуміти контент та залучити додатковий трафік.