- ua
- ru
Якщо ви використовуєте ситуативні методи просування, є велика ймовірність, що з SEO у вас багато помилок, адже грамотне просування потребує планування, комплексного підходу, аналізу дій та результатів.
Це означає, що в SEO потрібна стратегія та контроль. Якщо немає ні першого, ні другого – швидше за все, з сайтом біда, і допущені помилки погіршують ранжування за пошуковими запитами, призводять до появи непотрібних ключових слів або зовсім негативно позначаються на розкручуванні.
Маркетинг не працює без SEO. Просувати сторінки категорій неможливо за сотнями ключів – максимум вони вміщують десяток пошукових запитів, тоді як інші, особливо ключі з довгим хвостом, низькочастотники, залишаються невикористаними. В результаті сайт втрачає до 80% трафіку.
Технічні помилки не менш значні: невідповідність вимогам пошукових систем призводять до закономірної песимізації ресурсу та втрати прибутку, а помилки юзабіліті погіршують конверсію. Проста, добре організована структура сайту дозволяє пошуковим системам легко визначати найважливіші сторінки. Але це також добре підходить і для користувачів, тому що допомагає їм знайти саме те, що вони хочуть.
SEO передбачає правильну організацію структури та категорій, проте деякі сайти часто поєднують категорії продуктів, щоб спростити взаємодію з користувачем. Це помилка. Об’єднання незв’язаних категорій може нашкодити зусиллям з пошукової оптимізації, а також досвіду користувача, і в кінцевому підсумку погіршить конверсії. Покупці, яких цікавить лише одна група товарів, будуть змушені переглядати товари і з другої групи на тій самій сторінці – мало кому це сподобається. Та й оптимізувати такий розділ сайту, щоб при цьому SEO текст був релевантним, практично неможливо.
Цілком протилежна помилка – коли створюються категорії товарів, дуже схожі одна на одну. Наприклад, коли вони відрізняються лише за кольором чи розміром. Це може зашкодити ранжуванню сторінок категорій.
Пошукові системи не знатимуть, яку сторінку показуватимуть користувачам за запитами, і в результаті не виведуть жодну.
Уникнути таких SEO помилок досить просто – незалежно від того, скільки товарів на сайті, потрібно ретельно продумувати структуру розділів. Створюйте унікальні сторінки категорій та зробіть так, щоб їх можна було легко знайти.
URL-адреси категорій товарів повинні бути короткими та інформативними, а також відповідати цілям пошуку вашої аудиторії. Тобто адреса сторінки має бути орієнтована на ключові слова.
Уникайте використання довгих буквено-цифрових URL-адрес, які не зручні для користувача й не несуть жодного інформаційного навантаження.
У міру того, як користувачі переміщаються по вирві покупок від головних категорій до підкатегорій і в результаті до товарів та їх варіацій, в URL-адресу повинні додаватися відповідні елементи, а в контенті – хлібні крихти. Тобто структура URL-адрес має вказувати, де відвідувач знаходяться в даний момент. Це також допомагає пошуковим системам зрозуміти, як ваші продукти та категорії пов’язані один з одним.
Наприклад, є категорія Морозиво, яка має підкатегорію Фруктове морозиво, Пломбір та Шоколадний пломбір.
Якщо товар має кілька рівнів вкладеності, адреса та крихти повинні вказувати на це.
Теги заголовків та метаопису часто відображаються у вигляді сніпету у результатах пошуку. Буде помилкою не прописувати їх або писати нерелевантний текст – це один із найважливіших елементів SEO оптимізації.
Для цільової аудиторії сніпет – це перше знайомство з вашим сайтом, а тому тут все має бути продумано: вміщувати ключові слова та відповідати цілям пошуку.
Наприклад, сторінка із пропозицією послуг SEO копірайтингу має презентувати їх, пропонуючи можливість замовлення їх саме тут, показувати вигоду від співпраці.
Погляньте на результати ваших конкурентів, щоб визначити яскраві описи, по якими хочеться клікати, й придумайте аналогічні.
Це не є технічною помилкою, однак у SEO два заголовки рівня h1 на одній сторінці показують себе не дуже добре.
Швидше за все, причина появи декількох заголовків h1 криється в дизайні сайту – так CMS виводить блоки на сторінці. Все це можна виправити, замінивши на div або заголовки нижчого рівня – h2 чи h3.
Часто стратегія нарощування посилань фокусується лише на головній сторінці. Це неправильно.
Коли люди згадують про ваш сайт або бренд, вони майже завжди посилаються на головну сторінку. Якщо вони зацікавлені у конкретному продукті, вони посилатимуться на сторінку продукту. Так само вважає і Google: якщо сторінка має багато вхідних посилань. Значить вона важлива й гідна опинитися в топі.
За грамотної стратегії нарощування посилань у топі виявляється не одна, а безліч сторінок. Тому працюйте над тим, щоб розширити свій профіль зворотних посилань.
Яку найбільшу помилку в SEO ви можете зробити? Взагалі не займатися SEO, ігнорувати вимоги пошукових систем або робити все навмання, без якоїсь стратегії.
Якщо ви хочете конкурувати та перемагати, приділіть увагу своїй SEO стратегії, робіть все правильно. Створюйте сторінки категорій, які відповідають меті пошуку вашої цільової аудиторії, оптимізуйте їх. Створіть стратегію побудови посилань, усуньте дубльований контент, оптимізуйте URL-адреси, метадані, заголовки категорій та h1, посильте сторінки якісним контентом, який вирішує проблеми користувачів – і в результаті ви отримаєте більше відвідувачів, готових до покупки.
© Студія копірайтингу «Ямбус»