SEO копірайтинг – це командна робота!

Автор: Юлиан Клицаков в Оптимізація тексту от 02 Вересня 2019

Дивно, але за допомогою звичайного контент-маркетингу можна легко вивести сайт до топу пошукових систем, зробити його відомішим, відвідуваним і отримати неабиякий прибуток. SEO статті дійсно багато що означають, проте правильно їх писати вміє не кожний копірайтер.

Як же працювати над сайтом – зібрати команду, писати якісні сео статті й просувати їх? Ми хочемо поділитися своїм досвідом у написанні оптимізованого копірайтингу й дати декілька практичних порад. Отже, поїхали!

Як зібрати команду

Перше, що слід запам’ятати: одна SEO оптимізована стаття погоди не зробить. Для досягнення результату таких текстів необхідно багато – десятки. На кожній важливій сторінці. Чим більше на сайті розділів і підрозділів, тим більше повинно бути таких статей. В ідеалі на кожну групу товарів, тобто на кожну рубрику треба писати сео текст, щро вміщу. Заздалегідь підібрані ключі.

Для написання статей в такому об’ємі потрібна команда. Одна людина, нехай вона й уміє писати тексти, не витягне все – банально не вистачить ні часу, ні сил. Особливо якщо дедлайн вже через тиждень. А тому краще притягнути усіх необхідних фахівців і продумати їх ролі. Безумовно, одна людина може виконувати декілька завдань, але знову ж таки – з оглядкою на об’єми.

SEO-копирайтинг – командная работа!

Буде правильно, якщо в команду вдасться запростити наступних фахівців:

  • Інтернет-маркетолог
  • SEO фахівець
  • Копірайтер (бажано 2–3)
  • Педактор
  • Контент-менеджер

Тепер детальніше зупинимося на кожному з них.

Інтернет-маркетолог

Найважливіший з усіх, про що й свідчить перша позиція в списку. Багато власників бізнесу занижують його роль, інші ж самі ототожнюють себе з цим фахівцем, що в 90 % випадків не відповідає дійсності. Треті ж помилково плутають його із сеошником.

Хто ж такий інтернет-маркетолог і в чому полягає його роль в проекті?

Насправді, все не так складно. В тому плані, що в завдання інтернет-маркетолога входить багато що з того, що робить SEO фахівець, проте це не заважає йому бути окремим гвинтиком в механізмі інтернет-продажів.

Маркетолог працює на результат – підвищує інтерес до товару та формує лояльну аудиторію, збирає статистику Google Analytics, соціальних мереж і навіть звичайних вуличних соціологічних опитувань. Він навіть може збирати фокус-групи, щоб отримати відповіді на питання: як поліпшити продажі конкретного товару.

Загалом, завдання інтернет-маркетолога досить широкі:

  • Аналіз статистики, KPI сайту, соціальних мереж і промоушену
  • Аналіз юзабіліті сайту, аналіз відмов
  • Вибір оптимальних каналів комунікації з цільовою аудиторією
  • Створювати ефективній стратегії для кожного каналу комунікації
  • Моніторинг трендів та інтересів ЦА
  • Створення ефективного текстового та візуального контенту
  • Ведення e-mail розсилки й рекламних кампаній в соціальних мережах

Часто робота маркетолога може бути невидимою для власника сайту, проте вона важлива й серйозно допомагає у формуванні інтересу до товару та створенні позитивного образу компанії.

Фахівець з просування

Сеошник, або інакше аутрічер – це другий по важливості фахівець на сайті. Усупереч поширеній думці, він не пише SEO статті (цим займається копірайтер), не займається банерами (це єпархія маркетолога) та не постить до Facebook чи Instagram (сюди краще підключити контент-менеджера).

Його пряме завдання – збір аналітичних даних запитів користувачів, формування ефективного семантичного ядра й складання технічного завдання для програміста іта копірайтера по приведенню коду й контенту сайту до виду, рекомендованого пошуковими системами Яндекс і Google.

Крім того, SEO фахівець займається пошуковою контекстною рекламою, що показується в результатах пошуку в найбільших пошукових системах (Яндексе, Google, Yahoo, Bing, Baidu й ін.), а також закупівлею зовнішніх посилань.

Не менш важлива робота SEO фахівця і в аналізі прямих конкурентів з ТОП-10 із складанням подальших рекомендацій просування й оптимізації поточної рекламної кампанії.

Проте повернемося до SEO статей. І тут роль сеошника гранично ясна: якщо з написаним текстом нічого не робити й не рекламувати його, про нього дізнається хіба що гугл-бот. І більше ніхто. А тому завдання сеошника – створити ефективне семантичне ядро (ключові слова та фрази), сегментувати його та скласти ТЗ копірайтеру, а після того, як стаття буде готова – прописати мета-теги tittle і description, а потім – закупити посилання на цю сторінку для подальшого просування.

Копірайтери

Кращий автор – це експерт з певної сфери, здатний не просто видати на гора потрібну кількість знаків, але й написати дійсно цікавий та корисний для читача текст. Хороший копірайтер повинен розбирається в темі та проблемах цільової аудиторії.

Тут на перший план може вийти питання оплати, адже багато хто хоче заощадити. І хоча студент або старшокласник, що вирішив підробляти по вихідних написанням текстів, можуть запропонувати меншу ціну за кілознак, від їх послуг слід відмовитися: експертні статті окрім експерта вам ніхто не напише, і це факт. Краще знайдіть досвідченішого копірайтера, що давно переріс і покинув біржу, який працює сам на себе або має власне копірайтингове агентство. Це означає лише одне – він пише краще, а його тексти – якісніші.

У будь-якому випадку один автор в полі не воїн. Копірайтерів у проекті повинно бути декілька. Один може захворіти, поїхати на риболовлю й не повернутися (жарт), у іншого можуть вирубати інтернет або банально зламатися комп’ютер.

Ідеально, щоб під рукою був пул авторів.

Редактор

Добре, якщо вичитуванням текстів може займатися власник бізнесу. Проте ситуація не повинна зводитися до «подобається/не подобається». Робота редактора не менш значима, ніж послуги SEO фахівця, адже багато в чому текст формує і відношення читача до компанії.

Якщо в статтях буде надто багато граматичних, орфографічних або пунктуаційних помилок, ні до чого хорошого це не приведе. Невміння написати якісний текст персоніфікується й на образі фірми – читач не захоче купувати, побоявшись, що тут якось «не серйозно».

Ідеально, якщо ви якимсь чином переманите редактора або коректора з видавництва, в крайньому випадку знайдете тямущого копірайтера, здатного знаходити помилки в чужих текстах і «висушувати воду». Згодом такий фахівець може перейняти частину функцій керівника проекту:

  • Пошук копірайтерів (у штат або на аутсорс)
  • Навчання копірайтерів-новачків
  • Управління процесом генерації контенту (у тандемі з SEO фахівцем)
  • Побудова контент-плану (у тандемі з інтернет-маркетологом)

Функції редактора можуть бути набагато ширші й зачіпати процес перевірки унікальності текстів, складання рекомендацій для копірайтерів і багато що інше.

Контент-менеджер

Останній, але не менш значимий фахівець, від якого залежить зовнішній вигляд статті й те, чи буде її читання цікавим для відвідувача сайту. Їм може бути один з копірайтерів, і тоді його роль істотно розширюється:

  • Публікація готової статті на сайті
  • Складання вірального заголовка
  • Візуальна оптимізація тексту (форматування, розбиття на абзаци, додавання підзаголовків, маркірованих списків)
  • Підбір ілюстрацій, прописування Alt-тегів для ілюстрацій
  • Прописування наданих SEO фахівцем мета-тегів tittle і description

Після публікації статті контент-менеджер (якщо є таке завдання), може залишати пости в соціальних мережах, додаючи посилання на цю статтю, лайкати та шерити її на Google Plus й інших сервісах.

У результаті виходить, що над однією SEO статтею повинно працювати відразу п’ять фахівців – тоді вона буде по-справжньому якісною, цікавою, інформативною, корисною й ефективною.

А як пишете статті ви?

© Студія копірайтингу “Ямбус”

Понравилась статья? Поделись с друзьями!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *