- ua
- ru
З недавніх пір Google став розглядати сайти, присвячені здоров’ю, фінансам і безпеці через призму YMYL – Your Money or Your Life. Вони піддаються особливій оцінці якості, а тому вимагають максимальної відповідальності копірайтера.
Справа в тому, що, на думку пошукової системи, опублікована інформація може значно вплинути на життя людини. І, якщо вона недостовірна, це може призвести до проблем – наприклад, з інвестиціями у цінні бумаги, психологічним чи фізичним здоров’ям.
Це означає, що тексти повинні бути правдивими, експертними та авторитетними.
Розберемо, який контент і сайти потрапляють під YMYL, як працюють алгоритми ЕEAT, як адаптувати контент під вимоги YMYL, а також які дані і докази потрібно наводити, щоб пошукові системи гарно ранжували ваш контент.
Отже, поїхали.
Категорія YMYL (Your Money or Your Life) – це сайти, де інформація здатна впливати на життя користувачів – фінансове благополуччя, безпеку і здоров’я. У цьому випадку ігнорувати YMYL і E‑E‑A‑T не можна, інакше навіть добре написана стаття залишиться непоміченою пошуковими алгоритмами і не потрапить в топ.
Копірайтери, які працюють з такими сайтами, повинні глибоко вивчити тему – або вже бути експертами в даній сфері. Наприклад, вузькоспеціалізовані наукові статті для сайту медицини або юриспруденції повинні писати люди з профільною освітою, а сама стаття мати посилання на авторитетні дослідження.
До категорії YMYL Google відносить сайти:
Якщо людина шукає інформацію на ці теми, Google в першу чергу виводить сайти від установ з високою репутацією і статті від експертів. І вже потім – публікації блогів і окремих авторів.
Щоб з’ясувати, чи відноситься ресурс до YMYL, Google перевіряє параметри, EAT (Expertise, Authority і Trustworthiness).
E-A-T-фактори потрібні не тільки для підвищення цінності інформації, а й заради покращення сприйняття бренду – як спеціаліста, вартого довіри.
Експертність
Компетентність автора, відповідність статті загальній темі сайту.
Чек-лист перевірки:
Авторитетність
Довіру повинен викликати не тільки сам текст, але і сайт в цілому.
Чек-лист перевірки:
Достовірність
На сайті розміщена актуальна, правдива і перевірена інформація.
Чек-лист перевірки:
У якості підтвердження можна привести словіа провідних SEO фахівців:
E-A-T і YMYL – це не формальність, а умова потрапляння у видачу пошукових систем, тож ці фактори варто покращити в рази. Гері Ілліс, Google Webmaster Trends Analyst
Google не «сканує» текст на E-E-A-T безпосередньо, але аналізує сигнали від користувачів й оцінює якість та надійність контенту. Це дозволяє алгоритмам краще розуміти, що дійсно корисно для них. Денні Салліван, Public Search Liaison, Google
Із чотирьох компонентів E-E-A-T довіра (Trustworthiness) – ключовий. Навіть експертним текстам без довірчих сигналів буде важко «пройти модерацію» в очах Google. Джордж Нгуєн, фахівець Wix
На сайті можна опублікувати багато цікавого, проте в першу чергу потрібно орієнтуватися на потреби своєї цільової аудиторії і на те, чи зручно буде сприйматися ваш контент.
Для початку слід скласти план тексту і визначити його мету: що повинен дізнатися/вирішити читач. Це може бути реклама, інформування, робота з іміджем тощо.
Після написання проходимося по наступному списку:
Якщо ви готуєте текст для карток товарів, тут підхід трохи інший:
Це загальні вимоги для підготовки текстового контенту для ніш YMYL, який відповідає вимогам E-A-T. Пам’ятайте, що тут неприпустима вода і бездоказові гасла. Текст повинен бути корисним – в цьому випадку його високо оцінять і пошукові системи, і самі користувачі.
© Студія копірайтингу Ямбус