- ua
- ru
Тямущий копірайтер потрібен багатьом: його тексти можуть продати навіть повітря! І часто його послуг потребують комерсанти, товар яких неякісний і неконкурентоздатний. Проходить час – і він починає продаватися.
Моральна сторона питання – предмет іншої розмови, факт же полягає в тому, що копірайтинг стає інструментом приховання брехні, повністю втрачаючи свою інформаційну складову і на перше місце виводячи PR.
Як же сказати неправду, не обдуривши при цьому?
Способів подання неправдивої або прикрашеної інформації в копірайтингу досить багато, але в цілому можна виділити три головних моменти. Це недомовки та прикрашання, введення в оману, а також тематична дискредитація.
Такий спосіб написання статей полягає у виявленні й підношенні споживачеві виключно вигідних сторін продукту. І тут грань між правдою і брехнею досить тонка, адже копірайтер при описі товару нічого не вигадує – він просто акцентує увагу на перевагах і замовчує недоліки.
Але, знову ж таки, в цій ситуації моральна сторона питання однозначна: споживач не проінформований достатньою мірою про усі властивості продукту й згодом може розчаруватися в ньому.
Все дуже просто: якщо продукт не має очевидних переваг, слід їх придумати. Цей спосіб подання інформації про товар найпростіший і досить поширеніший. На жаль, деякі копірайтери часто оперують цим способом опису продукту або послуги, оскільки першочерговим завданням є не стільки турбота про споживача, скільки отримання максимального прибутку.
Цей спосіб копірайтингу більш витончений. Він має на меті не стільки пряму дискредитацію якогось товару (наприклад, який виготовляється конкурентом), скільки привертання уваги цільової аудиторії за допомогою гострої критики тієї області або сфери ринку, на якому реалізується продукт.
У цій ситуації перед копірайтером ставиться завдання подати інформацію про товар так, щоб на фоні нібито несприятливої обстановки в цій галузі пропонований товар був дуже привабливим для потенційного покупця.
Честь бойового офіцера, горезвісна журналістська етика. Найчастіше копірайтер пише те, що вимагає від нього замовник. Але чи правильно це? І взагалі – чи варто братися за таку роботу?
Можна, звичайно, згадати правило відомого американського бізнесмена Гордона Селфріджа: «Клієнт завжди правий». Це своєрідна аксіома логічна і для копірайтерів, проте тут виникає одне важливе питання: чи варто потурати усім примхам клієнта? Адже обманювати – не дуже добре.
© Студія копірайтингу «Ямбус»