- ua
- ru
Тексти – один з головних інструментів інтернет-маркетингу. Однак тут важлива не тільки подача, потрапляння в цільову аудиторію і продажні формули, але й подальший аналіз конверсій – тобто який результат це приносить.
Перевірити ефективність текстів допомагає аналітика – в першу чергу CTR, а також відкриваність, дочитуваність статті та деякі інші дані, про що і поговоримо далі.
Отже, для чого копірайтеру потрібна аналітика, як вона допомагає покращувати тексти, і які взагалі показники потрібно аналізувати?
Буде помилково вважати, що аналітика потрібна тільки інтернет-маркетологам і SEO-фахівцям. Копірайтеру це так само необхідно – щоб розуміти, як працюють його тексти і наскільки вони ефективні.
Аналіз текстів, вірніше взаємодії з ними цільової аудиторії, дозволяє отримати таку інформацію:
Що це означає
Навіть якщо копірайтер добре вивчив цільову аудиторію, він все одно може написати невдалий текст. І після отримання аналітики, тобто зворотного зв’язку з клієнтами, можна знайти слабкі моменти і внести правки.
Наприклад, в інформаційних статтях можна відстежити, в який момент люди залишають сайт, а які блоки або навіть абзаци є найбільш привабливими – і доопрацювати текст.
В результаті систематичного вивчення даних аналітики текстів, виявлення та усунення промахів напрацьовується досвід. А це, в свою чергу, підвищує навички написання якісних текстів.
Існує ряд параметрів, які обов’язково потрібно аналізувати.
Це один з найголовніших факторів, що дає максимум корисної інформації – про час перебування на сторінці, покупки з даної сторінки або про відмови.
Конверсії можуть бути різними – від додавання товару в кошик і переходу на інші сторінки та розділи сайту до часу, проведеного на сайті, і повторного повернення протягом тижня.
Наприклад, глибина скролінгу покаже, чи дочитують статтю до кінця. Корисно для оглядів, гайдів, інфо-текстів. У текстах, що продають, якщо все нормально, люди читають тільки перший абзац, скролять до кінця і натискають кнопку «купити». А метрики відмов дозволяють визначити, наскільки добре працює текстовий контент: чи дає він потрібну інформацію.
Однак тут варто враховувати, що іноді цільова дія може виконуватися і за 10 секунд (для різних сайтів і тематик ця цифра абсолютно різна).
Аналіз пошукової видачі дозволить зрозуміти, якими словами і фразами користуються люди в ході пошуку потрібної інформації. Це дасть можливість зібрати семантичне ядро і оптимізувати текст.
Також це порівняння з конкурентами – аналіз того, які тексти пишуть суперники по бізнесу, і як вони ранжуються. Це надзвичайно цінна інформація: що актуально сьогодні на ринку, як це презентують інші продавці і як вибудувати власну стратегію, щоб нічого не упустити і виділитися у своїй ніші.
Дає зрозуміти, хто ваші клієнти, які їхні болі та інтереси, а також дозволяє зрозуміти, які проблеми може вирішити товар або послуга, про яку ви пишете.
Отримані дані дозволять адаптувати текст під потреби користувачів:
На даному етапі слід сегментувати цільову аудиторію і кожну групу аналізувати окремо. І писати текст саме для неї, а не для всіх.
Відгуки – це зворотний зв’язок з читачами, який (іноді в грубій формі) стає маркером якості тексту – повноти інформації, актуальності та користі від прочитання.
Оцінюючи патерни відгуків, можна «підігнати» контент під потреби та очікування аудиторії.
В результаті
Аналітика текстів надзвичайно важлива і цінна для копірайтера. Знаючи дані відмов, конверсій, SEO та інших метрик, можна створювати якісний і ефективний контент, який приверне увагу і досягне мети – підвищить активність цільової аудиторії і підніме продажі.
Використовуйте аналітику як інструмент для розвитку своїх копірайтерських умінь і визначайте за її допомогою слабкі та сильні сторони контенту.
© Студія копірайтингу Ямбус