Тексти – один з головних інструментів інтернет-маркетингу. Однак тут важлива не тільки подача, потрапляння в цільову аудиторію і продажні формули, але й подальший аналіз конверсій – тобто який результат це приносить.

Перевірити ефективність текстів допомагає аналітика – в першу чергу CTR, а також відкриваність, дочитуваність статті та деякі інші дані, про що і поговоримо далі.

Отже, для чого копірайтеру потрібна аналітика, як вона допомагає покращувати тексти, і які взагалі показники потрібно аналізувати?

Навіщо копірайтеру знати аналітику

Навіщо потрібна аналітика

Буде помилково вважати, що аналітика потрібна тільки інтернет-маркетологам і SEO-фахівцям. Копірайтеру це так само необхідно – щоб розуміти, як працюють його тексти і наскільки вони ефективні.

Аналіз текстів, вірніше взаємодії з ними цільової аудиторії, дозволяє отримати таку інформацію:

  • наскільки ефективні впроваджені в текст продажні формули (наприклад, AIDA, PAS, FAB або PPP);
  • чи читають текст до кінця або доходять тільки до якоїсь певної частини;
  • як ранжується сторінка з текстом і як змінюються її позиції протягом певного періоду;
  • чи коментують читачі текст і, якщо так, то як;
  • чи отримує сторінка зворотні посилання.

Що це означає

Навіть якщо копірайтер добре вивчив цільову аудиторію, він все одно може написати невдалий текст. І після отримання аналітики, тобто зворотного зв’язку з клієнтами, можна знайти слабкі моменти і внести правки.

Наприклад, в інформаційних статтях можна відстежити, в який момент люди залишають сайт, а які блоки або навіть абзаци є найбільш привабливими – і доопрацювати текст.

В результаті систематичного вивчення даних аналітики текстів, виявлення та усунення промахів напрацьовується досвід. А це, в свою чергу, підвищує навички написання якісних текстів.

 

Які параметри найважливіші в аналізі тексту

Існує ряд параметрів, які обов’язково потрібно аналізувати.

CTR

Це один з найголовніших факторів, що дає максимум корисної інформації – про час перебування на сторінці, покупки з даної сторінки або про відмови.

Конверсії можуть бути різними – від додавання товару в кошик і переходу на інші сторінки та розділи сайту до часу, проведеного на сайті, і повторного повернення протягом тижня.

Наприклад, глибина скролінгу покаже, чи дочитують статтю до кінця. Корисно для оглядів, гайдів, інфо-текстів. У текстах, що продають, якщо все нормально, люди читають тільки перший абзац, скролять до кінця і натискають кнопку «купити». А метрики відмов дозволяють визначити, наскільки добре працює текстовий контент: чи дає він потрібну інформацію.

Однак тут варто враховувати, що іноді цільова дія може виконуватися і за 10 секунд (для різних сайтів і тематик ця цифра абсолютно різна).

SEO

Аналіз пошукової видачі дозволить зрозуміти, якими словами і фразами користуються люди в ході пошуку потрібної інформації. Це дасть можливість зібрати семантичне ядро і оптимізувати текст.

Також це порівняння з конкурентами – аналіз того, які тексти пишуть суперники по бізнесу, і як вони ранжуються. Це надзвичайно цінна інформація: що актуально сьогодні на ринку, як це презентують інші продавці і як вибудувати власну стратегію, щоб нічого не упустити і виділитися у своїй ніші.

Психографіка аудиторії

Дає зрозуміти, хто ваші клієнти, які їхні болі та інтереси, а також дозволяє зрозуміти, які проблеми може вирішити товар або послуга, про яку ви пишете.

Отримані дані дозволять адаптувати текст під потреби користувачів:

  • демографічні дані;
  • інтереси, хобі, антипатії, фобії;
  • поведінкові фактори.

На даному етапі слід сегментувати цільову аудиторію і кожну групу аналізувати окремо. І писати текст саме для неї, а не для всіх.

Відгуки

Відгуки – це зворотний зв’язок з читачами, який (іноді в грубій формі) стає маркером якості тексту – повноти інформації, актуальності та користі від прочитання.

Оцінюючи патерни відгуків, можна «підігнати» контент під потреби та очікування аудиторії.

В результаті

Аналітика текстів надзвичайно важлива і цінна для копірайтера. Знаючи дані відмов, конверсій, SEO та інших метрик, можна створювати якісний і ефективний контент, який приверне увагу і досягне мети – підвищить активність цільової аудиторії і підніме продажі.

Використовуйте аналітику як інструмент для розвитку своїх копірайтерських умінь і визначайте за її допомогою слабкі та сильні сторони контенту.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3