У комерційному копірайтингу буває чимало помилок, через що текст виходить непереконливим, нецікавим і не працює так, як задумувалося.

Реклама, факти, аргументи, ритміка, емоційність і візуальна складова – копірайтеру важливо знайти баланс між усіма цими показниками. Тільки в цьому випадку текст буде працювати і перетворювати користувачів на лояльних клієнтів.

Розглянемо типові помилки при написанні комерційних текстів і з’ясуємо, як автору перевірити якість тексту, тобто його ефективність.

Поширені помилки при написанні комерційних текстів

Що таке комерційний текст

Ключова мета комерційного контенту – зростання продажів через підвищення лояльності до бренду. Це може бути як реклама «в лоб», так і менш нав’язливо – через сторітеллінг, аналітичні огляди або інформаційні блогові статті.

У всіх них одне завдання – презентувати товар або послугу так, щоб його хотілося отримати.

Комерційний текст повинен бути чіпким і цікавим і в ідеалі підштовхувати клієнта до виконання цільової дії – покупки, замовлення, підписки, коментування, репосту тощо. Якщо цього не відбувається, швидше за все, з текстом якась біда.

А тому рекомендуємо всім копірайтерам використовувати чек-лист для перевірки якості тексту – на унікальність, воду, переспам ключами, смислову і стилістичну відповідність технічному завданню та інші показники.

Отже, чек-лист для самоперевірки.

ТОП-7 помилок при написанні комерційних текстів

Якісний комерційний текст – це не тільки про правильну подачу інформації та УТП, підкріплене рядом аргументів. І навіть не про пунктуацію та орфографію.

Помилки можуть підкрастися з боку, звідки їх взагалі не чекали.

Неправильне розуміння ЦА

Звернення до клієнтів може бути на «ти» і на «ви», залежно від позиціонування бренду, його «молодіжності» і взагалі підходу до моралі. Але в деяких випадках просто неприпустиме те чи інше звернення.

Іноді потрібно бути шанобливим, іноді поблажливим, іноді – з нотками переваги. Головне – розуміти свою цільову аудиторію, її цінності та очікування.

Неповне розкриття теми

Сказав «А» – говори весь алфавіт. Якщо ви презентуєте нову лінійку продукції, але замовчали про частину технічних характеристик, надзвичайно важливих для когось, можете не дорахуватися частини покупців.

Коли авторам лінь витрачати час на занурення в тематику, ні до чого хорошого це не приведе.

Занадто великий обсяг

Довгі комерційні тексти нікому не цікаві, а тому позбавляйтеся від «ліричних відступів». У якісній рекламі цінується стислість – це знак поваги до своєї аудиторії. Не повторюйте одну думку протягом тексту, але іншими словами.

Відсутність ритму

Текст буде читатися легко, коли копірайтер задасть йому оптимальний ритм. Чергуйте короткі і довгі речення та абзаци. Читач не буде нудьгувати і дійде до кінця тексту.

Неправильний тон голосу бренду

Tone of voice – частина іміджу, популярності та репутації компанії. Комерційні тексти пишуть для певної цільової аудиторії, якій бренд повинен запам’ятатися. Обидві ці цілі досягаються, коли бренд розмовляє з клієнтами однією мовою.

Серед частих помилок:

безпідставне вихваляння продукції – підкріплюйте переваги реальними фактами;
відсутність поваги до ЦА – навіть використовуючи жартівливий тон, не допускайте провокаційних і саркастичних висловлювань, висміюючи недоліки кого-небудь з аудиторії. Поважайте клієнтів, адже саме вони приносять вам дохід.
Відсутність унікальності

Ні, це не про авторські права на текст. Мова про унікальність у подачі матеріалу. Це майже Tone of voice, але з ухилом у стилістику і фішки, що роблять бренд особливим.

Добре, якщо копірайтер пише з родзинкою, завдяки чому його тексти можна відрізнити від текстів, написаних іншими авторами. Наприклад, наявність великої кількості даних, цифр і фактів. Або постійна самоіронія. Або гумор. Загалом – щось особливе, що читачі зможуть асоціювати з вашим брендом.

Помилки та друкарські помилки в тексті

У тексті не повинно бути пунктуаційних, орфографічних, лексичних і морфологічних помилок. Важливо викладати думки не тільки логічно, але й грамотно. Якщо не впевнені в тих чи інших словах, звіряйтеся зі словником.

За статистикою, зустрічаючи в тексті третю помилку, 16,7% користувачів залишають сайт. Якість тексту безпосередньо асоціюється з якістю бренду.

Аудит комерційних текстів на помилки

Усунення помилок і «води», досягнення високої технічної унікальності – перший крок до хорошого комерційного тексту. Його варто вичитати, прочитати вголос і відшліфувати до досконалості.

На думку класиків маркетингу Філіпа Котлера і Девіда Ейкера, текст повинен мати чітку структуру, що накладається на маркетингову формулу.

Сучасні експерти цифрового маркетингу – Девід Мермен Скотт, Енн Хендлі та Ніл Патель – переконані, що хороший комерційний текст повинен відповідати певним технічним вимогам.

Чек-лист самоперевірки комерційного тексту – наступний:

  • обсяг – залежить від мети тексту (категорія/товар/блог);
  • унікальність – в ідеалі від 95 %;
  • нудота – від 3 до 7 %;
  • щільність ключових слів – 1,5–3 %;
  • вода – до 65 %.

При виявленні та усуненні помилок комерційний текст стане читабельним, цікавим і переконливим, щоб потенційний клієнт почав вести з вами діалог. Помилки допускають навіть копірайтери з багаторічним досвідом, проте хороші автори завжди перевіряють себе.

Використовуйте наші рекомендації, структуруйте тексти і пишіть зрозуміло і грамотно. У цьому випадку ваша компанія стане впізнаваною і отримає максимум відгуків і прибутку через тексти.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3