- ua
- ru
UI/UX аудит сайту – це аналіз його зручності та відповідності очікуванням користувачів, оцінка функціоналу, інформативності та зрозумілості інтерфейсу. Це можливість визначити, що впливає на вчинення цільової дії та зрозуміти, що і як потрібно виправляти.
Водночас два ці терміни, UI і UX аудит, не рівносильні й мають на увазі два абсолютно різних дослідження.
UX, аудит юзабіліті сайту, дає змогу проаналізувати досвід користувача (user experience) і зрозуміти, наскільки зручно і легко працювати з сайтом.
UI-аудит спрямований на оцінювання якості призначеного для користувача інтерфейсу (user interface) і відповідає за зовнішнє оформлення сайту, кнопки і функціонал.
У комплексі після UI і UX аудиту можна отримати повне розуміння, що з сайтом не так, і як зробити його зручнішим і більш продажним. Наприклад, структура вкладеності сторінок може бути занадто глибокою, а навігація – незручною.
Така перевірка допоможе оцінити інтерфейс з погляду його функціоналу, оформлення, якості контенту та інших моментів – для утримання високих позицій у рейтингу та підвищення конкурентоспроможності.
Від комфорту роботи з сайтом залежить, як довго користувач затримається на ньому, чи знайде він необхідну інформацію і чи зможе здійснити цільову дію, купити або замовити послугу. Наскільки це просто і швидко.
Юзабіліті сайту має величезну важливість для формування лояльності клієнтів і ранжирування в пошуковій видачі. UI/UX-аналіз необхідний, якщо замовлення різко впали, знизилася кількість цільових дій або зріс відсоток відмов. Якщо надходять скарги на складність пошуку товарів на сайті, а середній час взаємодії впав до 15 секунд.
Аудит юзабіліті потрібен на початку запуску бізнес-проєкту, після редизайну і при появі проблем. UI/UX аналіз відповість на питання, чому мало продажів при високій відвідуваності сайту, наскільки легко знаходиться інформація і чи корисна вона для цільової аудиторії, наскільки зручні форми заявок і як загалом сайт сприймається користувачами.
Завжди важливо бути на крок попереду і забезпечувати “Вау-ефект”, стежити, щоб із сайтом все було гаразд, а в разі проблем оперативно усувати їх.
Аналіз юзабіліті сайту охоплює комплекс робіт із тестування його дизайну, колірної схеми, функцій, шрифтів, контенту і поведінкових чинників, перевірку адаптивності для різних пристроях і різних діагоналях екрана. На основі цих даних складається план з удосконалення ресурсу.
Юзабіліті аудит проводиться в кілька етапів:
Визначення та аналіз ЦА
Вивчення цільової аудиторії, визначення її потреб і цілей. Таке дослідження дає змогу зрозуміти, чому клієнти не здійснюють цільової дії, і знайти підхід до підвищення лояльності.
Аналіз поведінки користувачів
Визначення руху покупця по сайту, починаючи з цільової сторінки і закінчуючи сторінкою виходу (карта кліків, схема руху до потрібних даних).
Визначення проблемних місць
Сюди входять найрізноманітніші дії: проведення аналізу структури сайту і трафіку, пошук бар’єрів, складнощів сприйняття контенту, перевірка читабельності та інформативності (користі) текстів, аналіз розташування функціональних елементів (кнопок, форм та інших елементів взаємодії).
По суті, це краш-тест – перевірка працездатності сайту, алгоритму оформлення покупок і вчинення інших цільових дій: реєстрація, коментування, порівняння товарів, додавання в кошик тощо.
Аудит конкурентів
Часто це дослідження проводять у рамках SEO оптимізації, однак аналіз структури інших сайтів важливий і під час роботи з юзабіліті. Банально як порівняння. Якщо воно не на вашу користь, це відразу помітно. Аудит юзабіліті сайтів конкурентів дасть змогу сформувати власну унікальну торгову пропозицію (УТП) і визначити напрямок своєї рекламної стратегії, відсторонитися від конкурентів і виділити свої переваги.
Результат UI/UX аудиту – звіт, де зібрані всі виявлені недоліки сайту. Залежно від списку знадобиться допомога певних фахівців: наприклад, для вдосконалення архітектури сайту або його функціоналу потрібен програміст, а для роботи з текстами – копірайтер.
Проблемний сайт не завжди потребує повного редизайну або розробки нового інтерфейсу. Досить розв’язати проблеми, через які ви втрачаєте клієнтів – і все стане нормально.
UI/UX аналіз – це чудовий спосіб проаналізувати поведінкові фактори, виявити проблеми зі зручністю, навігацією та оформленням замовлень. У результаті підвищиться конверсія і час перебування на сайті, зросте середній чек і кількість повторних покупок. Знизяться витрати на рекламу.
При цьому корисним аудит юзабіліті буде не тільки для інтернет-магазинів, а й для новинних і розважальних сайтів, корпоративних, особистих блогів і лендінгів.
© Студія копірайтингу Ямбус