- ua
- ru
Tone of voice, голос бренду — це фірмовий стиль комунікації між компанією та клієнтами, здатний виділити бренд серед конкурентів, встановити довіру та підвищити лояльність.
Кожен бренд має унікальний характер і цінності, які передаються не тільки в продукції, але й через її презентацію, рекламу та описи на сайті.
Щоб цільова аудиторія сприйняла цінності бренду і розділила їх, про це потрібно принаймні сказати – мати свій голос бренду.
Розглянемо, що таке «голос бренду», і як його додавати в тексти.
Сильний бренд має певну «манеру» спілкування з клієнтами. Особливі словосполучення можуть змінюватися залежно від каналу спілкування, але певні риси – завжди впізнавані.
Тone of voice передає позиціонування компанії, цінності та місію, за якими можна зрозуміти ставлення до команди, конкурентів і покупців.
Наприклад, компанія може звертатися до клієнтів на «ти», використовувати молодіжний сленг або навіть жартувати над аудиторією.
TOV дозволить підтримувати єдиний стиль спілкування з клієнтами в різних каналах комунікації.
Фактори, які підтверджують необхідність використання TOV в текстах:
Голос є у кожного бренду. Спочатку визначаються принципи і місія бренду: чим ви хочете бути корисними цьому світу і людям, як покращиться життя клієнтів при покупці продукту? Цим формуються ціннісні посилки в повідомленнях.
Також можна уявити, яким був би бренд в людській подобі: манера мовлення, стиль одягу тощо. Так клієнтам буде простіше зіставити себе з компанією і навіть відчути себе частиною бренду.
Важливо зрозуміти цільову аудиторію – як людей, з якими ви могли б дружити (хто вони, чим захоплюються тощо) і знайти точки дотику. Це допоможе розставити потрібні акценти в текстах.
Після того, як ви проаналізували аудиторію, приступаємо до впровадження голосу бренду в тексти.
Слідкуйте за єдністю стилю
Якщо ви пишете тексти для сайту, соцмереж, зовнішньої реклами, то важливо виробити стандарт звернення до клієнтів. Для цього можна виписати слова і фрази, які гармонують за стилем з компанією, її ідеєю і цінностями, підкреслюють їх.
Потрібно проаналізувати, на які тексти клієнти відгукуються найбільш позитивно.
Визначте характеристики TОV
Визначити tone of voice і знайти свій стиль допоможе список Nielsen Norman Group, який представляє собою матрицю з параметрів тону голосу компанії – серйозний, зухвалий, формальний тощо.
Складіть «карту» слів
Підберіть слова і фрази, які відображають стиль і характер бренду. Слова можна розділити на дієслова, іменники, прикметники і використовувати все це в текстах.
Пропишіть скрипти
Складіть підібрані слова в «голос бренду». Вирішіть, чи звертатися до аудиторії на «ви» чи на «ти». Складіть кілька шаблонів відповідей на часті питання, привітання, закінчення текстів тощо.
Важливо говорити з клієнтами через тексти однією мовою, але переконливо, з особливою подачею і манерою – голосом бренду. Це підвищить його впізнаваність в текстах і приведе клієнтів, які стануть лояльними і постійними.
© Студія копірайтингу Ямбус