- ua
- ru
UX, тобто користувацький досвід (англ. User Experience), залежить від багатьох факторів – дизайну, колірної гами сайту, інфографіки та текстів. Але саме тексти можна назвати головним елементом – вони дають користувачеві необхідну інформацію і допомагають розібратися, що тут пропонують і чому купувати потрібно саме тут.
Завдання текстів на сайті – створити перше враження (на рівні з дизайном), передати інформацію максимально коротко, але зрозуміло, презентувати бренд і підштовхнути користувача до співпраці.
Написанням таких текстів займається спеціальний фахівець – UX-копірайтер, який створює легко сприйнятливі та функціональні тексти, що доносять місію та цінності компанії, але при цьому добре вписуються в дизайн, стилістику та структуру сайту.
Розглянемо докладніше, що таке UX-контент, як він створюється, для чого потрібен і як пов’язані ці два компоненти – UX і текст.
В першу чергу це текст для web-інтерфейсу, що задає структуру всьому сайту, а також контент для інших діджитал-компонентів.
UX-тексти можна розділити на три основні групи:
В цілому UX тексти часто виступають на сайті як підказки – їх мета допомогти клієнтам користуватися цифровим продуктом. Саме вони задають тон всій взаємодії, допомагають, пояснюють і виступають в ролі ненав’язливого онлайн-консультанта.
UX-тексти мають ряд особливостей, що відрізняють їх від звичайних рекламних або інформаційних статей:
Для поліпшення користувацького досвіду діджитал-текст повинен бути максимально простим і коротким. Довгі тексти просто не помістяться на екран смартфона.
Коли клієнт заходить в додаток або на сайт, йому не хочеться довго щось вивчати. Він хоче швидко ознайомитися з послугою/товаром, дізнатися основні характеристики і на основі цього вирішити, купувати чи ні.
Більшість людей «сканують» тексти, не вникаючи в них. Тому основна відмінність UX-тексту від звичайної статті – це саме обсяг. UX-тексти короткі.
Приберіть складні конструкції з оборотами – вони обтяжують і засмічують текст. Пишіть короткими реченнями.
Означимо кроки до написання тексту, який ідеально підходить для інтерфейсу.
Викликайте інтерес з перших слів
Текст першого екрану створює очікування, формує перше враження від використання продукту/сервісу. Можна зачепити користувача інтригою, гумором або максимально швидким вирішенням питання, чого немає у конкурентів.
Продумайте ToV бренду
Фірмові слова формують сприйняття. Дії та функції потрібно називати в єдиному стилі, звертаючись до читачів однаково на всіх сторінках. Використовуйте особливі слова і фрази – все це буде формувати «голос» бренду.
Пишіть для аудиторії
Тексти допоможуть читачам зрозуміти цінності та цілі компанії, а також стануть способом комунікації. Пишіть корисні статті для блогу, відповіді на часті запитання, підписуйте кнопки. Говоріть про продукт, показуйте переваги продукції.
Приділяйте увагу деталям
Продумуйте навіть маленькі тексти, якими підписані кнопки і повідомлення. Приділіть їм не менше уваги, ніж великим статтям. Маленькі тексти підказок, помилок тощо допоможуть читачам поліпшити роботу з інтерфейсом, відчути підтримку бренду і почути його голос.
UX – це надзвичайно важливо. Вони є одним з елементів дизайну і безпосередньо впливають на сприйняття продукту. Вони не завжди повинні бути креативними: наприклад, тексти про доставку, платежі, контакти слід писати нейтрально. Не шукайте синонім до слова «телефон» або «купити зараз». Це найбільш зрозумілі слова.
UX – це стислість. Пишіть лаконічно і по суті, дотримуйтесь емоційної та гендерної нейтральності та правдивості для всіх користувачів. Ці прості рекомендації покращать UX і допоможуть створювати якісні, наповнені ідеями та змістом тексти, яким довірятимуть користувачі.
© Студія копірайтингу Ямбус