- ua
- ru
Просування сайту – це комплексний процес, де кожен елемент працює на спільну справу (поліпшення ранжирування в пошуку), а тому підходити до складання Title і Description треба зважено. Краще взагалі залишити їх порожніми, ніж вписувати абищо.
Часто пошукові системи виводять в сніпеті зовсім інший текст, а не той, що був прописаний в тайтлі та дескріпшені – це нормально, але свідчить про те, що прописані теги вийшли неякісними й не відбображають сенс статті. Щоб такого не траплялося, і пошукові системи виводили в сніпет саме ту інформацію, яка вам потрібна, підходити до складання Title і Description треба правильно.
Ці два елементи можна назвати своєрідною візитною карткою сторінки. Вони містять її назву і коротке пояснення. Іноді – комерційну пропозицію. В той же час завдання цих тегів – не лише інформування користувачів, але й вплив на пошукові алгоритми.
Title (тайтл) – це заголовок сторінки, що ємко описує її суть. Текст тут вписується в html-форматі усередині тега <head>:
Саме Title допомагає пошуковим роботам дізнатися, яка інформація знаходиться на сторінці, й визначити, чи відповідає вона запиту користувача. Кінець кінцем цей тег істотно позначається на видимості ресурсу й ранжируванні по запитах.
Знайти тег Title можна безпосередньо в результатах пошуку – це заголовок сніпета.
Проте на цьому роль Title не закінчується – цей тег задіюється також і при репості сторінки в соціальних мережах. За умовчанням в якості заголовка в пост підтягується саме тайтл. При необхідності, наприклад коли треба, щоб у соцмережах виводився особливий заголовок, можна трохи підкорегувати розмітку в налаштуваннях сайту. Якщо він на WordPress, завдання спрощується, й можна все настроїти в плагіні All in One SEO Pack або Yoast SEO.
І ще один нюанс: Title виводиться в назві вкладки в браузері, покращуючи зручність взаємодії з сайтом. Наприклад, коли у користувача одночасно відкрито десять різних вкладок, тайтл (разом з favicon) допоможе швидко знайти потрібну.
В результаті Title стає заголовком сторінки в органічному пошуку, соціальних мережах і зручним маркером – назвою вкладки в браузері. Саме завдяки йому користувачі й приймають рішення – заходити на чи ні.
Якщо ж говорити про інший тег, вірніше метатеег – Description, – то в цьому випадку користувач отримує потужний інструмент визначення цінності розміщеної на сторінці інформації безпосередньо у видачі. Якщо він складений правильно, то клікабельність сніпета істотно підвищується.
Description (дескрипшен) – це метатег, що пояснює основний заголовок й дає корисну інформацію про зміст статті. Прописується він в html-форматі усередині тега <head>:
І хоча, по завіреннях фахівців Google, метатег Description безпосередньо не позначається на ранжируванні сайту, в той же час він задіюється в складанні блоку опису в сніпеті й значно піднімає його CTR. Тобто все одно бере участь у ранжируванні.
Знайти Description в описі сторінки у видачі можна тут:
Проте тут є один важливий момент: на відміну від тега Title, який завжди незмінний, при формуванні опису в сніпеті пошукові системи Google і Яндекс не завжди задіюють Description.
Насамперед пошуковий робот дивиться на релевантність дескріпшена по відношенню до основного контенту й, якщо виявиться невідповідність або ж якщо Description буде малоінформативним, пошукова система виведе в сніпет більш відповідний уривок із статті.
Заходити на сторінку або ні користувач вирішує саме в ході аналізу сніпета, тому тут дуже важливо зрозуміти, як треба складати Title і Description так, щоб вони давали максимальний ефект.
Основних правил тут трохи, проте дотримуватися їх треба без всяких умовностей – в результаті сайт займе кращу позицію у видачі.
1. Title має бути унікальним
Кожна із сторінок сайту повинна мати свій власний, унікальний тайтл, що відрізняє її від інших сторінок і розділів сайту. Це дозволить краще ідентифікувати контент і уникнути появи дублів, які шкодять просуванню.
2. Title має бути інформативним
Це перше, на що користувач звертає увагу, а тому тут треба писати конкретику або повідомляти про реальну користь від прочитання. Пишіть для користувачів – вони обов’язково оцінять, якщо до них відносяться по-людськи й пропонують допомогу у вирішенні проблеми.
3. Title повинен відповідати змісту сторінки
Яскравий і красивий тайтл може зіграти в мінус, якщо він не відповідає сенсу основного тексту. Виявивши невідповідність, користувач відразу піде з сайту, і в результаті відсоток відмов підвищиться, що безпосередньо відіб’ється на ранжируванні.
4. Довжина Title не повинна перевищувати 70 символів
Оскільки ширина заголовка у видачі складає близько 600 пікселів, занадто довгий тайтл буде просто обрізаний, і користувач не зрозуміє назви сторінки. Кожен знак необхідно задіювати з максимальною користю.
5. Важливі ключові слова розміщуйте на початку, а бренд – у кінці
Тут все як і в звичайному SEO: важливі ключі треба розташовувати ближче до початку – в цьому випадку пошукова система надасть їм більші ваги. Бренд в даному випадку грає меншу роль і виступає лише як ідентифікатор приналежності сайту.
Багато в чому правила складання дескріпшена схожі з правилами формування тайтла, проте є тут і свої особливості.
1. У кожної сторінки має бути унікальний Description
Це дасть можливість виділити сторінки сайту й показати їх особливість, а у разі, якщо робот не зможе визначитися з описом для сніпета, він обере саме Description, що поліпшить його клікабельність.
2. Description повинен подавати інформацію в місткому, тезовому виді
Текст дескріпшена схожий на зміст книги: зміст статті пояснюють всього декілька слів. Вони доповнюють комерційну пропозицію тайтла, інформують про додаткові переваги, формують CTA (заклики до дії) й переконують перейти по посиланню.
3. Довжина Description не повинна перевищувати 160 символів
Це оптимальний об’єм для Google (у випадку з Яндексом він складає дещо більше, 240 символів), здатний поміститися у виділеному фрагменті сторінки. Занадто довгі описи будуть обрізані на півслові.
4. Використовуйте в Description ключові слова
Це дасть можливість отримати додаткову візуалізацію сніпета: ключі, співпадаючі із запитом користувача, будуть виділені жирним шрифтом.
В той же час Google не рекомендує додавати їх занадто багато, оскільки це буде сприйнято як спам.
5. Використовуйте емодзі
Як і виділення жирним, впровадження в сніпет додаткових візуальних елементів робить його помітнішим на тлі інших сайтів у видачі, тобто впливає на клікабельність.
Це більше відноситься до частини юзабіліті: так користувачеві легше сприймати інформацію, і той сайт, який має зрозуміліший (з першого погляду) сніпет, і виграє.
В той же час, як і будь-який розсудливий робот, Google показує в результатах пошуку тільки ті емодзі, які несуть хоч якесь смислове навантаження, й не показує смайлики й інші спамні елементи.
Колись надзвичайно потужний інструмент впливу на пошукову систему. Сьогодні він вже не працює й не враховується при ранжируванні. Вірніше, не так. Не працює в Google, а в Яндексі практично ніколи не враховується.
На зорі своєї історії метатег Keywords допомагав пошуковим системам визначати релевантність контенту на сторінці, проте унаслідок того, що багато хто почав використовувати його бездумно й заповнювати спамними ключами, у розробників не залишилося іншого виходу, як перестати враховувати його. В результаті параметр кейвордс втратив свою силу, й навіть Яндекс практично не бере його до уваги. А тому, якщо на вашому ресурсі є поле з ключами, просто ігноруйте його, а краще – взагалі відключіть в налаштуваннях.
Найпростіше додавати Title і Description за допомогою відповідних плагінів: All in One SEO Pack або Yoast SEO у випадку з сайтом на WordPress і за допомогою Easy Frontend SEO для сайту на Joomla.
У деяких CMS, у тому числі самописних, немає можливості встановити SEO плагін. В цьому випадку метатеги можна додати з панелі адміністратора, забезпечивши необхідний функціонал на рівні коду. Також можна це робити через php-файл цієї сторінки за допомогою ftp-клієнта. Втім, це не дуже зручно.
Прописувати теги Title і Description треба в обов’язковому порядку! Вони добре допомагають в просуванні, дозволяючи піднятися у видачі й обігнати конкурентів.
За статистикою, виявленою SEO фахівцями студії Ямбус, більше половини сайтів не мають прописаних метатегів взагалі або ж вони неякісні, нерелевантні або прописані неправильно.
У 63,8% сайтів метатег Description не заповнюється або ж взагалі відсутня можливість його заповнення, а у 52,4% сайтів він дублюється на декількох сторінках, іноді не десятках і навіть сотнях сторінок. Приблизно така ж картина спостерігається з Title і заголовком рівня h1.
Тому, якщо ви серйозно націлилися на просування й хочете робити все правильно, проаналізуйте мета-дані усіх сторінок свого сайту йпідійдіть до їх заповнення правильно. Вони не повинні дублюватися, бути дуже короткими або навпаки занадто довгими. Ніякого переспама й «води» – впроваджувати Title і Description слід обдумано і прописувати їх не стільки для робота, скільки для потенційних клієнтів, людей.
Запам’ятайте, у вас є рівно 3 секунди, щоб зацікавити користувача вчинити цільову дію – в цьому й полягає роль тайтла і дескріпшена. В середньому саме стільки часу йде у користувачів на сканування сніпета, й якщо їх нічого не «чіпляє», на сайт вони так і не переходять.
Тепер ви знаєте, як теги Title, Description і Keywords позначаються на SEO, й настав час задіяти це на практиці. Можливо, ви вже щось випробували або застосували інший підхід до формування метатегів? Обов’язково поділитеся цим у коментарях!
© Студія копірайтингу “Ямбус”