SEO аудит сайтаПотрапити в ТОП-3 може не кожен сайт. Існує безліч параметрів, по яких пошукові системи оцінюють сторінки й ранжирують їх по пошукових запитах. Тут потрібна детальна діагностика сайту на присутність помилок, які заважають його просуванню й не дають потрапити на перші рядки видачі – професійний SEO аудит!

Багато хто зводить його до аналізу текстів на наявність і щільність ключів. У окремому випадку – до аналізу внутрішньої перелінковки й мета-даних. Проте лише цим SEO аналіз сайту не обмежується. Більше того – це лише мала частина аудиту, верхівка айсберга. Що ж таке SEO аудит, з яких етапів він складається й що може дати?

Що таке SEO аудит

SEO аудит сайту (чи пошуковий аудит) – це аналіз сайту на відповідність вимогам пошукових систем, оцінка поточних позицій ресурсу та рекомендації по усуненню виявлених помилок і невідповідностей.

Професійний SEO аудит дає можливість виявити усі приховані проблеми (як наявні, так і допустимі), поліпшити видимість сайту по пошукових запитах і зробити його ефективнішим. Опосередковано SEO аудит дозволяє істотно знизити бюджет рекламної кампанії, адже для виведення сторінки в ТОП-3 знадобиться значно менше зусиль.

Етапи SEO аудиту сайту

Пошуковий аналіз сайту можна розділити на декілька етапів, кожен з яких вирішує обмежену групу питань. Головне тут – комплексна робота. В цьому випадку SEO аудит дозволить отримати точні результати й скласти по-справжньому ефективну стратегію поліпшення.

1. Базовий аналіз

  • Видимість сайту в пошукових системах (НЧ, СЧ, ВЧ запити).
  • Аналіз впізнанності компанії в інтернеті.
  • Аналіз наповненості web-сайту.
  • Перевірка ресурсу на наявність працездатних SEO модулів.
  • Аналіз тематичної складової.
  • Аналіз CMS на можливість просування сайту.
  • Визначення трафікового потенціалу сайту.

2. Хостовий чинник

  • Перевірка правильної роботи редиректів.
  • Перевірка правильного використання «чотирьохсотих» помилок.
  • Аналіз сторінки 404.
  • Краш-тести, перевірка сайту на навантаження.
  • Аналіз швидкості завантаження сайту.
  • Оцінка розміру сторінок.
  • Дослідження логів, пошук сторінок, не відвіданих роботом.

3. Індексація

  • Перевірка індексації кожної сторінки.
  • Визначення можливості індексації сторінок при поточних налаштуваннях robots.txt.
  • Перевірка необхідності застосування nofollow, SEOHide.
  • Аналіз динаміки індексації сайту.
  • Перевірка robots.txt на наявність помилок, повноту даних і наявність директив для пошукових систем.
  • Перевірка sitemap.xml на помилки.

4. Дублювання, афіліати та помилки

  • Аналіз вмісту піддоменів.
  • Пошук дубльованого контенту.
  • Пошук незаповнених і напівпорожніх сторінок.
  • Пошук сторінок з помилками.
  • Перевірка сайту на афіліати та наявність дзеркал.
  • Пошук циклічних (нескінченних) сторінок.

5. Регіональність

  • Перевірка регіональності сайту, аналіз ризиків зміни регіону.
  • Перевірка ранжирування регіональних доменів.

6. Спам та вразливості

  • Пошук автоматично генерованого контенту.
  • Перевірка контенту на спамність.
  • Аналіз ресурсу на клоакінг і XSS-уразливість.
  • Перевірка web-ресурсу на фільтри Яндекса та Google.
  • Пошук прихованого тексту на сторінках.
  • Пошук «дорослого» контенту.
  • Аналіз витікаючої реклами (банеры) на порушення правил пошукових систем.
  • Пошук SEO сторінок.

7. URL чинники

  • ЧПУ.
  • Аналіз рівнів вкладеності сторінок.
  • Присутність ключових слів в URL і заголовках.

8. Аналіз семантичного ядра та пошукового трафіку

  • Аналіз СЯ на повноту охоплення та актуальність.
  • Вивчення запитів з високим відсотком відмов і низькою конверсією.
  • Визначення запитів, що приносять трафік з пошукових систем.

9. Поведінкові чинники та юзабіліті

  • Пошук і вивчення відгуків про компанію.
  • Аналіз зручності меню, форм реєстрації, переходу по посиланнях.
  • Зручність структури сайту й контенту для вирішення проблем користувачів.
  • Перевірка наявності «хлібних крихт».
  • Аналіз трафіку, вивчення карти шляхів по сайту.
  • Перевірка перелінковки на корисність для користувача.

10. Сніпети

  • Аналіз сніпетів в Google і Яндекс.
  • Перевірка наявності favicon.
  • Перевірка правильності контактних даних.

11. Зовнішня посилальна маса

  • Аналіз динаміки зміни посилальної маси.
  • Перевірка індексації сторінок-донорів.
  • Перевірка посилальної маси на спамність донорів і посилальні вибухи.
  • Аналіз лінків з соціальних мереж.

12. Внутрішня посилальна маса

  • Перевірка витікаючих посилань на зовнішні сайти (у тому числі прихованих).
  • Перевірка на циклічні посилання, що дублюються.

13. Визначення статичної ваги сторінок

  • Розрахунок статичної ваги цільових сторінок.
  • Пошук сторінок, що одержують недостатньо статичної ваги.

14. Текстові чинники

  • Пошук заголовків, що дублюються.
  • Перевірка наявності ключових слів у мета-тегах.
  • Перевірка Title і Description на довжину та спамність.
  • Пошук порожніх і Description, що дублюються.
  • Перевірка присутності ключовиків в ALT-описах.
  • Аналіз заголовків.
  • Аналіз унікальності розміщених на сайті текстів.
  • Перевірка текстів на граматичні та друкарські помилки.

15. HTML-чинник

  • Аудит сайту на помилки кодування.
  • Перевірка на кросбраузерність.
  • Аналіз мобільної версії сайту.
  • Перевірка наявності мікроформатів і аналіз їх коректності.

16. Бізнес-аналітика

  • Перевірка оформлення замовлення.
  • Перевірка саппорта.
  • Перевірка роботи колл-центра.

SEO аудит та перевірка ефективності сайту без урахування усіх вищеперелічених компонентів буде не повним, адже без комплексного підходу визначити сильні й слабкі сторони просто неможливо. А тому комплексний SEO аналіз сайту повинен включати усі 16 приведених пунктів!

Провівши детальний SEO аудит сайту, ви отримаєте вичерпні рекомендації й дізнаєтеся, як максимізувати відвідуваність сайту, перетворити випадкових відвідувачів на постійних клієнтів і найголовніше – потрапити в ТОП-3 пошукових систем!

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3