- ua
- ru
Текст – це основний носій інформації в інтернеті, і розсилка не виключення. У більшості випадків вона створюється в комерційних цілях і пропонує адресатові купити, ознайомитися, перейти по посиланню та дізнатися щось важливе. І саме супроводжуючий текст і стає запорукою ефективності.
Безумовно, можна замість тексту додати пару зображень товару і приписати «смачну» ціну. Проте поштові фільтри відреагують на це закономірним чином – відправлять лист до спаму.
Яким же має бути текст для ідеальної інтернет-розсилки? І як зробити так, щоб листи приносили компанії реальну користь, забезпечуючи потрібну конверсію продажів?
Звичайно ж, універсального рішення не існує, що можуть підтвердити фахівці будь-якого агентства email-маркетингу: різні продукти або послуги вимагають різного підходу, ретельного аналізу цільової аудиторії – її купівельної спроможності, моральних цінностей і життєвих інтересів. Проте загальні тенденції ефективної email-розсилки вивести все-таки можна.
У багатьох випадках наявність імені відправника позитивно позначається на відкриваємості листів (Open Rate). Це може бути просто ім’я, ім’я та посада, ім’я та назва організації/магазину. Будь-які варіанти кращі, ніж зовсім нічого. В той же час різні варіанти мають різну відкриваємість для різних відправників. Наприклад, «Поради від Івана Іванова» виглядає гірше (відкрито 4,1 %), ніж Поради від ресторатора Петрова» (відкрито 12,7 %).
У будь-якому разі до питання слід підходити критично, і часто яскравий заголовок без імені спрацює краще, ніж тайтл з розкрученим ім’ям.
«Купуйте у нас, бо ми найкращі!»
Здавалося б, все сказано: ось товар, ось ми, ось супер ціна. Але продажі як одного разу просіли, так і не піднімаються. Причину можна знайти в занадто великому об’ємі листів в стилі «купи-купи» та відсутності по-справжньому корисного контенту для користувача.
Головне правило якісного контенту – це реальна користь для цільової аудиторії: цікаві подробиці про товар, нестандартні нюанси його використання, історія створення товару, новини про нові лінійки або застосовані технології, міні-звіти про участь у виставках або отримання сертифікатів якості.
Корисний контент здатний так само добре продавати, як і акційна ціна. Чим більше цікавого дізнається потенційний покупець, тим вищим буде його бажання купити.
Якісно оформлений лист без яскравих, химерних фарб і надмірно акцентованих кнопок «купити» або «замовити», за статистикою, подобається користувачем набагато більше ніж звичайний лист без жодного дизайну.
За статистикою провідних агентства email-маркетингу Європи, з усіх відкритих листів на ПК і ноутбуках конверсія вище у розсилки з професійним дизайном – на цілих 21,8 %. В той же час для аудиторії, що використовує портативні пристрої – смартфони та планшети – цей показник не так важливий і практично не відрізняється від листів без дизайну: різниця складає всього 0,7 %.
Зазвичай сервіси розсилок надають інструменти для створення власного дизайну та бібліотеки готових HTML шаблонів листів.
Багато маркетологів рекомендують вказувати ціну поряд з товаром, мотивуючи це тим, що користувач отримує усю необхідну для купівлі інформацію. Статистика ж говорить про зворотне: лист без цін перемагає (коефіцієнт переходів 3 % проти 2 %).
А ось те, що дійсно може спрацювати – це наявність бонусів або промо-кодів на покупки. В цьому випадку CTOR (Click Through Open Rate) складає цілих 35 %. При цьому збільшується і середній чек.
Мабуть, один з найважливіших чинників, сприяючих зростанню продажів. Принаймні, так вважає багато вітчизняних інтернет-маркетологів.
На справі ж жоден лічильник зворотного відліку не підвищуватиме продажі, якщо не виконані інші умови. Але навіть і в цьому випадку продажі не злетять: за статистикою агентства email-маркетингу Tucan, різниця в середньому чеку і в переходах – мінімальна (21 проти 19 %. Це популярно, але не більше.
Ще один факт: будь-якій рекламі треба час на розгін. Користувачі повинні звикнути до неї, перейнятися довірою. Говорячи простіше, пропонувати купити з першого ж листа не можна.
А ще треба запастися терпінням. Продажі не злетять після першого ж листа, і часто правильна email-розсилка вимагає десятків спліт-тестів з прорахунком різних показників: типу пристрою та браузеру, часу відправлення, відсотка відкриваємості, переходів і суми чека, регіону, віку та статі цільової аудиторії.
Сюди ж можна віднести фон листа, колір і форму кнопок, текст на кнопках (замовити, купити, детальніше, дивитися…), кількість товарів у рядку, наявність короткого опису або прямих лінків.
Головне – зрозуміти, чого чекає аудиторія, що їй цікаве, а що, навпаки, викликає відторгнення. І кожен відвойований відсоток поліпшення – це тисячі проданих товарів.
А як ви робите розсилку?
© Студія копірайтингу «Ямбус»
Спасибо, полезная статья. Скорректирую свою рассылку, посмотрю. что выйдет