- ua
- ru
Коли для сайту потрібні тексти, зазвичай звертаються до копірайтера: дають йому список тем, а через деякий час отримують готовий контент. Однак це працює не завжди – наприклад, у випадку, коли за допомогою текстів ви хочете вирішити різні маркетингові або інші питання.
При написанні текстів для сайту завжди потрібен план – так само як і для будь-яких інших дій, де ви хочете розраховувати на якийсь ефект. Це стосується і контент-плану як такого, і конкретного тексту.
Коли завдання чітко прописані, простіше підібрати інструменти – подачу, стилістику, обсяг тексту і ключові слова, донести інформацію до цільової аудиторії. Простіше кажучи – отримати не просто контент, а дійсно «продаючий текст», корисний і інформативний, який приверне нових користувачів і підштовхне до покупки.
Для цього потрібне повноцінне технічне завдання, ТЗ.
Технічним завданням в копірайтингу називають перелік критеріїв, обов’язкових до дотримання, в нашому випадку – при написанні тексту.
Не вміючи правильно скласти ТЗ, можна отримати тексти, що не виправдовують ваших очікувань – невиразні, що не містять користі і конкретики. В результаті ви залишитеся незадоволені, а копірайтер просто не зрозуміє, чого від нього хочуть, і напише щось на свій розсуд. А це не завжди правильно.
Загалом, почніть співпрацю з копірайтером зі складання технічного завдання.
Для чого воно потрібне, які переваги дає і що необхідно включити в техзавдання, щоб отримати якісні тексти для вашого сайту – читайте далі.
Складання ТЗ для копірайтера – це не просто список вимог – тема, обсяг, ключі, унікальність. Це про безпеку, чесність і прозорість здійснення кожного етапу співпраці для обох сторін.
Замовник максимально занурений у своє середовище і розуміє, яким має бути меседж, але при цьому не вміє писати тексти. Копірайтер вміє писати, але часто не знає фактів і завдань тексту – якщо вони не прописані.
Саме для цього і потрібне технічне завдання: щоб копірайтер зрозумів, для чого цей текст, які завдання він повинен вирішувати і в який спосіб – пряма реклама, інформування, розвага… А ще наявність ТЗ для тексту на сайт значно прискорить написання, адже автору не потрібно буде постійно щось уточнювати.
Підготуйте для копірайтера всі дані про свою компанію, які можуть знадобитися йому для написання текстів. Як мінімум, для загального уявлення про бренд: цінності, цілі, методи, технології, лінійка товарів і так далі.
В ідеалі – пропишіть сильні сторони своєї компанії і відмінності від конкурентів.
Узгодьте очікування, щоб потім не пояснювати виконавцю, що початкова задумка і місія вашого бізнесу – зовсім інша.
Розпишіть, хто ваша цільова аудиторія, хто для вас головні конкуренти, і в чому ваша відмінність від них.
Чітко пропишіть, для чого саме вам потрібні тексти на сайт. Сформулюйте конкретні завдання, які повинен вирішити текст:
Обговоріть дедлайни, обсяг текстів і їх кількість – це потрібно в першу чергу вам: щоб зрозуміти загальний обсяг і суму, яку потрібно буде заплатити копірайтеру.
Крім того, ретельно прописане технічне завдання копірайтеру дозволить захиститися від недобросовісних виконавців: текст легко перевірити на відповідність ТЗ і, якщо потрібно, попросити внести правки.
Виконавець у свою чергу розуміє побажання замовника, може задати уточнюючі питання для отримання корисної інформації.
В ідеалі потрібно позначити деталі по кожному тексту.
Виділіть в ТЗ важливі дані, щоб автору не потрібно було вигадувати факти, а писати в чітких рамках. Копірайтер не повинен лити воду, додумувати за клієнта і брехати, не маючи конкретних даних про компанію та її продукцію.
Звичайно ж, детальне технічне завдання копірайтеру краще, ніж телефонна розмова. Виконавцю не доведеться запам’ятовувати і конспектувати все, що ви пояснюєте. ТЗ – це гарантія того, що ви нічого не пропустите. У підсумку ви отримаєте саме той текст, який вам потрібен.
Разом з тим, обговорити ТЗ буде не зайвим. Кожен фахівець може зрозуміти однакове завдання по-своєму. Обговоріть, що всі розуміють одне й те саме.
І ще одне. Навіть ідеальний текст не гарантує, що завтра до вас вишикується черга покупців. На продажі впливає сукупність факторів, де текст – далеко не найголовніше. Це і ціна товарів/послуг, і дизайн сайту, його колірна палітра і в цілому юзабіліті. А також чи мають його основні сторінки SEO оптимізацію.
Комплекс усіх цих факторів і наявність чіткого ТЗ для копірайтера дозволить досягти хорошого результату.
© Студія копірайтингу Ямбус