Коли для сайту потрібні тексти, зазвичай звертаються до копірайтера: дають йому список тем, а через деякий час отримують готовий контент. Однак це працює не завжди – наприклад, у випадку, коли за допомогою текстів ви хочете вирішити різні маркетингові або інші питання.

При написанні текстів для сайту завжди потрібен план – так само як і для будь-яких інших дій, де ви хочете розраховувати на якийсь ефект. Це стосується і контент-плану як такого, і конкретного тексту.

Коли завдання чітко прописані, простіше підібрати інструменти – подачу, стилістику, обсяг тексту і ключові слова, донести інформацію до цільової аудиторії. Простіше кажучи – отримати не просто контент, а дійсно «продаючий текст», корисний і інформативний, який приверне нових користувачів і підштовхне до покупки.

Для цього потрібне повноцінне технічне завдання, ТЗ.

Як зрозуміти, які тексти потрібні вашому сайту – чекліст для замовника

Що таке ТЗ для копірайтера і навіщо воно потрібне

Технічним завданням в копірайтингу називають перелік критеріїв, обов’язкових до дотримання, в нашому випадку – при написанні тексту.

Не вміючи правильно скласти ТЗ, можна отримати тексти, що не виправдовують ваших очікувань – невиразні, що не містять користі і конкретики. В результаті ви залишитеся незадоволені, а копірайтер просто не зрозуміє, чого від нього хочуть, і напише щось на свій розсуд. А це не завжди правильно.

Загалом, почніть співпрацю з копірайтером зі складання технічного завдання.

Для чого воно потрібне, які переваги дає і що необхідно включити в техзавдання, щоб отримати якісні тексти для вашого сайту – читайте далі.

Складання ТЗ для копірайтера – це не просто список вимог – тема, обсяг, ключі, унікальність. Це про безпеку, чесність і прозорість здійснення кожного етапу співпраці для обох сторін.

Замовник максимально занурений у своє середовище і розуміє, яким має бути меседж, але при цьому не вміє писати тексти. Копірайтер вміє писати, але часто не знає фактів і завдань тексту – якщо вони не прописані.

Саме для цього і потрібне технічне завдання: щоб копірайтер зрозумів, для чого цей текст, які завдання він повинен вирішувати і в який спосіб – пряма реклама, інформування, розвага… А ще наявність ТЗ для тексту на сайт значно прискорить написання, адже автору не потрібно буде постійно щось уточнювати.

Чекліст – як скласти ТЗ для копірайтера

Підготуйте для копірайтера всі дані про свою компанію, які можуть знадобитися йому для написання текстів. Як мінімум, для загального уявлення про бренд: цінності, цілі, методи, технології, лінійка товарів і так далі.

В ідеалі – пропишіть сильні сторони своєї компанії і відмінності від конкурентів.

Узгодьте очікування, щоб потім не пояснювати виконавцю, що початкова задумка і місія вашого бізнесу – зовсім інша.

Розпишіть, хто ваша цільова аудиторія, хто для вас головні конкуренти, і в чому ваша відмінність від них.

Чітко пропишіть, для чого саме вам потрібні тексти на сайт. Сформулюйте конкретні завдання, які повинен вирішити текст:

  • робота з підвищенням іміджу бренду;
  • отримання нових клієнтів;
  • підвищення конверсії покупок на сайті;
  • збільшення середнього чека;
  • інформування про новинки, новини;
  • отримання контактів клієнтів тощо.

Організаційні моменти

Обговоріть дедлайни, обсяг текстів і їх кількість – це потрібно в першу чергу вам: щоб зрозуміти загальний обсяг і суму, яку потрібно буде заплатити копірайтеру.

Крім того, ретельно прописане технічне завдання копірайтеру дозволить захиститися від недобросовісних виконавців: текст легко перевірити на відповідність ТЗ і, якщо потрібно, попросити внести правки.

Виконавець у свою чергу розуміє побажання замовника, може задати уточнюючі питання для отримання корисної інформації.

Бриф

В ідеалі потрібно позначити деталі по кожному тексту.

Виділіть в ТЗ важливі дані, щоб автору не потрібно було вигадувати факти, а писати в чітких рамках. Копірайтер не повинен лити воду, додумувати за клієнта і брехати, не маючи конкретних даних про компанію та її продукцію.

Що краще – ТЗ або телефонна розмова з копірайтером

Звичайно ж, детальне технічне завдання копірайтеру краще, ніж телефонна розмова. Виконавцю не доведеться запам’ятовувати і конспектувати все, що ви пояснюєте. ТЗ – це гарантія того, що ви нічого не пропустите. У підсумку ви отримаєте саме той текст, який вам потрібен.

Разом з тим, обговорити ТЗ буде не зайвим. Кожен фахівець може зрозуміти однакове завдання по-своєму. Обговоріть, що всі розуміють одне й те саме.

І ще одне. Навіть ідеальний текст не гарантує, що завтра до вас вишикується черга покупців. На продажі впливає сукупність факторів, де текст – далеко не найголовніше. Це і ціна товарів/послуг, і дизайн сайту, його колірна палітра і в цілому юзабіліті. А також чи мають його основні сторінки SEO оптимізацію.

Комплекс усіх цих факторів і наявність чіткого ТЗ для копірайтера дозволить досягти хорошого результату.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3