Що таке технічна оптимізація сайту

Технічна оптимізація – це комплекс заходів, спрямованих на поліпшення взаємодії сайту з користувачами і пошуковими системами. Вона дозволяє прискорити завантаження сайту, виправити проблеми з дублями та індексацією, забезпечивши можливість для подальшого розкручування.

Ефективному просуванню сайту може завадити невидима або незначна на перший погляд проблема з кодом. Це може призвести до того, що пошуковий робот не зрозуміє структуру сайту і неправильно проіндексує ресурс. В результаті – ранжирування по пошукових запитах впаде.

Технічна оптимізація сайту – це частина великого комплексу SEO просування, що складається з десятків інших дій. Найголовніші з них – це пошук і усунення помилок коду, прискорення завантаження і видалення дублів сторінок, а також коректне налаштування індексації.

Для чого потрібна технічна оптимізація сайту

Багато в чому технічну оптимізацію можна назвати доопрацюванням сайту. Часто програміст не розбирається в SEO, і в результаті красивий сайт абсолютно не готовий до відкритого плавання – повільно завантажується, видає помилки при роботі, має неправильну або незручну структуру, що сильно відбивається на юзабіліті, а значить і на відсотку відмов, що в результаті позначається на ранжируванні по запитах – і так по колу до тих пір, поки сайт не випаде з ТОП-100 і не перестане приносити прибуток.

Якщо простіше, то без проведення технічних доопрацювань ефективне просування сайту значно ускладнюється або стає зовсім неможливим.

Що входить до технічної оптимізації сайту

Банальні помилки, які були допущені програмістом в ході створення сайту, некоректно прописаний файл robots.txt або sitemap, попадання дублікатів сторінок в індекс, повільна робота скриптів, застарілі модулі CMS движків – усе це позначається на роботі сайту.

Якщо зробити детальний технічний аудит сайту, можна виявити усі ці проблеми і поліпшити SEO просування. З чого розпочати? Звичайно ж, із самого початку!

1. Аналіз

Технічній оптимізації сайту завжди повинен передувати аналіз ситуації. Не знаючи, що робити, навряд чи можна щось виправити, і усебічний технічний SEO аудит якраз і вирішує цю задачу.

Проводиться технічний аналіз сайту як «вручну», так і за допомогою різних автоматичних сервісів. Наприклад, за допомогою валідатора можна виявити незакриті теги, а за допомогою сервісу PageSpeed Insights – з’ясувати швидкість завантаження сайту. Виявлення помилок коду дозволить визначити усі подальші дії й вивести ресурс в ТОП.

2. Усунення проблем хостингу

Нерідко це велика проблема сайту, що породжує усі інші біди. Іноді ситуацію вирішує проста зміна хостингу – на більш швидший і потужніший. Чим надійніше він буде, тим швидше завантажитимуться сторінки. А чим менше сміття буде в коді, тим більше довіри буде до сайту від пошукових систем.

Повільний хостинг негативно впливає на поведінкові чинники – саме з цієї причини слід усунути такі проблеми і перейти до інших, складніших помилок.

3. SSL сертифікат і основне дзеркало сайту

Сьогодні https протокол вважається одним з головних критеріїв безпечного сайту. Це особливий набір правил, які використовуються браузером для обміну інформацією з сервером. SSL-сертифікат не дає шахраям перехопити або підмінити особисті дані користувачів: контактну інформацію, номери банківських карток, логіни, паролі і так далі.

З додаванням SSL-сертифікату міняється і адреса сайту – з http на https. А тому роботу з його додаванням слід об’єднувати з вибором або зміною основного дзеркала сайту.

Для пошукових систем домени з www і без www – це два різні сайти. Так само, як і сайти з http і https. Але оскільки контент, розміщений на них, однаковий, то один з сайтів буде визнаний дублем і стане занижуватися в результатах видачі. Щоб не було проблем, в панелі веб-майстра необхідно вказати правильне дзеркало сайту і настроїти редиректи.

4. Налаштування URL-сторінки

На сайті повинна існувати єдина система урлів, загальна для усіх сторінок – із закриваючим слешем на кінці або без нього.

Наприклад, або так:

  • http://site.com.ua/uslugi/

або так:

  • http://site.com.ua/uslugi

Якщо частина сторінок має «/» на кінці, а частина йде без нього, це неправильно і вважається технічною помилкою.

Сюди ж відноситься і використання кирилічних символів в латинській системі URL. Іноді можна зустріти спецсимволи ?, =, &, які «псують» лінк і роблять його для користувача незрозумілим.

Техническая оптимизация сайта

Буде гарно, якщо у внутрішніх посиланнях ресурсу будуть читабельні адреси, після прочитання яких можна буде зрозуміти, чому присвячена сторінка.

5. Видалити дублі з індексу ПС

Окрім версії з http і https, на сайті можуть бути й інші дублі і афіліати. Іноді CMS генерує сторінки типу site.com.ua/index.php або site.com.ua/index.html. В даному випадку головна сторінка буде доступна відразу по двох адресах, а це необхідно виключити.

Для вирішення проблеми настроюються 301 редиректи, виправляються дані на хостингу, у файлі robots.txt і панелі веб-майстра.

6. Підвищити швидкість завантаження сайту

Прискорення завантаження сторінок – один з найважливіших пунктів технічної оптимізації сайту. У 2020 році алгоритм Google Mobile Friendly доповнився індексом Mobile First, а це означає, що незалежно від пристрою, який використовують користувачі, результати з мобільного індексу отримують значну перевагу.

Перевага в пошуковій видачі віддається сайтам, оптимізованим під мобільні пристрої, а тому сторінки сайту повинні завантажуватися максимально швидко – не повільніше, ніж за 2-3 секунди.

Під час технічної оптимізації сайту JavaScrip і деякі частини CSS коду виносяться в окремі файли, задіюється кеш сторінок і їх компонентів, проводиться оптимізація зображень – усе це знижує навантаження на сервер, і в результаті сайт починає вантажуватися набагато швидше.

7. Впровадити на сайті єдине кодування сторінок

Щоб ресурс коректного відображався в різних браузерах, треба застосувати єдине кодування на самому сайті та у відповідях сервера.

Кодування задається в певних мета-тегах в коді сторінки – зазвичай це UTF-8.

Техническая оптимизация на сайте

Це дозволить серверу швидше обробляти інформацію.

8. Закрити технічні сторінки від індексації

Деякі сторінки та розділи сайту не повинні індексуватися. Це, наприклад, можуть бути версії для друку, сторінки користувачів (особистий кабінет на сайті інтернет-магазину), транзакційні сторінки – з міркувань конфіденційності їх треба закривати від роботів.

Під час технічної оптимізації у файлі robots.txt для цього прописуються директиви Disallow.

9. Усунення помилок в роботі CMS

Через специфіку деявих CMS можуть генеруватися не лише дублікати сторінок, але й виникати помилки в .htaccess, видаватися невірні коди відповідей, а в URL-адресах можуть додаватися параметри сесій.

Частина помилок вирішується налаштуванням 301 редиректу, в інших же випадках потрібно проводити більш тоншу роботу по технічній оптимізації.

10. Виправлення помилок в HTML коді

Попливше врстання – не єдина проблема в html. Деякі функції сайту можуть просто перестати працювати, і сайт почне неправильно відображатися на різних пристроях, швидкість його завантаження сповільниться. До біди може призвести навіть один-єдиний зайвий або недостатній тег чи знак – той же «/», наприклад.

Код необхідно перевірити на валідність і виявити усі помилки!

11. Sitemap

Карта сайту – це одна з головних сторінок, від організації якої залежить доля усього сайту, особливо якщо є декілька мовних версій. При неправильному налаштуванні, наприклад якщо карта міститиме не усі сторінки або розділи, деякі з них так і не проіндексуються.

XML-картою користуються пошукові роботи – для поліпшення індексації сайту, а HTML-картою – користувачі – для пошуку необхідної їм інформації. Замовивши технічну оптимізацію сайту, можна виявити усі помилки з Sitemap і дозволити пошуковим роботам побачити усю структуру сайту й швидше індексувати нові сторінки.

12. Файл robots.txt

Це перший файл, до якого звертаються пошукові роботи, потрапляючи на сайт. У ньому містяться усі інструкції для них – які сторінки треба заносити в пошукову базу, а які ні. У файлі robots.txt вказуються як загальні директиви для усіх ПС, так і для кожної окремо. Наприклад, бот Google може заходити в якийсь розділ, а бот Яндекса – ні.

13. Налаштування сторінки з 404 помилкою

Перехід на неіснуючі сторінки та відсутність правильно оформленої сторінки з 404 помилкою може принести неприємний сюрприз: користувач піде з сайту. Тут треба не просто пояснити причину помилки, але й підказати, що робити далі – наприклад, розмістити посилання переходу на головну сторінку або розділ, який може бути корисним користувачеві.

Техническая оптимизация сайта

Нестандартно оформлена сторінка з 404 помилкою може стати фішкою сайту!

14. Канонічні сторінки

Якщо мова заходить про багатосторінковий інтернет-магазин з десятком розділів і підрозділів, інформація на них може дублюватися. В основному це сторінки пагінації: site.com.ua/page1, site.com.ua/page2, site.com.ua /page3 і так далі, товари з невеликими відмінностями (іноді зовсім незначними), а також сторінки з результатами сортування товарів.

Щоб виключити індексацію дублів, під час технічної оптимізації сайту необхідно вказати атрибут rel=”canonical” на основній (канонічній) сторінці.

15. Редиректи (перенаправлення)

Часто під час оптимізації міняється структура сайту – додаються нові розділи, декілька старих зливаються в один або зовсім видаляються. В цьому випадку, щоб не втратити трафік, настроюють редиректи – автоматичне перенаправлення користувачів з однієї сторінки на іншу.

В ході технічної оптимізації можуть застосовуватися 300, 301, 302, 303, 304 і 305 редирект.

Сайт - техническая оптимизация

Крім того, редиректи застосовуються у разі переїзду сайту на інший домен, а також під час переклеювання дзеркал. Проставляються вони у файлі .htaccess.

Технічна оптимізація сайту для підвищення продуктивності і ефективного просування

Технічне SEO має яскравий ефект і здатне швидко вирішити ситуацію із втратою позицій, підготувавши сайт до подальшого просування. Вона покращує видимість сторінок і прискорює індексацію нового контенту.

Надійна основа потрібна усім сайтам, і проведення технічного SEO стане відправною точкою, з якої розпочинається просування в ТОП. Якщо технічне доопрацювання сайту буде зроблено своєчасно і проведено грамотно, можна розраховувати на швидке зростання позицій і збільшення відвідуваності!

Складно розібратися з помилками в CMS і недоробками на сайті? Замовте повноцінний технічний SEO аудит! Ми проаналізуємо усі важливі аспекти, і в результаті ви отримаєте розгорнутий звіт з рекомендаціями по усуненню недоліків!

Залишіть заявкуі ми зателефонуємо вам впродовж 5 хвилин
Як вас звати
Куди зателефонувати
ще фішки
Що треба зробити
Куди написати
Що нам варто знати
Або прямо зараз зателефонуйте

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Написати коментар