- ua
- ru
Практично весь текстовий контент, який з’являється на сайті – продажний. Тобто рекламує товар і підштовхує до покупки. Однак з огляду на те, що сучасна людина стала більш усвідомленою, продажні тексти в їх класичному розумінні стають пережитком. Вони неефективні і навіть шкідливі для сайту.
При цьому є статті, які не працюють навіть з людьми, яких легко переконати в чомусь. Про які ж тексти йдеться?
Отже, топ-5 статей, які ні на що не здатні.
Замовляючи тексти у копірайтера, власник сайту сподівається, що отримає ідеальний контент, здатний вирішити поставлені завдання – підвищити імідж бренду, переконати, спонукати до покупки. Результат не завжди позитивний.
Це відбувається тому, що автор пише все ще по-старому. Не всі розуміють ідею якісного «продаючого» тексту і пишуть на свій розсуд.
Розглянемо тексти, які не будуть дочитувати.
Так само як і взагалі текст з маніпуляцією. Якщо клієнт відчуває, що ним маніпулюють, це крок до втрати довіри. Можливо, хитрість і спрацює, але це швидше виняток.
Забудьте про цей прийом, якщо таким чином намагаєтеся натиснути на болі клієнтів.
Наприклад:
«Придбайте абонемент в наш спортзал прямо зараз, або так і залишитеся із зайвими кілограмами»
або
«Ще не купили наш курс з просування? Ризикуєте залишитися без клієнтів!»
Це приклади невдалих і грубих технік переконання, які не мотивують не тільки в текстах, але і в реальному житті. Людей, яким ви пропонуєте купити товар або послугу, потрібно в першу чергу – поважати.
Уявіть, як продавець в магазині одягу підходить до покупця і розповідає, що черевики – це взуття, яке носять на ногах, і що воно буває різного типу і кольору. Або що зимовий шарф – елемент одягу, який підходить для носіння взимку. І нічого про переваги та характеристики конкретної моделі.
Як це допоможе продати товар конкретного бренду? Ніяк.
Ситуація, коли нічого не зроблено, але про це розписано 4 абзаци. Так маскується відсутність конкретики і змісту. В результаті текст не несе корисної інформації і відповідей на його питання.
Буває, що така стаття з’являється через недостатність у копірайтера вихідних даних про характеристики товару, його відмінності від конкурентів і т. д. Публікувати на сайті таке не варто.
«У нас – найкращий товар». «Цей товар ви більше ніде не знайдете».
Сучасні клієнти на це не ведуться. Людям потрібні чесні факти, які допоможуть прийняти рішення і зв’язатися з компанією.
Так, цікаві історії надзвичайно популярні, особливо в соц. мережах. Як правило, в них розгортається драма: від «все жахливо» до «все чудово», а допоміг у цьому куплений товар/послуга/курс.
Хороша історія може заманити покупців, але вигадані, як у казці, події і прив’язаний до них продаж вже викликають не інтерес, а роздратування.
Також можна виділити ще кілька проблем в текстах:
Корисні факти та експертність – в першу чергу. Тема повинна розкриватися зрозумілою для цільової аудиторії мовою. Причому обсяг тексту тут не головне: він не завжди повинен бути великим.
Іноді коротка ємна замітка може принести більше користі, ніж лонгрід на ту ж тему. Разом з тим клієнти читають і довгі статті, якщо вони містять щось нове і цікаве, а не загальні факти, які можна знайти в Вікіпедії за півхвилини.
Канцеляризми роблять текст офіційним – він починає сприйматися складним і нудним. А штампи і «вода» роблять його нецікавим, а іноді і зовсім безглуздим. Щоб «злити» з тексту зайву воду і штампи і зробити його більш живим, варто тримати під рукою список «шкідливих слів», звірятися з ним і вичищати текст.
Збираючись написати фразу, подумайте, скільки разів ви її зустрічали за останній тиждень? Не будьте як всі.
Текст, що продає, повинен бути без зайвих передісторій, ускладнень, нав’язливої реклами та прихованих маніпуляцій. Спілкуйтеся з аудиторією шанобливо, але простою мовою, надаючи корисну інформацію, яка допоможе прийняти рішення.
Непрацюючі статті можуть з’являтися на сайті і з вини авторів, і з вини самих власників сайтів, тому складайте детальне ТЗ для копірайтера, де буде вказана стилістика і тон, факти, стоп-слова і мета тексту. Такі тексти будуть працювати.
© Студія копірайтингу Ямбус