Якщо є сайт, має обов’язково бути правильна стратегія його просування. Інакше ніяк, інакше це просто трата часу та грошей. І які б там нові методики не з’являлись, SEO-оптимізація в цьому контексті залишається одним із ключових інструментів, за допомогою якого ви зможете отримати і органічний трафік, і цільову аудиторію, і, як результат, продажі та стабільний дохід.

Просування вебсайту в пошукових системах – це завдання комплексне та багатоетапне. Звичайно, якщо у вас немає бажання чи можливості займатись цим питанням самостійно, краще звернутись до SEO-фахівця, який допоможе все налаштувати. Однак, незалежно від тематики ресурсу чи географії, для всіх проєктів працює універсальна схема, яку ми детально розглядаємо далі.

10 етапів SEO-просування сайту у 2025

Аудит сайту

Перш за все, потрібно проаналізувати, в якому стані сайт перебуває на даний момент. Деякі слабкі сторони ресурсу можна побачити візуально, наприклад, недосконалу структуру, відсутність перелінковки, деякі ж виявляються при використанні спеціальних інструментів. Без Google Search Console тут просто не обійтись. Цей сервіс виявляє сторінки з помилками, проблеми індексації та надає дані про позиції сайту в пошуку.

Під час аудиту варто звернути увагу на такі аспекти:

  • аналіз швидкості завантаження сторінок;
  • помилки у коді та адаптивність сайту;
  • логічність розміщення розділів;
  • наявність “битих” посилань;
  • огляд метатегів, заголовків, текстів та зображень;
  • аналіз доменів, які посилаються на ваш сайт, оцінка їхньої якості;
  • перевірка зручності інтерфейсу;
  • читабельність контенту та наявність закликів до дії.

Виглядає як багато роботи. Насправді так і є. Але поки ви не будете розуміти, які проблеми має ваш ресурс, ви не зможете розробити та впровадити ефективну стратегію просування. Ми ні в якому разі не рекомендуємо робити все руками. Для аналізу кожної метрики є корисні помічники: Screaming Frog SEO Spider виявляє «биті» посилання, PageSpeed Insights аналізує швидкість завантаження сторінок на різних пристроях, Google Analytics надає детальну статистику по трафіку.

10 етапів SEO-просування сайту у 2025

Джерело: benchmarkone.com

Аналіз конкурентів

Дізнались все про свій сайт, тепер йдемо на сайти конкурентів. Для чого? Щоб зрозуміти, що працює добре, що не дуже, які техніки вартують уваги, а які не приносять результату. Чудовим помічником при проведенні такого аналізу може стати сервіс від Ahrefs. Алгоритм роботи доволі простий.

  • Зареєструйтеся на сайті Ahrefs або увійдіть до свого облікового запису.
  • Зробіть список конкурентів, які пропонують аналогічні товари або послуги.
  • У верхньому меню виберіть Site Explorer

  • Введіть URL конкурента у пошукове поле та натисніть Search.
  • Проаналізуйте ключові слова конкурента.
  • Перевірте зворотні посилання у розділі Backlinks.
  • Дослідіть Content Gap, щоб розуміти, за якими ключовими словами конкуренти ранжуються, а ви – ні.

Аналіз конкурентів – це не одноразова акція. Ми рекомендуємо своєчасно повертатись до цього завдання, щоб бачити, як змінюються позиції вашого сайту у порівнянні з іншими. Окрім Ahrefs можна використовувати й інші інструменти, наприклад, Semrush, SimilarWeb, Serpstat, Google Trends.

10 етапів SEO-просування сайту у 2025

Внутрішня оптимізація

Внутрішня оптимізація – це все, що всередині сайту. Ваше завдання – зробити так, щоб ваш ресурс був, по-перше, зручний для користувача, по-друге, видимий та зрозумілий для пошукових алгоритмів. Рекомендуємо звернути особливу увагу на такі аспекти:

  • коректні метатеги;
  • чистий HTML-код;
  • швидкість завантаження;
  • внутрішня структура посилань;
  • архітектура та навігація.

Давайте розглянемо приклад. Припустимо, ви маєте сайт про подорожі. Звичайно, тут було б логічно розмістити красиві зображення країн, міст та ін. Але якісні фото доволі «важкі». Рекомендуємо «полегшити» їх, переформатувавши в png або webp. Не забудьте також прописати атрибути , щоб пошуковики краще розуміли зміст фото.

Збір семантичного ядра

Ваш сайт має бути грамотно наповнений релевантними ключовими фразами, за якими і відвідувачі, і пошукові алгоритми зможуть вас ідентифікувати. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазину одягу, то рекомендуємо включати як високочастотні загальні запити «купити сукню», так і низькочастотні й більш конкретні «купити вечірню сукню червоного кольору в Україні».

10 етапів SEO-просування сайту у 2025

Джерело: ag.marketing

Формування структури сайту

В цьому контексті важливо подумати про те, щоб користувачу було зручно знаходити потрібну інформацію та переходити з головної сторінки на інші розділи. Якщо ви продумаєте структуру сайту, ієрархію, додасте категорії та підкатегорії, це позитивно вплине не лише на користувацький досвід, а й на індексацію сторінок пошуковими роботами.

Робота з контентом

В 1996 році Білл Гейтс написав есе під назвою «Контент – король». Ця фраза ідеально описує значення контенту для просування сайту. Чим якісніший контент розміщений на вашому ресурсі, тим більше часу відвідувачі проводитимуть, споживаючи його.

Хороший контент має відповідати таким вимогам:

  • унікальність;
  • достовірність;
  • релевантність;
  • читабельність;
  • практична цінність;
  • зрозуміла структура;
  • оптимізація під пошукові запити.

Контент буде працювати, якщо він цікавий та корисний для читача. Ще кілька років тому були популярні статті на 2500 символів в середньому з великою кількістю ключових фраз. В 2025 році пошукові роботи набагато розумніші, і такий матеріал не сприймають як цінний. Тому замість генерації десятків «водяних» текстів зробіть акцент на публікації однієї, але розгорнутої, повної статті, щоб після її прочитання у відвідувача не залишалось жодних питань.

Вимоги до контенту

Зовнішня оптимізація

Про цей етап поговоримо детально. Тут йдеться про якість профілю та впізнаваність бренду поза межами сайту. Допоможуть гостьові пости, партнерство з іншими ресурсами, реклама в соціальних мережах. Враховуйте те, що тут має значення не так кількість посилань, як їхня якість. Якщо на ваш сайт вестимуть посилання зі спамних ресурсів, це лише нашкодить.

зовнішня оптимізація

В контексті зовнішньої оптимізації варто згадати також лінкбілдинг або іншими словами побудова посилань – це ефективна, але часом недооцінена стратегія просування сайтів, яка в 2025 році не втрачає актуальності. Про що тут власне йдеться? Чим більше авторитетних та надійних ресурсів посилається на ваш вебсайт, тим краще він ранжується пошуковими алгоритмами, тим більше органічного трафіку отримує.

Де ж взяти ці посилання? Тут є кілька варіантів. Можна вручну шукати ресурси та писати їхнім власникам чи адміністраторам, або тестувати різні методи лінкбілдингу (аутріч, крауд-маркетинг та ін.). Так, це доволі марудна справа, яка займає багато часу та зусиль. Є простіша опція – зареєструватись на біржі вічних посилань Collaborator.pro. Перевага цього способу в тому, що тут зібрані якісні та перевірені сайти, які готові розмістити контент із посиланням на ваш сайт. Сконтактуватись з ними дуже просто – через особистий кабінет. Вся співпраця відбувається в межах сервісу.

Переваги використання Collaborator.pro:

  • 37 000+ сайтів та більше 3200 телеграм-каналів в каталозі;
  • прозорі умови співпраці, жодних прихованих комісій;
  • зручне фільтрування за географією, тематикою;
  • кожен сайт перед додаванням в каталог проходить строгу модерацію;
  • детальна інформація про кожний ресурс;
  • мультивалютна інфраструктура;
  • вигідні умови співпраці як для індивідуальних рекламодавців, так і для агентств.

Як користуватись платформою? Та дуже просто. Створіть акаунт, додайте ваш проєкт і можете переходити до пошуку майданчиків для розміщення посилань. Фільтруйте, сортуйте, вивчайте інформацію про той чи інший майданчик, оформлюйте замовлення та безпечно купуйте вічні посилання для просування свого сайту/проєкту. До речі, ціновий діапазон теж доволі широкий: є пропозиції на будь-який бюджет. Ви можете розмістити посилання як за сотню гривень, так і за кілька сотень тисяч – все залежить від ваших вимог, очікувань та особливостей вашого проєкту.

колаборатор

Аналіз поведінкових факторів

Час перебування відвідувача на сайті – надзвичайно важлива метрика, яка дозволить вам зрозуміти, чи контент «чіпляє». Беріть до уваги також відсоток відмов, залишення корзин, кількість переглянутих сторінок. Кожен параметр потребує аналізу. Наприклад, якщо у вас є багато замовлень, де користувач додав товари в корзину, але не оплатив, можливо, на цьому етапі з боку відвідувача виникають якісь проблеми. Це треба виявити та виправити, і чим швидше, тим краще.

Робота з юзабіліті та підвищення конверсії

Часом деталі мають дуже важливе значення. Втратити користувача можна навіть через невдало розміщену кнопку або недопрацювання в дизайні. Ваш сайт має бути максимально зручним та зрозумілим для відвідувача. Не забувайте додати чіткі заклики до дії. Адаптуйте дизайн під мобільні пристрої, адже значна кількість аудиторії приходить саме зі смартфонів та планшетів.

Контроль результатів та утримання позицій

Тільки грамотна аналітика допоможе вам тримати руку на пульсі: розуміти, які методи просування працюють, які потребують доопрацювання, а які варто викинути в смітник. Звичайно, без помічників у вигляді програмних інструментів та сервісів не обійтись. Ми зібрали список необхідних.

  • Google Analytics для відстеження трафіку, поведінкових метрики та конверсії.
  • Google Search Console для перевірки індексації сайту та виявлення технічних помилок.
  • Serpstat для моніторингу ранжування сайту та дослідження ключових запитів.
  • Hotjar або Mouseflow дають змогу оцінити поведінку користувачів за допомогою теплових карт і записів сеансів.

Уявіть ситуацію, коли ви маєте сайт зоотоварів і в рандомний момент помітили, що зріс відсоток відмов. Використайте Google Analytics, щоб дослідити, в чому справа. Це може відбуватись через посилення конкуренції в ніші, підняття цін чи інші фактори. Коли розумієте суть проблеми та її причини, тоді зможете коригувати стратегію та виправляти ситуацію.

Джон Мюллер

Висновки

Підсумовуємо! Просування сайту в Google в 2025 році потребує комплексного та обдуманого підходу. Первісний аудит – це перший крок для розуміння того, над чим потрібно працювати. Далі має бути чітка стратегія, яка включає і оптимізацію контенту, і пропрацювання структури, і створення сильного профілю через отримання зворотних посилань. Ну і звісно, куди ж без аналітики? Відстежуйте результати і вчасно реагуйте на нові виклики. Тільки так ваш бізнес в інтернеті буде зміцнювати позиції, залишатись конкурентним та приносити вам постійний стабільний дохід. Успіху!

© SEO студія Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3