- ua
- ru
Контент – це основа будь-якого сайту. Це інформаційні та рекламні статті, описи товарів і послуг, тексти про компанії, комерційні пропозиції та новини. Писати усі ці тексти треба правильно – звертатися до правильної цільової аудиторії, використовувати правильне подання й правильні ключі. В цьому випадку копірайтинг працюватиме.
Тексти для сайту кардинально відрізняються від газетних або журнальних, а це означає, що й до їх питання написання також слід підходити по-іншому. Читач журнальної статті й інтернет-користувач, що відкрив перед собою статтю на сайті, сприймають інформацію по-різному. Справа тут і в самому форматі тексту (в одному випадку він гортається на екрані, а в іншому надрукований на папері), і в завданнях, що стоять перед читачем (і копірайтером/журналістом).
Спробуємо розібратися – це допоможе навчитися писати ефективні тексти.
Щоб змусити користувача зупинитися саме на вашій статті, треба докласти немало зусиль. Ось найголовніші правила копірайтингу, дотримання яких дозволить написати ідеальний текст:
А тепер трохи цікавого, про що копірайтери-новачки навіть не здогадуються.
На перший погляд, різниці немає. Проте уявіть: ви повернулися додому після важкого робочого дня, лягли на диван і відкрили нещодавно куплений журнал. Проглянувши назви статей, обрали ту, яка вас понад усе притягнула, й почали читання.
Тепер уявіть те ж саме, тільки замість журналу у вас ноутбук. Зміст статей тут нескінченний. На запит, що вас цікавить, пошукова система може видати тисячі сторінок, але притягне вас лише та, заголовок якої найбільш помітний, й який понад усе відповідає вашому інтересу, тобто пошуковому запиту.
Але й це ще не усе. Читаючи обрану статтю, ви можете відволікатися. Справа актуальні політичні новини, вгорі скандальне відео з участю улюбленого актора. Ліворуч пропозиція пройти тест. У такій ситуації складно не піддатися спокусі й не заглянути на сусідню вкладку, і, швидше за все, першу обрану статтю ви так і не дочитаєте до кінця.
Тексти для сайту мають бути цікавими, місткими, легко сприйматися, чіпляти читача й бути написаними в особливому стилі. Журналісти офлайн-видань можуть написати просторовий вступ і лише у кінці статті додати конкретики. У випадку з текстом для сайту цей номер не пройде: текст повинен чіпляти з перших же рядків, мати чітку структуру та мету: дати інформацію, змусити купити, прокоментувати.
Тексти на сайті не читають, а переглядають!
Це дійсно так. Час в інтернеті – це така ж цінність, як і гроші у звичайному світі. У когось лімітний інтернет, у інших болять очі від довгого перебування за монітором. Хтось економить світло або заглянув в інтернет з автобуса, прямуючи з роботи додому. Загалом лише пара хвилин на перегляд. За цей час треба знайти необхідну інформацію, і найпростіший варіант – це пробігти текст по діагоналі в надії вихопити ті слова, які підкажуть, чи слід читати статтю.
Тобто спочатку людина «сканує» текст й лише потім читає, якщо попередній аналіз показав користь від прочитання.
А якими правилами копірайтингу можете поділитися ви?
© Студія копірайтингу «Ямбус»