- ua
- ru
Контент-стратегія – це особливий, комплексний підхід до створення, публікації і просування контенту, який дозволяє ставити і досягати ключові бізнес-цілі.
Бренди, у яких є контент-план, працюють краще й мають більш високу рентабельність інвестицій в маркетинг. Якщо перейти на професійну мову, то контент-стратегія – це високорівневе планування, написання і управління життєвим циклом контенту для підтримки ключових бізнес-ініціатив. По суті, це план по залученню трафіку, потенційних клієнтів, продажів й інших бізнес-результатів за допомогою контенту. При цьому сам контент може бути будь-яким – текст, ілюстрації, інфографіка або відео.
Контентна стратегія є одним з найбільш важливих компонентів маркетингової стратегії компанії, оскільки вона визначає, де, коли та як взаємодіяти з цільовою аудиторією. Це набагато ширше, ніж просто список тем. Повноцінний контент-план включає портрети покупців, кластеризацію тем, дати і часу публікації, публікацію нових і повернення до старих постів, аудит взаємодії та при необхідності коригування контент-плану.
Правильно реалізована контент-стратегія забезпечує основу для вимірювання рентабельності інвестицій в рекламу і дає можливість передбачати результати.
Контент-стратегія – це дорожня карта, яка направляє увесь контент-маркетинг. Саме вона визначає, на кого вплине ваш контент, чим він відрізнятиметься від контенту інших пабліків:
Без чіткої стратегії ви можете витратити багато часу на написання контенту, який не вплине на аудиторію і не принесе бажаних результатів.
Як і будь-яке інше явище контент-план не може існувати у відриві від інших процесів. Наприклад, від SEO. Вони взаємозв’язані. І якщо основним завданням ефективної контентної стратегії є визначення питань, бажань, больових точок, проблем і рішень, які спонукають аудиторію до дії, то SEO допомагає досліджувати пошукові запити й визначати, як аудиторія шукає рішення, і які ключові слова для цього використовує. Вони також мають бути включені в контент-план.
Не варто недооцінювати SEO інструменти. Бренди, які вкладають значні кошти в органічний пошук, володіють найбільшою долею трафіку. Дивно, але великі бренди вартістю в мільйони доларів поступаються значною долею пошукового трафіку невеликим майданчикам з продуманою контент-стратегією.
Незалежно від контенту, який ви створюєте, переконайтеся, що він відповідає вашій меті. Іншими словами, з’ясуйте, що ви публікуєте дійсно потрібний контент, а не пост заради галочки. Контент має бути корисним, давати інформацію й відповіді на питання користувачів.
Якщо хтось шукає інформацію, а ви пропонуєте послуги – швидше за все, така людина не стане вашим передплатником. Так само, якщо користувач шукає, де купити товар, а ви просто описуєте його переваги, але не даєте можливість перейти на сторінку продукту і придбати його, то ви, ймовірно, знову схибите.
Тепер настав час поговорити про конкретні кроки впровадження контент-стратегії.
Перед запуском будь-якої стратегії важливо встановити чіткі бізнес-цілі та ключові показники ефективності. Врешті-решт, без цілей ви не зможете розробити стратегію, виміряти успіх своїх дій або оцінити рентабельність інвестицій.
Цілі спонукають до дій і управляють усією контент-стратегією, тому будуйте свої цілі навколо результатів, яких хочете досягти.
Створіть багаторівневі цілі – великі та проміжні. Великі цілі – це важливі квартальні або річні віхи, покликані підштовхнути усю команду до досягнення амбітних результатів. Smart цілі простіші, вимірні й досяжні. Вони обмежені в часі і у своїй сумі допомагають досягати великих цілей.
Ці два типи цілей підтримують один одну й допомагають визначити усю стратегію. Наприклад, якщо ваша амбітна мета – удвічі збільшити органічний трафік на сайт впродовж року, то декілька Smart цілей можуть підтримати цю ініціативу:
Як бачите, було б важко досягти масштабної мети без структурованого контент-плану.
Цей крок має вирішальне значення, оскільки розробка контент-стратегії, орієнтованої на неправильну аудиторію, нічого не дає, але витрачає час і гроші.
Сегментація аудиторії на декілька груп допоможе зробити маркетинг більш цілеспрямованим. І чим точніше буде звернення, тим більше вірогідності, що контент буде ефективним.
Існує безліч різних критеріїв, які можна використати для сегментації аудиторії. Наприклад, для B2C це вік, стать, місце проживання, сімейний стан, хобі та інтереси, рівень доходів і больові точки. Для B2B це посада (приймає рішення або впливає на того, хто приймає рішення), напрямок діяльності, розмір компанії.
Подібний підхід дозволить думати про свою аудиторію як про особу, а не про групу. Це дозволить створювати ефективніший контент. У кожному сегменті у вас може бути декілька портретів покупця.
Це значно більше, ніж просто розклад. Це організаційна структура, яка погоджує дії усієї команди з маркетинговими тактиками і цілями. Наприклад, один вид контенту краще публікувати зранку в понеділок, а інший – по буднях, але не раніше обіду. Таке ж розділення є і у самих соціальних мереж: Instagram – це більше розважальний майданчик, тоді як Facebook – інформаційний, а LinkedIn – націлений на робочі зв’язки.
Незалежно від того, яка ваша основна мета, інформування чи лідогенерація, вам потрібен трафік. Але одним тільки хорошим контентом ви не притягнете відвідувачів – вам також необхідно розмістити в тексті ключові слова.
Завдяки застосуванню SEO інструментів і дослідженню ключових слів ви зможете визначити популярні пошукові запити і писати контент саме на ці теми, отримуючи значний приріст трафіку. Це забезпечить більше залученості і конверсій.
Відмінним рішенням для створення контент-плану стають низькочатостні ключові слова з довгим хвостом – вони складають 80% усього трафіку.
Коли справа доходить до ранжирування сторінок, майже завжди виграють великі тексти. Вони генерують в 3 рази більше трафіку, в 4 рази більше репостів і в 3,5 рази більше зворотних посилань.
На це є декілька причин. По-перше, великий контент часто ранжирується по більшій кількості ключових слів, ніж коротший контент, оскільки він охоплює тему детальніше. По-друге, довгий контент добре підходить для декількох форматів контенту в одному фрагменті контенту, що робить його привабливішим і гідним посилань.
Постарайтеся робити контент максимально різноманітним. Кожна демографічна група по-різному споживає медіа, тому пам’ятаєте про усі кластери цільової аудиторії. Деякі люди віддають перевагу візуальному контенту, інші люблять читати, треті – слухати.
Розгляньте можливість використання деяких форматів контенту: короткі замітки, новини, розважальні та аналітичні статті, інтерв’ю, керівництво до дії, просто картинки, відеоролики, підкасти, інфографіка, опитування, презентації і так далі.
Це, мабуть, найголовніше. Найбільш ефективний контент працює на підсвідомому рівні, і більшість рішень приймаються саме так. Іншими словами, людям потрібні емоції, щоб діяти, тому що ми засновуємо свої рішення на почуттях.
Емоції спонукають до активнішої участі. Люди з більшою вірогідністю ділитимуться контентом, який викликає емоційну реакцію, особливо емоцію сильного збудження. Усі ці речі є рецептом отримання природних зворотних посилань, які покращують органічну видимість.
І наостанок. Завжди ставте якість контенту вище за кількість. Якщо ваша аудиторія приділяє вам увагу, не впускайте можливість завести діалог і відповісти на її очікування. Виділіть свій бренд винятковою якістю – він стане більш впізнанним. У вас побачать галузевого експерта, завдяки чому ви отримаєте природні зворотні посилання й довше утримуватимете відвідувачів на своєму сайті.