- ua
- ru
SEO та SEM – два головні способи для залучення трафіку. У першому випадку з органічного пошуку, а в другому – через рекламні платформи з оплатою за клік. Але що з них краще та ефективніше?
Впровадження обох каналів дозволяє підвищити впізнаваність бренду, підняти відвідуваність сайту та збільшити дохід. Щоб обрати найкращий варіант, необхідно розуміти сильні та слабкі сторони SEO та SEM. Головна відмінність тут полягає в тому, що SEO – це безкоштовний, органічний маркетинговий канал, а SEM – платний. І перший, і другий спосіб дозволяють отримувати цільову аудиторію. Але або нешвидко і безкоштовно – або миттєво, але за гроші.
Щоб максимізувати маркетингові результати, потрібно знати, коли використовувати SEO, а коли вигіднішим буде SEM, адже в різних випадках вони працюють по-різному.
Пошукова оптимізація – це робота з покращення видимості сайту в органічному пошуку та залучення цільових користувачів на сайт. SEO вимагає комплексної оптимізації сайту – html-коду, мета-даних та текстів.
Алгоритм пошуку Google ранжує сторінки на основі десятків й навіть сотень різних показників. Це і швидкість завантаження, і релевантність, і унікальність контенту, і посилальний профіль. Google прагне надати користувачам найкращі відповіді на їхні запити, а тому, щоб ефективно конкурувати на сторінках результатів органічної видачі, слід подбати про всі ці нюанси.
Технічне SEO насамперед включає оптимізацію коду, скриптів і сценаріїв, роботу зі структурою URL, рівнями вкладеності сторінок, картою сайту, файлом robots.txt і CMS як такою. Виправлення технічних помилок та невідповідностей дозволяє покращити індексування сайту та забезпечити найкращу взаємодію з користувачем.
Це процес оптимізації елементів однієї сторінки для покращення її релевантності пошуковому запиту. SEO на сторінці дозволяє пошуковим системам розуміти, про що вона, яка її структура й чи буде вона корисною для користувача. Така оптимізація включає роботу з усіма елементами сторінки – мета-описом, тегами заголовків, заголовками та тегами зображень.
Авторитет сайту відіграє велику роль у ранжируванні в органічному пошуку. Як правило, домени з більш авторитетними зворотними посиланнями ранжуються за пошуковими запитами краще. Якісні посилання стають одним із головних факторів ранжирування. У такому SEO задіяні сайти, соціальні мережі та інші онлайн-майданчики.
Маркетинг у пошукових системах – це використання платних методів пошукових платформ або окремих платних функцій для збільшення видимості результатів пошуку та збільшення цільового трафіку на сайт.
SEM вимагає покупки реклами з оплатою за клік (PPC) і працює у пошуковій системі Google, Facebook, Instagram та інших рекламних програмах пошукових систем, щоб бренд відображався у результатах пошуку. Використання платної реклами дає можливість встановлювати бюджет та прогнозувати результат, застосовувати одночасно кілька типів реклами, проводити ефективні рекламні кампанії у потрібний час та потрібної тривалості.
Сервіси пошукового маркетингу (SEM) дозволяють аналізувати дані визначення успіху реклами, коригувати й оптимізувати рекламні кампанії.
Основна відмінність між SEO та SEM полягає в тому, що SEM безпосередньо купує видимість у пошуку, а SEO заробляє її. Таким чином, різні кампанії в SEM змагаються одна з одною за бюджетом, а в SEO – за якістю та релевантністю.
Ось ще кілька відмінностей між SEO та SEM.
Незважаючи на номінальну безоплатність SEO також має витрати на реалізацію, що впливають на рентабельність інвестицій. Тут не потрібно нічого купувати, проте виправлення технічних помилок, збирання семантичного ядра та написання оптимізованих текстів також вимагають оплати – якщо, звичайно ж, ви не вмієте це робити самостійно, і потрібна допомога програміста, сеошника та копірайтера. В іншому випадку SEO дійсно буде вигіднішим, ніж SEM.
Для досягнення результатів у кожному з цих випадків потрібен різний час. Ви можете генерувати трафік за допомогою SEM майже відразу, тоді як результат SEO бути помітним лише через кілька місяців.
З огляду на таку різницю до вибору методу просування слід підходити стратегічно. Якщо вам потрібно швидко залучити трафік, наприклад на новий товар або сезонну подію, то SEM – ваш найкращий вибір. Однак, якщо вам важливий тривалий результат з прицілом на майбутнє та з мінімальними витратами, вам потрібне SEO.
Тут однозначно виграє SEO. Поки ви платите, SEM працюватиме й даватиме трафік, але як тільки ви перестанете платити, трафік на сайт різко впаде.
Пошукова оптимізація тут дає більш надійний результат. Впровадивши SEO один раз, можна розраховувати на тривалий результат без необхідності додаткових дій та фінансових вливань.
Отже, якщо ви порівняєте витрати на короткостроковій основі, SEM виграє. Але якщо ви дивитеся хоча б на півроку вперед, SEO буде набагато ефективнішим.
© Студія копірайтингу «Ямбус»