- ua
- ru
Трастовість, або траст – це рівень довіри пошукових систем до сайту. Що вищий траст, то краще.
У Google високий траст отримують сайти, що відповідають вимогам якості контенту, юзабіліті, спаму, безпеки та іншим показникам.
Висока довіра сприяє виходу сайту в топ пошукової видачі, тому в SEO просуванні дуже важливо стежити за показниками трасту сайту і намагатися підтримувати їх на високому рівні.
Це показник, що оцінює загальну репутацію сайту, де до уваги береться його технічний стан, вік, дизайн, хостинг, якість контенту, кількість і якість зовнішніх посилань з інших авторитетних ресурсів, користувацький досвід та інші фактори.
Траст сайту важливий і для інтернет-магазинів, і для корпоративних сайтів, і для новинних ресурсів, і для особистих блогів. На основі трастовості пошукові системи ранжують сторінки сайту в результатах пошуку. Що вищий траст, то вищі позиції і більший органічний трафік.
Точних критеріїв, які впливають на довіру – немає: кожна пошукова система визначає їх самостійно і тримає в таємниці. Водночас можна виділити основні характеристики сайту, які завжди мають бути на висоті:
Також трастовість сайту визначається і низкою неявних характеристик.
По-перше, це поведінка відвідувачів: скільки часу вони проводять на сторінці, чи читають до кінця, як часто користуються сайтом, з якою періодичністю коментують. Кількість і активність постійних користувачів сприяють більшому нарахуванню трастових балів. По-друге, це технічна якість: відсутність вірусів і спаму, а також безперервна доступність сайту 24/7.
Інструменту, який оцінює всі фактори, що впливають на авторитет сайту, не існує. Кожну характеристику доведеться аналізувати окремим сервісом. Деякі з них дають змогу оцінити траст сайту в онлайн-режимі, інші необхідно встановлювати на ПК. В основній своїй масі це платні сервіси з різними тарифами – для особистого використання для аналізу одного сайту або корпоративні – для декількох.
Низка сервісів має безкоштовний тариф – з обмеженим функціоналом або пробний період, після закінчення якого все одно доведеться платити.
Ahrefs – популярний сервіс для SEO фахівців, який показує довіру до домену, кількість зворотних посилань тощо.
Serpstat – показує популярні ключі, за якими ранжується сайт, позицію сайту у видачі, трафік і перелік конкурентів.
Check-Trust – визначає вік домену, санкції, швидкість завантаження, посилання та інші дані. Високим тут вважається показник трасту вище 60 одиниць.
Xtool – аналізує відвідуваність, зовнішні та внутрішні посилання, а також інші параметри, що так чи інакше впливають на траст. Відмінний показник – оцінка понад 7 одиниць.
Megaindex – аналізує видимість сайту в пошукових системах, досить непогано визначає трафік.
Існують й інші сервіси, що дають змогу аналізувати трастовість сайту, проте наведені вище – найбільш зручні та інформативні.
Назавжди завоювати високу довіру до сайту – неможливо. Це ситуація, яку потрібно постійно контролювати через моніторинг досить великої кількості показників, систематичне оновлення контенту і поліпшення загальної якості сайту.
Контент має бути якісним і унікальним, CSS і HTML код – валідним, а поведінкові фактори – високими. Необхідне створення комфортних умов через швидке завантаження сайту, зручну і зрозумілу навігацію, гарне оформлення та інтуїтивно зрозумілі функції.
Високий траст сайту неможливо отримати за один день – це тривалий процес з безліччю факторів.
Крім того, важливо мати якісну On-Page оптимізацію:
Щоб сайт отримав хороший траст, був успішним і займав високі позиції у видачі, важливо не зациклюватися на одних лише ключах. Висока довіра – це наслідок наполегливої праці та постійного вдосконалення якості сайту в усіх його напрямках: від технічних моментів і дизайну до наповнення.
© SEO студія Ямбус