У багатьох інтернет-користувачів слова «копірайт» і «копірайтинг» асоціюються з рекламними текстами, головне завдання яких – продавати. І справді, досить великий відсоток статей є за своєю суттю продажними, рекламують товари або послуги. Але й сама частка інтернет-магазинів у всесвітній павутині теж не маленька, адже маркетинг в інтернеті надзвичайно ефективний.

Этика в копирайтинге – 5 причин не перегибать палку

За оцінками експертів агентства eMarketer’s, щорічно число покупок через інтернет зростає на 15–20 %. Причому це стосується не тільки діджитал-товарів на кшталт смартфонів, планшетів та іншої електроніки, але й косметики, меблів, автозапчастин і навіть продуктів харчування. Трильйони доларів трафіку, відсутність необхідності мати роздутий штат продавців, консультантів і комірників. Немає в інтернет-продажах і класичних витрат на «пожежного інспектора»… Присмоктатися до такої труби не хоче хіба що ледачий.

Єдиним способом отримання безпечного прибутку стає інтернет, а найбільш ефективним способом реклами – копірайтинг. В тому числі й той, що на межі агресивного маркетингу.

Вірю – не вірю…

В цілях здійснення продажів копірайтери можуть застосовувати цілий спектр хитрощів, які спрацьовують як на кожному другому користувачі, так і не працюють взагалі. Втім, ефективність маркетингових стратегій тема зовсім іншої розмови, і поки що торкнемося теми більш явної – рекламних текстів для сайту.

Завдяки тому, що багато копірайтерів прийшли в інтернет-маркетинг не від хорошого життя, у більшості випадків вони не володіють ні профільною освітою, ні навіть мінімальними знаннями продажів. У 50 % випадків це студенти, які бажають підробити, домогосподарки й жінки в декретній відпустці. Багато з них беруть нахрапом», з перших же речень пропонуючи купити, замовити, спробувати, не розуміючи, що цим викликають тільки стійку алергію до всіх форм маркетингу.

Яким же повинен бути текст, щоб читач нарешті, повірив? Ось 5 головних правил «правильної» копірайтингу.

1. Текст пишеться не для всіх

Одне з найбільш поширених помилок – писати для всіх, адже на сайт може зайти будь-яка людина. Це, звичайно, так. Але «будь-який» користувач не буде купувати губну помаду від герпесу – вона потрібна лише вузькому відсотку інтернет-користувачів. Безумовно, рекламувати товар потрібно, але робити це слід правильно, з оглядкою на цільову аудиторію.

2. Тільки правда!

Онлайн-магазин, так само як і будь-який інший інтернет-ресурс, всупереч розхожій думці, в правовому полі нічим не відрізняється від звичайного гастроному на вулиці **нській, і в разі обману будь-який покупець може не тільки залишити відлякуючий інших відгук, але й зажадати компенсацію через суд. А тому, як говорив у свій час Островський, не варто обіцяти золоті гори, почесті та думне дворянство, якщо ці обіцянки нічим не підкріплені.

3. Виключіть чорний піар

Звичайно ж, «наш товар найкращий», і сперечатися з продавцем, щоб збити ціну, можна тільки на базарі. Але, на жаль, деякі копірайтери йдуть ще далі, з похвальби товарів переходячи на критику конкурентів.

Самостверджуватися за чужий рахунок не варто – виглядає це не дуже красиво й говорить тільки про те, що у товару мало гідних характеристик, щоб говорити про них. Спрацювати може навіть одна-єдина перевага, якщо описати її правильно.

4. Інформативність і повага

Працюючи над текстом, копірайтер повинен керуватися так званої «презумпцією розуму», ставлячи свого читача на один рівень із собою.

 

Досить часто на читача вивалюється відро нікому не потрібних подробиць, які на ділі не допомагають ні у виборі, ні взагалі в розумінні, що це і навіщо. Ніхто не буде купувати кота в мішку: у кожного користувача своя проблема, й чіткий виклад особливостей і функціоналу в кінцевому рахунку й дадуть причину покупки.

5. Унікальність комерційної пропозиції

Цілком можливі випадки, коли часу описувати товар немає, а реалізувати його хочеться. Можна замовити написання статей у копірайтера, а можна скопіювати з іншого сайту. У першому випадку будуть потрібні додаткові витрати на оплату текстів, у другому ж все безкоштовно, і вигода очевидна. Однак не все так добре, і справа тут не тільки в етичності вчинку: крадені тексти перетворюються в дві міни уповільненої дії.

Текст першоджерела давно був проіндексований, і повторне його розміщення обернеться негайними санкціями від пошукових систем. Песимізація видачі буде не найгіршим варіантом. По-друге, наткнувшись на копію тексту, сам користувач визначить його вторинність і на підсвідомому рівні не захоче купувати у злодія.

Писати тексти можна по-різному – обманювати або говорити правду, лестити або давати по-справжньому потрібну та корисну інформацію, відриватися від реальності або оперувати виключно фактами. Яким шляхом йти і як писати тексти, вирішувати вам – користувач ж буде вирішувати сам за себе: купувати йому чи ні. Однак якщо при написанні тексту копірайтер врахував всі перелічені вище пункти, отримати лояльну аудиторію стане набагато простіше.

заказать копирайтинг баннер

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3