- ua
- ru
З першої спроби текст не завжди виходить ідеальним. У творчому потоці можна щось упустити, думка перескакує з однієї на іншу, з’являються зайві слова, а речення перевантажуються складними зворотами.
У результаті навіть текст із цікавою ідеєю стає важко читати, тож і новачкам, і професійним авторам доводиться перечитувати все та виправляти – це корисно не лише професійним письменникам, а й авторам блогів, копірайтерам, творцям реклами та іншого контенту.
Іноді редагування тексту займає більше часу, ніж написання тексту, і сприймається нудною рутиною. Але таке опрацювання допомагає автору поліпшити взаємодію з аудиторією, самовдосконалюватися і досягати поставлених цілей максимально ефективно.
Виділимо сім простих способів редагування, які підвищать читабельність тексту. Вам залишиться лише відредагувати все згідно з цим списком.
1. Дайте тексту «відлежатися»
Написавши перший варіант, відкладіть текст на деякий час. Коли емоції вляжуться, і ви трохи «забудете» його, то зможете поглянути на результат свіжим поглядом. Це дасть змогу об’єктивно і без жалю викинути зайве, прибрати «некрасиві» звороти і помітити дрібні помилки.
2. Прочитайте вголос
Чудовий спосіб оцінити текст на читабельність. У процесі ви зрозумієте, наскільки зручно і легко він сприймається. Усе, що важко вимовляти вголос – потрібно спростити, скоротити або перефразувати.
3. Перевірте концепцію та мету тексту
Згадайте, про що і для кого ви пишете. Гарний і грамотний текст не за темою читати не будуть. Наприклад, у рекламних статтях або описах товарів читачеві важливі реальні характеристики та переваги продукту. Наприкінці має бути ненав’язливий заклик до дії (купівлі). Відредагуйте текст таким чином, щоб були факти.
4. Структуруйте написане
Логічно вибудуваний текст сприймається простіше. Виділіть зрозумілі підзаголовки, використовуйте списки. Намагайтеся не «вантажити» читача на самому початку і рухайтеся від простого до складного.
Приміром, поясніть суть технології, явища, ідеї, продукту і вже потім переходьте до характеристик, використання та переваг.
5. Перевірте факти
Якщо текст є експертним, передбачає статистику, наукові дані тощо, перевірте їхню актуальність і достовірність. Залишайте посилання, за якими можна перейти на матеріали, на які ви посилаєтеся.
Під час редагування тексту обов’язково перевіряйте фото, схеми або картинки, що використовуються в тексті, на відповідність написаному і розташовуйте їх послідовно.
Надавайте правдиві факти про продукцію/компанію, перевіряйте правильність імен і назв. Якщо неможливо отримати точні відомості, краще зовсім не писати про них.
6. Приберіть зайве
На цьому етапі важливо «очистити» текст і кожне речення зробити зрозумілим. Для цього скористайтеся такими пунктами редагування тексту:
Навіть якщо стаття стала в 2 рази коротшою, але її основний зміст зберігся, і вона читається легше, мета досягнута.
7. Відредагуйте дрібні помилки
Фінальний етап – вичитування і коректура граматичних, орфографічних і пунктуаційних помилок. Без них текст виглядатиме професійним, що підвищить довіру читачів.
Автоматично перевірити статтю допоможуть безкоштовні онлайн-сервіси Onlinecorrector, LanguageTool тощо.
Пам’ятайте, навіть геніальним ідеям потрібен відпочинок. Перед виправленнями залишайте текст на кілька днів, щоб побачити його по-новому (або хоча б на кілька годин). Спочатку відредагуйте «великі» помилки – сенс і відповідність заголовку, структуру, уточніть достовірність фактів. А на завершення скорочуйте та спрощуйте словосполучення, прибирайте зайві слова та смислові абзаци-дублікати, корегуйте орфографію та граматику. У результаті ви отримаєте зрозумілий і читабельний текст для широкої аудиторії.
© Студія копірайтингу Ямбус