Ключові слова в тексті – один з головних інструментів просування сайту, проте головне тут зовсім не кількість. Послуги оптимізації текстів не існувало б, якби все було так просто.

Однією з найпоширеніших проблем SEO-оптимізації сайту вважається канібалізація – коли однакові сторінки буквально «з’їдають» одна одну, в результаті чого пошукові системи на запити користувачів не видають ні ту, ні іншу.

Розберемо, що таке канібалізація ключових слів більш детально, в чому її шкода, і як правильно розподілити ключі в тексті.

канібалізація ключових слів

У чому суть канібалізації

Канібалізація виникає при оптимізації декількох сторінок під однакові ключові слова. В результаті вони конкурують за позицію у видачі, а пошукові системи просто не знають, яку саме показати на запит.

У підсумку такі сторінки буквально «поїдають одна одну», постійно змінюються позиціями, і користувач може отримати на свій запит зовсім не те, що шукав.

Чим шкодить сайту канібалізація ключових слів

Використовуючи однакові ключі, ви створюєте плутанину для ботів Google. Вони не можуть вирішити, яку сторінку ранжувати за тим чи іншим запитом. В результаті жодна з них не виходить в топ або вони змінюють одна одну і поступово скочуються вниз.

Крім того, і вам буде складно зрозуміти, яка сторінка під що заточена і як її просувати. Це буде справжній хаос, розібратися в якому буде дуже вкрай важко.

Серед усіх проблем канібалізації можна виділити кілька найбільш явних, які приносять найбільшу шкоду – це недоотримання органічного трафіку, погіршення поведінкових факторів, великий відсоток відмов і зниження числа зворотних посилань.

Недоотримання трафіку

Google може видати менш вагому сторінку, а цільова не отримає потрібного трафіку і конверсій.

Погіршення поведінкового фактора

Пошукова система показує нерелевантну сторінку, яка не відповідає запиту, що знижує CTR і підвищує відмови. Користувачі в результаті вважають сайт неякісним і більше не повертаються.

Неконтрольованість

Ефект канібалізації ключів призводить до зниження контролю над просуванням сайту, коли неможливо зрозуміти принцип розподілу кластерів семантичного ядра.

Зниження кількості посилань

Дві сторінки з однаковими ключами ділять між собою зворотні посилання. Немає лідера – немає трафіку.

 

Як правильно розставити ключі в текстах і уникнути канібалізації

Структуруйте матеріал і правильно розподіляйте тексти з ключами по розділах. Не копіюйте Title (заголовок) і Description (опис) для різних сторінок. Дотримуйтесь принципу: 1 сторінка – 1 ключовий запит. Він більше ніде не повинен повторюватися.

Як інтегрувати ключі в Title і Description

При оптимізації сторінки заповніть теги заголовка і дескрипшена, додавши в них максимум один високочастотний запит. У дескрипшені допускається входження додаткового ключа, що пояснює або доповнює основний.

Такого ж тайтла і дескрипшена більше ніде на сайті бути не повинно.

Додавання ключів в текст

Всі необхідні ключі слід органічно розподілити по тексту, але і тут існують правила, дотримання яких допоможе уникнути канібалізації:

  • ключі потрібно розподіляти по сайту рівномірно, уникаючи повторів одного і того ж ключа на різних сторінках;
  • групуйте ключі в кластери, але не використовуйте різні ключі з одного кластера на різних сторінках;
  • утримуйте високу унікальність контенту по відношенню до інших сторінок свого сайту.

Використовуйте додаткові тематичні ключі та їх синоніми для підвищення охоплення цільової аудиторії, але пам’ятайте, що і вони не повинні ніде повторюватися.

Розподіляючи ключі по тексту, враховуйте також інші моменти:

Не спамте. Завжди є ризик перенаситити текст ключами, особливо, якщо стаття невеликого обсягу. Це призведе до зниження корисності контенту для читача. Та й пошукові системи не дуже добре реагують на переоптимізовані сторінки.

Намагайтеся, щоб у тексті використовувалися органічні смислові запити. Буде нелогічно, якщо на сторінці про чоловічі черевики раптом з’явиться фраза «купити жіночі черевики на осінь».

Якщо група ключів не має сторінки, її краще створити, а не намагатися втиснути їх хоч куди-небудь, на нетематичну сторінку.

На головній сторінці використовуйте високочастотні ключові запити, що відображають, чим займається компанія. Можна додавати назву бренду.

Для категорій послуг/товарів підійдуть середньочастотні запити, де вказані назви груп товарів.

В описах конкретних товарів використовуйте низькочастотні ключі з довгим хвостом.

Щоб уникнути канібалізації на сторінках сайту, грамотно і рівномірно розставляйте ключові фрази і слова в текстах, не зловживайте їх повторами і частотою використання. Це допоможе вашому сайту утримуватися в топі пошукової видачі.

© Студія копірайтингу Ямбус

Замовити безкоштовну консультацію
Допоможемо швидко вивести сайт в топ-3