- ua
- ru
Знайти професійного копірайтера – половина успіху. Друга ж складова – якщо копірайтер не з чуток знайомий із маркетингом. Формула, загалом, проста й стає критерієм для пошуку автора текстів багатьма власниками сайтів. Секрет тут тільки в одному: знанні копірайтером трендів сучасних продажів.
2016 рік став часом зльоту багатьох компаній і сервісів, секрет успіху яких не дає спокою багатьом стартаперам. Здавалося б, все просто: щоб здолати конкурента, треба запропонувати трішки більше сервісу, в послуги додати більше опцій, а модельний ряд зробити трохи ширшим. Цілком раціональний підхід, але, як показує практика, в корені помилковий.
Треба запропонувати менше послуг, позиції скоротити, а сервіс – обрізати. Це ж стосується і текстів: вони повинні мати одну мету. Наприклад, тільки купити, а не купити і змусити лайкнути, перейти на другу сторінку сайту і лайкнути ще раз, а потім залишити коментар і пройтися по рубриках товарів. Чому саме так, читайте далі.
В соціології подібна ситуація відома як парадокс обмеженого вибору. Уперше про нього заговорили в шестидесятих, після публікації теореми неможливості колективного вибору американського економіста Кеннета Джозефа Ерроу. Її можна звести до одного простого виведення: об’єднати індивідуальні переваги різних людей і отримати результат, який би повністю задовольняв їх інтереси й при цьому не суперечив логіці, практично неможливо.
В копірайтингу теорема неможливості колективного вибору втілюється в двох пунктах:
Подібний підхід аналізувало багато психологів, соціологів і економістів. Усі вони дійшли висновку, що успішними стають ті рішення, які пропонують споживачеві або повну відсутність вибору, або його обмеження, або вибір з двох тотожностей.
Одними з перших подібну хитрість випробували сервіси знайомств Tinder, Match, OkCupid й інші, вирішивши показувати користувачеві тільки тих, хто знаходиться у безпосередній близькості від нього. І якщо раніше знайти друга можна було хоч на іншому континенті, то тепер не далі 160 кілометрів.
Не менш яскраво ідея Кеннета Эрроу знайшла своє продовження і в сервісі замовлення таксі – Uber. Вони запропонували поїздку з повною відсутністю додаткових опцій. І ось чому це працює.
У продажах (не важливо, які вони – прямі або через текст) парадокс вибору звучить як «Більше» означає «менше». Якщо спростити, то чим більше вибору, тим більше відмов.
Наприклад, користувач, що встановив на свій гаджет сервіс доставки ланчів, навряд чи хоче перегортати 10 сторінок, щоб вибрати відповідне меню. Він обмежений обіднім часом і не стане довго перебирати комбінації гарнірів. Два варіанти – максимум, який йому потрібний, а ще краще – тільки один, щоб витягнути смартфон, запустити сервіс і натиснути на кнопку.
Ось чому справжній копірайтинг, що продає – це високоточна зброя, що спрацьовує у ста відсотках із ста. Такі статті пишуться для вузької цільової аудиторії, не мають зайвого словесного лушпиння на кшталт «найкращій товар», «професійні фахівці», «висока якість послуг» або «вигідна пропозиція».
Правильна стаття сама по собі викликає бажання купити або замовити без всяких на те спонукань. Хочете таку – дзвоніть, і завтра вона вже буде на вашому сайті!
© Студія копірайтингу «Ямбус»