- ua
- ru
Інтернет давно став зручним, недорогим і швидким способом заявити про себе. Це ідеальна реклама, побачити яку можуть мільйони користувачів зі всього світу. Він органічно об’єднує в собі і візуальну інформацію, і текстову. І саме останню (рекламні та інформаційні статті) можна назвати головною умовою популярності сайту та зростання його відвідуваності.
Часто просуватися в мережі виходить набагато швидше, ніж у звичайному просторі. Так відбувається тому, що вулична реклама – це найчастіше зображення: помітна картинка, спонукаюча купити. У інтернеті ж головне – це інформація та факти. Тексти. Саме вони займаються залученням нових клієнтів – набагато краще за ілюстрації.
Відразу треба сказати, що увесь текстовий контент розділяється на дві великі групи – рерайт і копірайт. Проте попри те, що і копірайту, і рерайту дані чіткі визначення, зв’язок між ними досить тісний. У одній і тій же статті вони можуть переплітатися, утворюючи новий, абсолютно інший текст, і зрозуміти, що перед вами – якісний рерайт чи копірайт, іноді буває абсолютно неможливо.
Вважається, що ціна на копірайтинг набагато вища, ніж ціна рерайту. У більшості випадків це дійсно так. Але це стосується тільки дійсно унікальних текстів, які написані компетентною у вибраній темі людиною – професійним журналістом або дійсно талановитим копірайтером чи фрілансером.
За великим рахунком, копірайт – це унікальний текст, написаний на певну тему з урахуванням досвіду й знань автора. А рерайт – це, по суті, виклад тексту своїми словами зі збереженням сенсу першоджерела. При цьому стиль може бути схожим або ж абсолютно іншим.
Є ще одне розділення: легкий рерайт і глибокий.
Легкий – це, можна навіть сказати, завуальований плагіат. У першоджерелі деякі слова замінюються синонімами, практично повністю зберігається стилістика й думка автора. Глибокий рерайт має на увазі роботу над усім текстом: замінюються або міняються місцями цілі абзаци, вноситься суб’єктивна думка, додається щось нове, але при цьому зберігається основна суть статті.
У будь-якому випадку робота над рерайтом здається набагато легшою, ніж копірайтинг, а значить і коштувати рерайт повинен менше, проте для того, щоб вставити в текст хоча б одну ключову фразу (ключ, кейвордс), може знадобиться написання цілого абзацу. У разі, коли таких ключів в статті повинно бути п’ять і більше, робота над рерайтом стає не такою вже й простою.
Чи ось ще одна ситуація. Фрілансер-рерайтер отримав завдання на тему, яка йому не то що не знайома, пару хвилин тому рерайтер навіть не підозрював про існування того або іншого предмета або явища. Зі світу по нитці – бідному сорочка. Іншими словами, з різних джерел береться по реченню (звісно, переробленому та перефразованому) – і з’являється стаття. Начебто і рерайт, але роботи тут значно більше, ніж у звичайному переписуванні тексту своїми словами.
У таких ситуаціях поняття рерайтингу і копірайтингу зливаються, взаємодоповнюючи один одного. І говорити про те, що написання статті для сайту може бути дешевим, якщо замовляти рерайт, не можна. Це велика робота, трудомісткий процес, завдяки якому сайт отримує цікаві й унікальні статті.
Потрібні якісні статті, написані професіоналами? Ідеальні продажні тексти? Опис товарів чи послуг для інтернет-магазину або корпоративного сайту? Ми забезпечимо ваш сайт текстами будь-якого формату!
© Студія копірайтингу «Ямбус»