Яким повинен бути ідеальний web копірайтер?

Автор: Юлиан Клицаков в Неформат от 11 Листопада 2019

Идеальный копирайтер - какой он?Статті на сайті – це прекрасний спосіб розповісти світу про свою комерційну пропозицію. Проте, як вже встигли переконатися багато замовників, в одному випадку тексти починають продавати, а в іншому – призводять лише до збільшення відсотку відмов і падіння відвідуваності, хоча повинні робити зворотне. Причина банальна – неякісний контент, і вирішується усе це звичайно заміною копірайтера.

Так кого ж шукати і від чиїх послуг слід відмовитися?

Складність тут криється в тому, що хоча різниця між термінами «поганий копірайтер» і «хороший копірайтер» зрозуміла на підсвідомому рівні, чітких критеріїв, що пояснюють її, просто немає.

Інтерпретацій, звичайно ж, вистачає. Іноді вони виглядають не зовсім адекватно й занадто спрощені, не конкретизують або більше відносяться до письменницької справи, ніж безпосередньо до копірайтингу. А різниця тут колосальна. Але – про все по порядку.

7 головних критеріїв ідеального копірайтера

Нестримне завзяття до роботи – риса, яка подобається в копірайтера багатьом замовникам. На же справі ж подібна ситуація жодних плюсів не принесе, а в деяких випадках – і зовсім згубить сайт, адже бажання писати тексти на замовлення – це не те ж саме, що вміння їх писати. Що ж найважливіше в копірайтерській справі, окрім уміння складати букви в зв’язний текст?

Таких критеріїв сім:

  • красномовство;
  • якість написання;
  • креативність;
  • грамотність;
  • вміння продавати;
  • розуміння основ SEO;
  • особистий досвід.

Параметр красномовства в копірайтингу далеко не головний і не вирішується пошуком відомого журналіста. Інтернет-простір вимагає особливих навичок, і часто, щоб видати на гора «правильний» текст, тому ж журналістові або філологові доводиться «забувати» хай і відпрацьовані до досконалості навички й вирушати на перекваліфікацію, адже копірайтер – це людина, що пише для потреб комерції, реклами та PR, працюючи за межами друкованих видань.

Співвідношення кількості та якості багато замовників вважають найголовнішим, проте читабельні тексти у великому об’ємі самі по собі нічого не означають і хорошого копірайтера не характеризують. Автор, що написав лише один текст, може принести більше користі, ніж псевдо-копірайтер, що прислав цілу сотню, адже тут на перше місце виходить такий параметр, як користь. Пам’ятаєте, трьохсот спартанців? Інші б із завданням не впоралися.

Креативний підхід – мабуть, один із найбільших каменів у город багатьох сьогоднішніх копірайтерів. Яскравий тому приклад – сторінка «Про нас», опис компаній, що давно став мемом. Коли з сайту в сайт користувач читає про «молоду, динамічно прогресуючу компанію», нічого нового він не дізнається, а штампи лише відштовхнуть його.

Грамотність написання текстів – це не тільки відсутність граматичних і пунктуаційних помилок, скільки стилістична вивіреність тексту, його чистота від штампів і канцеляриту. І, звичайно ж, про розуміння цільової аудиторії, адже від цього багато в чому залежить і побудова, і сама мова тексту. Сюди ж можна віднести і запас слів – чим він більший, тим мелодійнішими будуть тексти. В них не буде повторів, складних для розуміння конструкцій і кліше. Чим Гоголь кращий за сучасних писак? А чому частіше читають Агату Крісті або Муракамі?  Якщо текст «дихає» кругозором автора, читати його буде набагато приємніше!

Вміння продавати і маркетинговий склад розуму – ще один важливий критерій для автора текстів. Не кожен копірайтер уміє продавати, так само як і не кожен продажний – писати захоплюючі тексти. Адже кожна стаття – це реклама і PR, головні інструменти маркетингу. При слабких знаннях копірайтера про суть маркетингу його тексти нічим, окрім цидулок, не будуть. Звичайно ж, він не повинен мати другої профільної освіти, але розуміти суть продажів повинен. Замовникові набагато простіше взаємодіяти з підготовленим автором, що знає, як презентувати товар.

Розуміння основ SEO – знання, яким навіть круті журналісти можуть не володіти. Це досить молода дисципліна, що вимагає від копірайтера бути трохи програмістом, тобто вміти програмувати свої тексти для пошукових роботів, розбиратися в алгоритмі їх роботи, користуватися аналітичними програмами та вміти аналізувати отримувану інформацію.

Оптимізований текст набагато ефективніший за звичайний, який, якщо провести порівняння, можна назвати пострілом навскидку, тоді як SEO копірайт – пострілом за допомогою оптичного прицілу та поправки на вітер. Безумовно, розставити ключі може і звичайний автор, але звідки він їх візьме, а якщо десь і добуде, то чи правильними вони будуть?

Ідеальний копірайтер повинен хоча б у загальних рисах уявляти, як працює сайт, розуміти специфіку його типів (наприклад, знати, чим тексти для інтернет-магазину відрізняються від текстів для Landing Page, сайту-візитки або корпоративного сайту), розбиратися в логіці читання користувачів і мета-тегах.

Ну і наостанок про особистий досвід. Дуже часто замовники нехтують цим моментом, віддаючи замовлення по написанню текстів вчорашнім випускникам або студентам. Дешево, безумовно. Проте, не маючи особистого життєвого досвіду, копірайтер навряд чи зможе написати гідний текст. Згадайте – за одного битого двох небитих дають. Це актуально і для копірайтингу: автор, що мав досвід поводження з мікрохвильовою піччю і знає її особливості, зможе описати її набагато краще, ніж той, хто дізнався про таку техніку лише вчора.

Якщо узагальнювати, копірайтер не має бути занадто юним, і краще заплатити на долар більше і замовити тексти у профі, ніж заощаджувати й доручати написання важливих статей новачкові.

Копірайтинг – комплексна справа!

Усе це в комплексі дозволяє підшукати відповідного копірайтера – ідеального солдата для вашого web фронту. Вміє натискати на курок? Прекрасно! Може кидатися в супротивника гранатами? Чудово! Повзає по-пластунськи? Неймовірно, тож бути йому офіцером! А якщо ще й командирський голос має і може зібрати загін швидкого реагування, війна, вважай виграна.

Втратили бійця? Потрібна негайна заміна копірайтера? Хочете організувати термінову SEO атаку? Студія копірайтингу «Ямбус» стане найвигіднішим варіантом вирішення питання!

заказать копирайтинг баннер

Тексти, що надихають і продають, аналітичні статті, тексти в картки товарів і пости для соціальних мереж – у будь-якому з цих випадків ви отримаєте стовідсотково унікальний контент з необхідною родзинкою! Тож, давайте співпрацювати!

© Студія копірайтингу «Ямбус»

Замовити копірайтинг
На вигідних умовах

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *